För varmt igen! đŸŒĄïžđŸ„” Svalk-tips?

Medlem
För varmt igen! đŸŒĄïžđŸ„” Svalk-tips?

Nu Àr det för varmt igen!

HÀr saknar vi bÄde kÀllare och pool. Bil med för den delen, fram till kvÀllen.

BIDRA MED ERA BÄSTA SVALK-TIPS!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

ZF
Medlem

Kaffe!

Seriöst alltsÄ. Var nÄn biotermodynamikforskare som sa att det Àr bÀttre med varmt Àn kallt för att man ska kÀnna sig kallare i lÀngden. Jag tycker det verkar funka Ätminstone lika bra.

Föredrar man den traditionella metoden men saknar alla faciliteter sÄ Àr en glass eller blomspruta uppfriskande. Bra gamertrÀning dessutom. TyvÀrr kan man ju inte Àta glass under ens alla detta lands soltimmar.

Medlem
Medlem

Har Ă€r det 27 grader nu runt 11 pĂ„ kvĂ€llen och runt 32 pĂ„ dagen. NĂ€sta vecka blir det 35 😅. AC, is-kaffe, glass och mer AC Ă€r lösningen. Under denna tid pĂ„ Ă„ret hĂ„ller man sig mestadels inomhus för att undvika den vĂ€rsta vĂ€rmen.

Medlem

SÀtt fötterna i en balja isvatten sÄ ska du se att du snart sitter o huttrar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Spenderar all tid jag kan pÄ soffan framför den stora flÀkten. Den för ett jÀvla ovÀsen, men det Àr det vÀrt.

Medlem
Skrivet av Zymac:

SÀtt fötterna i en balja isvatten sÄ ska du se att du snart sitter o huttrar.

UtmÀrkt! Ska genast testa!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Den för ett jÀvla ovÀsen, men det Àr det vÀrt.

investera i ett par ordentliga in-ear noise cancelling hörlurar typ apple airpods 2, koppla via bluetooth till datorn, tvn, mobilen osv. njut av kylan men slipp ovÀsendet.

Medlem

Inte vÀrldens bÀsta bild men fyllde en liten balja med kallast möjliga vatten och en full karta med is!

Svalkfaktor: 7 av 10!
KÀnns genast bÀttre!

Tog ynka 2 minuters förberelse.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem

Markis!
SĂ€nker innertemperaturen flera grader utan att du bidrar till Ă€nnu mer uppvĂ€rmning av planeten med en AC
 😊

Sluta gnÀlla?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Sluta gnÀlla?

Det bÀsta Àr hur du föregÄr med gott exempel!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/HCcg0zt/IMG-6665.jpg

Inte vÀrldens bÀsta bild men fyllde en liten balja med kallast möjliga vatten och en full karta med is!

Svalkfaktor: 7 av 10!
KÀnns genast bÀttre!
2 minuters förberelse.

Jag gjorde nĂ„got liknande fast lade mig halvt som halvt i en isbadsbalja i vardagsrummet en varm sommar för nĂ„gra Ă„r sen. Sen somnade jag och vaknade upp en stund senare som Ismannen. Helt stel och trasig. Blev jĂ€vligt svalkad men skulle inte rekommendera. 😅

Medlem

Köp en termosmugg och slÀng i nÄgra isbitar sÄ har man iskallt vatten hela dagen.

Skrivet av hannes.theorell:

Sluta gnÀlla?

Haha, hÄller med om detta i vissa fall. Personligen brukar jag sÀga att jag har rÀtt att klaga pÄ vÀrmen, för jag Àr alltid tydlig med att jag ogillar sommaren och de olidliga vÀrmeböljorna som kommer.

Men Àven jag kan lacka ur pÄ folk som hela Äret gÄr runt och VÀntar pÄ VÀrmen och sen nÀr de fÄr sin jÀvla pissvÀrme sÄ har de plötsligt mage att klaga pÄ den! Jag Àr i alla fall konsekvent.

VÄrvÀdret och sensommaren/tidig höst Àr gött, men peak sommarvÀrme Àr ingenting för mig.

Medlem
Skrivet av qam777:

KlimatförÀndringarna Àr ett helvete. 26 grader hÀr i TranÄs och det Àr orimligt varmt för att vara den hÀr Ärstiden. KollapsvÀrme var det nÄgon som skrev, och det Àr ingen överdrift.

