Tidernas spelår – Åttondelsfinaler

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jimmydorf:

Alright, men jag kommer fortfarande att räkna det som ett 1994-spel och rösta på det

Det är helt okej!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

1997 vs 1999 var rätt tufft, men måste ändå bli 1999. Shenmue, Silent Hill, Ape Escape, Soul Reaver, Dino Crisis, The Nomad Soul, Worms Armageddon, Den längsta resan, Syphon Filter, Resident Evil 3

1996 var otroligt. Premiär för legendariska spelserier som Quake, Resident Evil, Tomb Raider, Broken Sword. Nintendo 64 dök upp med Super Mario 64 och Mario Kart 64. Clock Tower, Overblood

Medlem

97 mot 99 är omöjligt för mig

Medlem

1999 släpptes väl det fantastiska Outcast. Väl värt att stå med bland alla exempel i texten.

Medlem
Skrivet av Daz:

Inte undra på att folk säger att spel var bättre förr!

Många av de "nyare" åren som var med i turneringen åkte ut direkt. Bara 2015 som klarade sig helskinnad genom första ronden som jag skulle klassa som ett lite "nyare" år. 2018, 2023, 2020, 2022 och 2017 fick smisk direkt.

Själv tycker jag att 90 talet samt 2000 talet var en riktig guldålder för spel. Det släpptes massor med bra spel och spelutvecklare försökte innovera och skapa nya upplevelser.

Nostalgi är kraftfullt!

Medlem

World of Warcraft har varit en sån stor del av ens liv att jag förmodligen har spelat det mer än alla andra spel tsm! Så ja detta va inte direkt svårt för mig! Förstår dock att andra med faktiskt riktigt liv väljer anorlunda ^^

Medlem

Jag ser och tror 1998 vs 2004 kommer att fightas om segern.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Jag är glad att året då hl2 kom ut inte kommer vinna, det var ett skämt i den där g-man tävlingen pga av just hl2. Nu var det inte så lätt för folk att trycka igenom det spelet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mina två favoritår 97 och 98 är fortfarande med, men 2002 ser svårslaget ut. Det är nu ångesten börjar krypa på när man inser att man kommer få göra svåra val i de kommande omgångarna.

Medlem

Måste bara säga att dessa tävlingar är så sjukt kul att se samma med årstidernas skurk. Riktigt kul och bra initiativ!

Och kan bara hålla med...det är riktigt jävla svårt att välja nu

Redaktör
Ponny
Skrivet av ClockWise:

Måste bara säga att dessa tävlingar är så sjukt kul att se samma med årstidernas skurk. Riktigt kul och bra initiativ!

Och kan bara hålla med...det är riktigt jävla svårt att välja nu

Tack! Det värmer. Tycker själv det är jäkligt kul att dra i trådarna!


signatur

En Bamseponny av folket

12
Skriv svar