Efter att ha dött 404 gånger på 32 timmar – Elden Ring-streamer tycker kritikerna ska skärpa sig
Jag trodde vi pratade om Elden Ring när det släpptes, det var åtminstone det jag pratade om när jag svarade. Så, hänger inte riktigt med vad du menar.
Sen är det fortfarande ingen ändring i deras grundfilosofi. Dom har alltid gjort balansändringar(oftast nerfs på bossar), så det är inget nytt. Det är tråkigt att det händer, enligt mig, men det är inget nytt.
Mitt ursprungspåstående var ju att From Software står inför ett dilemma när deras spel blivit mainstream. Anpassar man sig efter den nya publiken eller kör de vidare på sitt grundtänk.
Artikeln gör ju gällande att de nu nerfar efter klagomål från den nya mainstream publiken. Time will tell, but money usually talks, så att säga, och jag skulle gissa på att deras spel successivt kommer bli enklare för att tilltala en ny publik.
Heja Blåvitt
Mitt ursprungspåstående var ju att From Software står inför ett dilemma när deras spel blivit mainstream. Anpassar man sig efter den nya publiken eller kör de vidare på sitt grundtänk.
Artikeln gör ju gällande att de nu nerfar efter klagomål från den nya mainstream publiken. Time will tell, but money usually talks, så att säga, och jag skulle gissa på att deras spel successivt kommer bli enklare för att tilltala en ny publik.
Nu vet vi inte om dom nerfa efter klagomålen då FromSoftware har nerfat/balanserat saker i sina spel tidigare. Detta kom dock lite snabbare än vanligt så klagandet kan möjligen haft en påverkan, tråkigt om så är fallet.
Jag tror nog inte Miyazaki kommer ändra på sin filosofi, åtminstone inte med låt säga svårighetsgrader. Eller att kommande spel blir mycket lättare. Det jag dock tror han/dom kommer fortsätta med är att ge spelaren mer valfrihet likt Elden Ring.
Där man kan göra spelet enklare med dom medel som finns tillgängliga för spelarna, om man nu väljer att utnyttja dom.
The more I practice, the luckier I get.
Varför vill man bli bra på något som ett jättesvårt spel?
Varför gör man dumma inlägg på ett forum?
Jag har fan inte dött en enda gång i Elden Ring.
Zero deaths, ze-ro deaths, ZERO! - Pewdiepie
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
"Get on your big boy pants" är väl kanske inte ett helt tidsenligt uttryck, men låt gå.
Jag har egentligen redan sagt allt jag vill säga om vad jag tycker är fel med Elden Ring, och From Software spel rent allmänt, så ska inte tråka ut folk mer med det.
Däremot kan man ju konstatera att From Software står inför lite av ett dilemma. I och med att Elden Ring blev så hajpat, mångas GOTY 2022 osv, så drar det till sig helt nya typer av spelare. Det är sannolikt en märkbar mängd spelare som inte haft full koll på vad Elden Ring är utan snarare köper det för att de hört att det ska vara väldigt bra.
Eller enkelt förklarat. En nischad produkt blir mainstream.
De negativa reviews vi ser där folk är sura över att spelet är svårt är sannolikt ett resultat av att många köpt spelet/expansionen utefter betygen snarare än att de gillar nischen, och blivit negativt överraskade av svårighetsgraden.
Så vart går vi härifrån? Ska man anpassa sig efter de nya spelarna som vill ha en enklare upplevelse, eller ska man ignorera missnöjda spelare som inte visste vad de köpte och deras dåliga recenssioner för att fortsätta göra det man alltid gjort?
Ekonomiskt är svaret sannolikt det förstnämnda, i alla fall på kort sikt, men From Software har ju tidigare valt att gå sin egen väg så varför inte nu också?
Att börja ändra på deras speldesign går nog i 9 fall av 10 dåligt. Fromsoftware har i princip skapat en egen spel genre, att lämna det vore ett stort misstag.
Det finns redan inbyggda "easy (läs easier) mode" i Elden Ring.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.
Älskade DS3, miljöerna, designen etc. spelade igenom det för att jag ville se mer. Elden Ring tyckte jag kändes för ödsligt. Det gjorde att svårigheten, för min del, kändes så plötslig. Från att rida runt och kolla på vyerna till att helt plötsligt stendö av en krabba. (Ja jag gjorde det). Då man i DS3 var på sin vakt konstant. Runt varje hörn lurade svårigheter som skulle listas ut.
Tror lite att spel från FromSoftware skulle må bra av demon. Typ vägen fram till första bossen. Se om man gillar idéen att nöta och bli frustrerad eller om det inte alls passar en.
Lägga 6-700:- och sen knappt komma förbi spelets första timmar är faktiskt rätt segt. Jag vet att det går att kolla på Twitch och YT etc. men att spela själv är något annat. Ibland har man för stor tro på sitt egna kunnande
Lägga 6-700:- och sen knappt komma förbi spelets första timmar är faktiskt rätt segt.
Måste nästan kolla upp någon youtube streamer som är så dålig som lägger ner Elden Ring. Jag gjorde ju mig van vid From Softwares spel från Bloodborne som var mitt allra första souls spel. Spelade första banan typ 50 gånger där innan jag kunde ta mig genom första bossen och då gick jag och dödade samma fiender om och om igen tills jag blev överlevlad. Startar jag Bloodborne idag kan jag klara första bossen utan att dö.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Måste nästan kolla upp någon youtube streamer som är så dålig som lägger ner Elden Ring. Jag gjorde ju mig van vid From Softwares spel från Bloodborne som var mitt allra första souls spel. Spelade första banan typ 50 gånger där innan jag kunde ta mig genom första bossen och då gick jag och dödade samma fiender om och om igen tills jag blev överlevlad. Startar jag Bloodborne idag kan jag klara första bossen utan att dö.
Menade inte att jag eller en streamer gör detta. Men om du köper spelet och inte riktigt är insatt i svårighetsgraden kanske du undrar vad fan du köpt. Kommer ihåg när jag köpte Trojan till Nes för sisådär 35 år sedan. Klarade aldrig första banan när det begav sig och var riktigt missnöjd med mitt köp. Var ju en cool kille med svärd på framsidan, inte trodde jag att man skulle dö direkt. Var jobbigt då och antar att Elden Ring eller liknande kan vara jobbigt för vissa nu.
Steam låter ju en testa spel, men inga andra tjänster eller återförsäljare vad jag vet.