Vi Àr nÀstan inne i juli, det Àr inte alls nÄgon sensation med 26 grader i SmÄlands skogar. Sluta leka domedagsprofet.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Drag.


signatur

Besök oss gÀrna pÄ POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag gjorde nĂ„got liknande fast lade mig halvt som halvt i en isbadsbalja i vardagsrummet en varm sommar för nĂ„gra Ă„r sen. Sen somnade jag och vaknade upp en stund senare som Ismannen. Helt stel och trasig. Blev jĂ€vligt svalkad men skulle inte rekommendera. 😅

Det fick mig och tÀnka pÄ The Iceman Wim Hof


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem

Dra ner rullgardiner / persienner under dagen dÀr solen ligger pÄ.

LÀgg örngott / klÀder i frysen.

VÀdra pÄ natten, hÄll stÀngt pÄ dagen.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Korsdrag?

Jag lÀt för övrigt kallbadet stÄ kvar i duschen. Nu Àr det bara att kliva i. Bada fötterna 10-30 sekunder och kliva ut igen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Skrivet av Hanzo:

https://youtube.com/watch?v=64q_QQVIIL8

Det fick mig och tÀnka pÄ The Iceman Wim Hof

Har ingen aning om vad jag tittar pĂ„ men det Ă€r smĂ„tt svalkande i sig att bara se den dĂ€r isbaljan. 😂

Medlem
Skrivet av qam777:

KlimatförÀndringarna Àr ett helvete. 26 grader hÀr i TranÄs och det Àr orimligt varmt för att vara den hÀr Ärstiden. KollapsvÀrme var det nÄgon som skrev, och det Àr ingen överdrift.

Sommen Àr sval hopp i!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har ingen aning om vad jag tittar pĂ„ men det Ă€r smĂ„tt svalkande i sig att bara se den dĂ€r isbaljan. 😂

Wim Hof Àr en sÄnn dÀr supermÀnniska som har alla möjliga vÀrldsrekord. SÄsom att bada i över en timma i ett isbad med mera. DÀrav smeknamnet Iceman.

Citat:

Dutch extreme athlete Wim Hof got his nickname 'The Iceman' by breaking a number of records related to cold exposure including: climbing Mount Kilimanjaro in shorts, running a half marathon above the Arctic Circle barefoot, and standing in a container while covered with ice cubes for more than 112 minutes.

Ah, nÀstan 2 timmar till och med! Helt sjuk bedrift! De flesta skulle ge sig efter ett fÄtal sekunder, Àn mindre minutrar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsĂ€ttning]

Medlem
Skrivet av qam777:

KlimatförÀndringarna Àr ett helvete. 26 grader hÀr i TranÄs och det Àr orimligt varmt för att vara den hÀr Ärstiden. KollapsvÀrme var det nÄgon som skrev, och det Àr ingen överdrift.

26 grader kan vĂ€l inte vara orimligt en dag sĂ„hĂ€r mitt i sommaren? 😀

Skrivet av Hanzo:

Det bÀsta Àr hur du föregÄr med gott exempel!

Det Àr Ärligen vÀldigt sÀkerstÀllt att maj-september innehÄller mÄnga dagar med +25 grader. Vilket betyder att för dem som led under dessa mÄnader har okt-april pÄ sig att förbereda sig för nÀsta vÀrmeperiod.
Att köpa en AC i förberedelseperioden Ă€r dessutom billigare Ă€n att köpa en AC i juli. ÂŻ\_(ツ)_/ÂŻ


signatur

Viam inveniam aut faciam

ReleasehÀstryttare

RÀckte det inte med den förra trÄden vi hade om detta?

https://www.fz.se/forum/trad/450040-hur-gor-ni-for-att-svalka...

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Devan:

RÀckte det inte med den förra trÄden vi hade om detta?

https://www.fz.se/forum/trad/450040-hur-gor-ni-for-att-svalka...

Det var dÄ och nu Àr nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lay z spa köpte jag iÄr och stÀllde pÄ altanen.
Mycket bra, svalt nÀr det Àr varmt och varm nÀr det Àr kallare.
Det Àr uppblÄsbar "bubbelbad"


signatur

🇾đŸ‡Ș VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det Àr skönt jag


signatur

🎼 PlayStation 5 | Xbox Series X
đŸ“ș LG C2 55" (2022 EVO)

âšœ Manchester United FC ❀

Skriv svar