Steams sommarrea är igång!

Robot
Steams sommarrea är igång!

Två veckors prispress på pc-spel väntar. Tipsa om dina bästa klipp!

#sommarrea, #steam, #steam-summer-sale


Medlem

Jag är nöjd. Köpte Borderlands 3 i måndags, spelade 3,5 timme. Insåg att det är sommarrea på torsdag, begärde och fick refund. Idag 85% rea.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

ah ingen rea på Ghost of Tsushima, den var lite tråkig. Det var spelet jag mest sett fram emot att plocka upp.

Medlem

Disco Elysium för 3.99€ är ett kap.
Bara att slå till om ni inte har det, riktigt bra spel.

Medlem

2023 och 2024 har jag prioriterat att beta av min backlog så blir inga nya köp denna sommarrea. Troligtvis blir det till Halloween- eller julrean. Snart klar med Persona 5 och då pensionerar jag min PS4:a efter nästan 11 år.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag är nöjd. Köpte Borderlands 3 i måndags, spelade 3,5 timme. Insåg att det är sommarrea på torsdag, begärde och fick refund. Idag 85% rea.

Tur med oturen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Jag är nöjd. Köpte Borderlands 3 i måndags, spelade 3,5 timme. Insåg att det är sommarrea på torsdag, begärde och fick refund. Idag 85% rea.

Trodde refund gränsen var 2 timmar, eller förlängs den lite om det blir rea strax efter köp?

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Trodde refund gränsen var 2 timmar, eller förlängs den lite om det blir rea strax efter köp?

Tror det är garanterat fram till två timmar men efter det är det en tolkningsfråga. Skrev att jag levlade till lvl 13 och tyckte det inte var kul så fick väl förståelse. Fick pengarna tillbaka på något 4x spel efter nästan fem timmar någon gång.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Köpte "The magic circle" på 65% rea, har haft det på wishlisten ett tag. Brukar gilla spel som har något eget och har läst bra saker om det.

https://store.steampowered.com/app/323380/The_Magic_Circle/

Medlem

Hittade ett gäng spel som jag hoppas kunna ha kul med på min ganska nyinköpta Steam Deck.

Dave The Diver (30%)
Balatro (10%)
Lumines Remastered (70%)

Medlem

90% på Celeste, så dags för mig att spela det nu. Drog igång och testade så att min ps5 kontroll funkade bra, och spelet känns bra att spela.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Hade tänkt spela om mass effekt och nu är det 90% rea på remaster versionen!

Moderator | Testpilot

Endast införskaffat Sea of Stars hittils.

Får se om det blir mer. Som alltid så har man för mycket spel att spela, men hittar jag något jag velat ha länge otroligt billigt så kan det bli fler köp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Några som jag missat genom åren blev det - till en tjock discount!

Batman Arkham Asylum 80%
Hitman World of Assassination 90%
Antichamber 75%
Night in the Woods 50%

Totalt ca €20 🤝🏼


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Moderator | Testpilot
Skrivet av pastapapa:

Några som jag missat genom åren blev det - till en tjock discount!

Batman Arkham Asylum 80%
Hitman World of Assassination 90%
Antichamber 75%
Night in the Woods 50%

Totalt ca €20 🤝🏼

Rean är bäst sådär! Man hittar massa gamla spel man missat, och kanske att man uppgraderar datorn "nyligen" också så blir det perfekt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

För första gången på flera år har jag ingen backlog liggandes så för en gångs skull kan jag njuta av rean.

Testpilot
Skrivet av pastapapa:

Några som jag missat genom åren blev det - till en tjock discount!

Batman Arkham Asylum 80%
Hitman World of Assassination 90%
Antichamber 75%
Night in the Woods 50%

Totalt ca €20 🤝🏼

Liten varning för att Hitman är den så kallade Part One som bara innehåller banor från Hitman 1 (rätta mig om jag har fel). För de som redan har Hitman 1 & 2 är det Hitman World of Assassination som gäller eller Deluxe utgåvan.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Liten varning för att Hitman är den så kallade Part One som bara innehåller banor från Hitman 1 (rätta mig om jag har fel). För de som redan har Hitman 1 & 2 är det Hitman World of Assassination som gäller eller Deluxe utgåvan.

Hatar hur komplicerat det ska vara att plocka upp rätt Hitman utgåva. Tänkte plocka upp Hitman 3 men måste göra research utifrån vilka Hitman 1 och 2 utgåvor i redan äger 😤

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Rean är bäst sådär! Man hittar massa gamla spel man missat, och kanske att man uppgraderar datorn "nyligen" också så blir det perfekt.

Verkligen! Jag tycker spel är roligast när insatsen (priset) är lågt. Vissa spel har jag inte möjlighet att spela eller testa i mer än 2h på flera veckor om jag har otur, och då suger det att ha pröjsat massor för det utan att kunna refunda.

Det är bara min approach

Skrivet av Mutumba:

Liten varning för att Hitman är den så kallade Part One som bara innehåller banor från Hitman 1 (rätta mig om jag har fel). För de som redan har Hitman 1 & 2 är det Hitman World of Assassination som gäller eller Deluxe utgåvan.

Har aldrig spelat Hitman-serien, men fattat som att World of Assassination är ”typ” alla, mer eller mindre. Finns det någon del jag bör skippa i spelet om jag bara vill åt det ”bästa”?


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

LoL, de kan ge bort spelen vid det här laget och jag kommer inte ens titta i deras bibliotek. Har över 200 bra spel redan. Det får räcka.

Medlem

Plockade på mig en handfull från min wishlist.

Disco Elysium: Directors Cut
INSIDE
Invisible, Inc.
Middle-earth: Shadow of War
Risk of Rain 2
Hollow Knight

Totalt under 300kr, blir bra underhållning i sommar och höst


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Testpilot
Skrivet av noyart:

Hatar hur komplicerat det ska vara att plocka upp rätt Hitman utgåva. Tänkte plocka upp Hitman 3 men måste göra research utifrån vilka Hitman 1 och 2 utgåvor i redan äger 😤

Skrivet av pastapapa:

Verkligen! Jag tycker spel är roligast när insatsen (priset) är lågt. Vissa spel har jag inte möjlighet att spela eller testa i mer än 2h på flera veckor om jag har otur, och då suger det att ha pröjsat massor för det utan att kunna refunda.

Det är bara min approach
Har aldrig spelat Hitman-serien, men fattat som att World of Assassination är ”typ” alla, mer eller mindre. Finns det någon del jag bör skippa i spelet om jag bara vill åt det ”bästa”?

Det är verkligen förvirrande att förstå sig på vilken utgåva som innehåller vad.

Om jag förstått det korrekt:

Part One = Alla banor från det som tidigare släpptes som Hitman 1 (inget Hitman 2 eller 3 alltså).

Hitman World of Assassination = Hitman 1 och 2 banor ingår i den här utgåvan tillsammans med Hitman 3 som ändrat namn från Hitman 3 till just World of Assassination.

Hitman World of Assaination Deluxe = Allt som ingår i utgåvan ovanför PLUS två extra banor (New York och Haven Island) och lite annat lull lull.

Så om man vill ha "allt" är det nog Deluxe utgåvan som gäller. Det går även att uppgradera till Deluxe senare om man bara köper WoA via Deluxe Pack.

Phew, jag tror jag fick med allt nu som sagt rätta mig gärna om det blev något fel eller oklart :D. Personligen avvaktar jag lite bättre pris på detta, tycker det är fult att de har kvar Part One överhuvudtaget då det ger en missvisande bild.

Medlem

Även Gog.com har summer sale!

Skribent

Efter ett första svep blir det förmodligen Valheim, Project Highrise och eventuellt den gamla klassikern(!?) Harvester.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Inaktiv

Blir nog Dying Light 2 som det är 60% rea på, har spelet ospelat till Ps5 men spelar hellre på PC. Ska kika runt lite mer om det finns något annat som lockar oxå. Har inte tid o spela så mycket och "snart" kommer ju Space Marines 2 så behöver inte så många fler spel

Medlem

Blev en hög nu idag:
Horizon Forbidden West
Baldurs Gate 3
Death Must Die
Celeste
Castle Crashers
Dave the Diver

Är redo för sommarens FZ utmaningen men blir tufft då många spel är av längre karaktär i år.

Skribent

Hur kan vi ha kommit såhär långt i tråden utan att någon nämnt Witcher 3 Wild Hunt för 3€? Witcher-rea brukar ploppa upp 2-3 gånger redan i första inläggen.

Medlem

XCOM 2, 95%: 2,49€
Civ VI, 95%: 2,99€

Om man nu lyckats med konststycket att missa dessa titlar så finns ingen ursäkt längre

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Det är verkligen förvirrande att förstå sig på vilken utgåva som innehåller vad.

Om jag förstått det korrekt:

Part One = Alla banor från det som tidigare släpptes som Hitman 1 (inget Hitman 2 eller 3 alltså).

Hitman World of Assassination = Hitman 1 och 2 banor ingår i den här utgåvan tillsammans med Hitman 3 som ändrat namn från Hitman 3 till just World of Assassination.

Hitman World of Assaination Deluxe = Allt som ingår i utgåvan ovanför PLUS två extra banor (New York och Haven Island) och lite annat lull lull.

Så om man vill ha "allt" är det nog Deluxe utgåvan som gäller. Det går även att uppgradera till Deluxe senare om man bara köper WoA via Deluxe Pack.

Phew, jag tror jag fick med allt nu som sagt rätta mig gärna om det blev något fel eller oklart :D. Personligen avvaktar jag lite bättre pris på detta, tycker det är fult att de har kvar Part One överhuvudtaget då det ger en missvisande bild.

Ja detta + online krav för singelplayer gör att jag inte köper det.

Medlem

Har sneglat lite på Returnal ett bra tag efter man hört/läst allt positivt om det. Men vet inte om det är värt 400 spänn, väntar möjligen på Epics rea istället, brukar vara billigare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

12
Skriv svar