Gamer på väg att bli helgonförklarad

Robot
Gamer på väg att bli helgonförklarad

Halo var ett favoritspel (förstås).

#acutis-game, #carlo-acutis, #helgon


Medlem

Hoppas verkligen det blir stream med Acutis game så fort spelet är släppt!

Men Halo eller, snacka om att Vatikanen sänkt trösklarna för vad som anses som mirakel. På min tid krävdes det minsann att man skulle gå på vatten, dela hav eller åtminstone förvandla vatten till vin.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men Halo eller, snacka om att Vatikanen sänkt trösklarna för vad som anses som mirakel. På min tid krävdes det minsann att man skulle gå på vatten, dela hav eller åtminstone förvandla vatten till vin.

Jesus?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Twitch/Youtube och katolska kyrkan borde väl trivas ihop finns fullt med folk där som gillar minderåriga det har historien visat. Kanske kan de cross promota sina verksamheter?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Twitch/Youtube och katolska kyrkan borde väl trivas ihop finns fullt med folk där som gillar minderåriga det har historien visat. Kanske kan de cross promota sina verksamheter?

Tänk att dra såna smaklösa skämt om en artikel om ett barn som dött i leukemi.

Medlem

Det är ju ganska löjliga bevis, bad till han, gick förbi hans grav. Behöver de donationer från den yngre generationen eller?

Skrivet av Sur Apan:

Twitch/Youtube och katolska kyrkan borde väl trivas ihop finns fullt med folk där som gillar minderåriga det har historien visat. Kanske kan de cross promota sina verksamheter?

Cross promotion har fått en helt ny innebörd!

Ofi
Medlem

”A decentralized open-world metaverse” you say? Något luktar illa, och det är inte min andedräkt. Dags att gräva!

Spelets twitterkonto leder till en webbplats med ett felmeddelande (icke att förväxla webbplatsen Acutis Game med Acutis Games, som istället leder till ett spel som ser ut att ha gjorts i MS Paint). Tittar vi på spelets kickstarterkampanj så avbröts det i juli förra året efter att det dog in under 25.000 kr av målet på 1.057.165 kr. Det enda YouTube-kontot som verkar ha något demoinnehåll från spelet stinker cryptoscam.

Tyvärr var nog det här DOA. Nu krävs bara några års väntan samt två mirakel för att det ska kunna bli det första helgonförklarade spelet.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men Halo eller, snacka om att Vatikanen sänkt trösklarna för vad som anses som mirakel. På min tid krävdes det minsann att man skulle gå på vatten, dela hav eller åtminstone förvandla vatten till vin.

Du blandar ihop Jesus med vanliga mirakel. Ett "vanligt" mirakel kan vara något så enkelt som att börja blöda från handflatorna eller att en trä staty av framför allt Maria börjar blöda olja/blod från ögonen. Att bli helgonförklarad kan bero på många olika saker och inte nödvändigtvis några större mirakel. Jesus har inget med det att göra.

Skrivet av Alienshade:

Du blandar ihop Jesus med vanliga mirakel. Ett "vanligt" mirakel kan vara något så enkelt som att börja blöda från handflatorna eller att en trä staty av framför allt Maria börjar blöda olja/blod från ögonen. Att bli helgonförklarad kan bero på många olika saker och inte nödvändigtvis några större mirakel. Jesus har inget med det att göra.

Jo, jag vet. Jag skojar bara.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Tänk att dra såna smaklösa skämt om en artikel om ett barn som dött i leukemi.

Du tycker det är ett skämt det gör inte jag.

Jag ser det som att kyrkan vill använda ett dött barn i syfte att utöka eller behålla sin makt, ett patetisk försök att bli mer aktuell och ”förstå kidsen” inget annat och indirekt fortsätta med de övergrepp som skett under kyrkans översyn i århundraden, det är inget jag skrattar åt.

Men du får fortsätta tycka synd om ett dött barn så tänker jag på alla fortfarande i liv och i kyrkans klor.

Medlem

Helgonförklarade de inte också nyligen en influencer?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Helgonförklarade de inte också nyligen en influencer?

Jesus var ju en influencer.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jesus var ju en influencer.

Tycker verkligen det är synd att de aldrig fick tillåtelse av Gud att måla honom när han höll i sin mobiltelefon.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar