George R.R. Martin om Elden Ring som film eller tv-serie: "Har inget att säga. Inte ett ord, nej, ingenting"

Robot
George R.R. Martin om Elden Ring som film eller tv-serie: "Har inget att säga. Inte ett ord, nej, ingenting"

Säger en del utan att säga något.

#elden-ring


Medlem

Håller alla tummar att Guillermo del Toro gör den. Elden Rings episka värld kryddad med Pans Labyrints och Pacific Rim *chefs kiss*

Geeks Gaming
Skrivet av Gutface:

Håller alla tummar att Guillermo del Toro gör den. Elden Rings episka värld kryddad med Pans Labyrints och Pacific Rim *chefs kiss*

Nu måste jag ju se pans labyrint igen!! 🤬

Men ja, han hade kunnat göra underverk med den filmen 🤤

Medlem

"Hidetaka Miyazaki har öppnat för möjligheten till en live action-adaption" behöver inte direkt vara en live action-rulle, kan väl lika gärna bli full CGI.

Miyazaki:
“I don’t see any reason to deny another interpretation or adaptation of Elden Ring, a movie for example,” he told me. “But I don’t think myself, or FromSoftware, have the knowledge or ability to produce something in a different medium. So that’s where a very strong partner would come into play. We’d have to build a lot of trust and agreement on whatever it is we’re trying to achieve, but there’s interest, for sure.”

Sen vette fasen om det är en bra idé att göra en film av det, framförallt live-action. Är nog svårt att få till det riktigt bra. Full CGI kan jag nog se. Svårt att få till det blir nog oavsett gissar jag på.

Regissörer som kanske skulle kunna passa till en live-action film:
Robert Eggers
David Lowery

Peter Jackson i sin prime ala Sagan om Ringen-tiden ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Dags att följa Jar Bairns episka resa i Alexanders fotspår.

Medlem

Låter dyrt att få till det som live action!


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Ifall GRR Martin är med i skapandet så är jag mycket mer positiv till att det görs en film eller serie om Elden Ring.

Medlem

Hade inte RR Martin några böcker han skulle prioritera att skriva färdigt?

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Hade inte RR Martin några böcker han skulle prioritera att skriva färdigt?

var väl 14 år sedan sista boken kom? Lite tålamod får man ändå ha xD


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Hade inte RR Martin några böcker han skulle prioritera att skriva färdigt?

känns som han skiter fullständigt i det där. han har fått sina pengar och bryr sig inte längre än så

Skrivet av kennyg123:

känns som han skiter fullständigt i det där. han har fått sina pengar och bryr sig inte längre än så

Sedan han lät manusförfattarna gå loss i tv-serien så har han kört fast.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

var väl 14 år sedan sista boken kom? Lite tålamod får man ändå ha xD

Samma sak med Rothfuss. Alldeles för mycket annat som tydligen lockar än att skriva klart sin serie. Ja, jag är bitter. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

När man inser att det vi fick var bättre än det han hade tänkt skriva.

Medlem

Men vad ska den handla om? 😂

Medlem

Han är 75 år och inte direkt i superform, jag gissar på att han kommer hinna trilla av innan böckerna blir klara

Medlem
Skrivet av dTexN:

Låter dyrt att få till det som live action!

...sett senaste avsnittet av House of the Dragon? Ser extremt mycket ut som Elden Ring.

Spelet har extremt djup lore, men jag vet inte om jag tycker det är det mest välskrivna jag varit med om i ett Fantasyspel direkt, nog för att 90% är skit där, men...

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

...sett senaste avsnittet av House of the Dragon? Ser extremt mycket ut som Elden Ring.

Spelet har extremt djup lore, men jag vet inte om jag tycker det är det mest välskrivna jag varit med om i ett Fantasyspel direkt, nog för att 90% är skit där, men...

Joo hotd ser bra ut och har en lik värld. Tror anime hade gjort elden ring mer rättvisa dock


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Joo hotd ser bra ut och har en lik värld. Tror anime hade gjort elden ring mer rättvisa dock

kan du nog ha rätt i... svårt att göra det rättvisa i live action.

Medlem

En TV-serie med vag story som Elden Ring, fyllt av enorma monster som är svårt att få snyggt på vita duken. Och med RR Martin med kuk- och fittadialoger som författare. Låter som en självklar succé.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

...sett senaste avsnittet av House of the Dragon? Ser extremt mycket ut som Elden Ring.

Spelet har extremt djup lore, men jag vet inte om jag tycker det är det mest välskrivna jag varit med om i ett Fantasyspel direkt, nog för att 90% är skit där, men...

Jag tycker världen är väldigt välskriven och djup. Men det kanske inte är något speciellt med själva berättelsen i questsen och i hur man blir Elden Lord.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag tycker världen är väldigt välskriven och djup. Men det kanske inte är något speciellt med själva berättelsen i questsen och i hur man blir Elden Lord.

ja precis, djup lore, men resten är kanske lite mediokert.

Skrivet av Slimebeast:

En TV-serie med vag story som Elden Ring, fyllt av enorma monster som är svårt att få snyggt på vita duken. Och med RR Martin med kuk- och fittadialoger som författare. Låter som en självklar succé.

tycker du det är "kuk och fittdialoger" i Elden Ring-spelet?

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

tycker du det är "kuk och fittdialoger" i Elden Ring-spelet?

Gör du dig dum med flit?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Gör du dig dum med flit?

Nej, gör du? Förklara dig istället.

Vad jag vet finns det inga sådana dialoger alls i spelet trots hans inblandning.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Nej, gör du? Förklara dig istället.

Vad jag vet finns det inga sådana dialoger alls i spelet trots hans inblandning.

Ja, jag tror du gör dig dum med flit.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ja, jag tror du gör dig dum med flit.

visst, och jag tror du gjorde bort dig totalt och inte vill erkänna det.

1
Skriv svar