Tidernas spelår – Bronsmatch

Robot
Tidernas spelår – Bronsmatch

Första medaljen delas ut. Även om 2002 segrar över 2000 har vi två vinnare.

#tidernas-spelår


Medlem

2002 känns ändå värdigt.

BF 1942, Halo, Jedi Outcast och Morrowind utgör alla en del av de glada tonåren för mig. Warcraft 3 testade jag på vid något läge, men har faktiskt ganska nyligen utvecklat en genuin uppskattning för spelet.

It's not a lake, it's an ocean

Jag spelade på Dreamcast år 2000 och det var ett galet år. Sega satsade verkligen allt. Jag menar:


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

2000 pga Deus Ex.

Medlem

Svåraste valet hittills, båda åren har flera av mina absoluta favoritspel genom tiderna, men Deus Ex är ändå Deus Ex.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

2002 känns ändå värdigt.

BF 1942, Halo, Jedi Outcast och Morrowind utgör alla en del av de glada tonåren för mig. Warcraft 3 testade jag på vid något läge, men har faktiskt ganska nyligen utvecklat en genuin uppskattning för spelet.

Det är ett väldigt bra spelår men jag tycker 2000 är snäppet bättre med Heroes 3, Deus Ex, Diablo II, BG2, NOLF, Thief II, RA2.

Medlem

Sjukt svårt val men valde 2000.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag spelade på Dreamcast år 2000 och det var ett galet år. Sega satsade verkligen allt. Jag menar:

https://i.imgur.com/MaBL1wK.png

https://i.imgur.com/s7YXcpc.png

https://i.imgur.com/HP7P65X.png

Sjukt att allt det där släpptes 2000. Sorgligt att det ändå inte gick bättre

Medlem

Deus Ex och Halo är två av mina absoluta favoritspel. Plus de andra i beräkning också men det fick bli 2002 till slut.

Medlem

Kan inte fatta att både 1997 och 1998 blev utslaget för dessa två. Pest eller kolera; fick bli 2000. 😡😁

Rättelse; såg inte det var bronsmatch! Världsordningen är återställd; jag är inte bättre än att erkänna när jag gjort fel, så låter orginalet vara kvar i posten! 😆😆

Backloggens befriare
Skrivet av Weeks_death:

Kan inte fatta att både 1997 och 1998 blev utslaget för dessa två. Pest eller kolera; fick bli 2000. 😡😁

Rättelse; såg inte det var bronsmatch! Världsordningen är återställd; jag är inte bättre än att erkänna när jag gjort fel, så låter orginalet vara kvar i posten! 😆😆

Det blev dom inte.

Haha, du uppdaterade ditt inlägg samtidig som jag tryckte citera antar jag 🤣🤣


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Damn, det där var svårt... synd att de bästa spelåren var tjugo år sedan.

Medlem
Medlem

Heroes 3, Diablo 2 och starten på Hitman spelen VS Warcraft 3 såg jag det som

Medlem

2000 hade kanske fler bra spel, men 2002 väger ändå tyngre med Morrowind och BF 1942.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

CS, D2 och HOMM3 är oslagbara

Medlem

Tycker fortfarande det är lite skämmigt att Red Alert 2 saknas i spellistan för 2000.
Väldigt svårt val mellan 2000 och 2002.

Skribent

Nu skickar vi in CS och HOMM 3 på bronsplats, ok?

Medlem

2002 är ju troligtvis världens bästa spelår så valet här är ju givetvis 2002 👌

Medlem

GTA Vice City, Battlefield, Mafia, Splinter Cell, No One Lives Forever 2 och Jedi Outcast är svårslaget.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Trodde nog att 2002 skulle ta hem hela skiten helt ärligt. Varje gång jag tittar över en lista på spel som släpptes 2002 slås jag över hur MÅNGA ikoniska spel som ändå kom då. Bara det faktum att fyra olika spelserier som blivit älskade under åren tog sin början här säger ju ett och annat. (Tänker på Halo, Splinter cell, Ratchet and Clank, och Kingdom Hearts). Sen har vi andra spel som av många anses vara de bästa i sin serier som kom här (tänker på Resident Evil Remake och GTA: Vice City).

Lite smått chockad över att 2002 inte körde över 1997 (som bärs på axlarna av FFVII) men tänker att det MÅSTE slå 2000 ändå eller?


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Kingdom Hearts är en av världens bästa spelserier, så 2002 hoppas jag på som värdig vinnare av bronset.

Medlem

För mig krossar 2002

GTA: Vice City
Battlefield 1942
Mafia
Halo
Warcraft 3
Splinter Cell
Jedi Knight: Jedi Outcast
Age of Mythology
Tony Hawk's Pro Skater 4

Tycker detta förtjänar en finalplats, banne mej.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag spelade på Dreamcast år 2000 och det var ett galet år. Sega satsade verkligen allt. Jag menar:

https://i.imgur.com/MaBL1wK.png

https://i.imgur.com/s7YXcpc.png

https://i.imgur.com/HP7P65X.png

Sega satsade verkligen på spel som typ ingen vet vilka det är... kanske tre spel där är kända.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Dödgrävaren

Två stabila år men 2000 är för mig överlägset. Diablo 2, Baldurs Gate 2, Deus Ex! Lätt tre spel som hade kunnat va på min personliga topplista i höga positioner.

Medlem

Baldur's Gate II: Shadows of Amn och Diablo II Ground Control, Icewind Dale, Dues Ex, Red Alert 2, Soldier of Fortune, Escape from Monkey Island, Sacrifice, Mechwarrior 4, Thief 2, Dead or alive 2, Homeworld Cataclysm. Legend of Dragoon.

Så 2000 för mig:D Men nästa omröstning är typ omöjlig för mig.

Skrivet av Pihlbaoge:

Trodde nog att 2002 skulle ta hem hela skiten helt ärligt. Varje gång jag tittar över en lista på spel som släpptes 2002 slås jag över hur MÅNGA ikoniska spel som ändå kom då. Bara det faktum att fyra olika spelserier som blivit älskade under åren tog sin början här säger ju ett och annat. (Tänker på Halo, Splinter cell, Ratchet and Clank, och Kingdom Hearts). Sen har vi andra spel som av många anses vara de bästa i sin serier som kom här (tänker på Resident Evil Remake och GTA: Vice City).

Lite smått chockad över att 2002 inte körde över 1997 (som bärs på axlarna av FFVII) men tänker att det MÅSTE slå 2000 ändå eller?

1997 Har
Age of Empires
Carmageddon
Quake 2
GTA
FF7
Riven
Golden Eye
Dark Forces 2
The Curse of Moneky island
Turok
Gran Turismo
Oddworld
Blood
Wing commander
Shadow warrior
Grandia

och mer.
Så det finns mycket mer än bara FF7 även fast det är ett bra spel.

Medlem

Baldur's Gate 2 & Diablo 2 är två av mina toppspel genom alla tider, detta + Red Alert 2, HoMM 3, Icewind Dale, Vagrant Story och Deus EX.
Spelade dessutom sjukt mycket CS när det begav sig.
2000 för mig lätt!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Hipshot:

Sega satsade verkligen på spel som typ ingen vet vilka det är... kanske tre spel där är kända.

De är inte kända därför att de släpptes till en konsol som ingen köpte. Riktigt bra spel likafullt (och som synes inte bara Segas).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

CS och Deus Ex

Need I say more?

Medlem

Och 2000 som skulle ta hem pokalen...

12
Skriv svar