Snabbkollen – Föredrar du fantasy eller sci-fi?

Robot
Snabbkollen – Föredrar du fantasy eller sci-fi?
Hcz
Medlem

När man bara får välja en blev det Fantasy men...

Medlem

Den var svår då båda är kul om dom görs bra, men fick bli scifi då jag tkr det tillåter mer kreativ frihet

Medlem

För min del blir det nog:
80% Fantasy
20% Sci-Fi

Gillar båda, men ja... kraftig försmak till Fantasy.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Gillar båda men Sci-Fi går före.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Om det gäller bordsrollspel: liten fördel för Sci-fi
Om det gäller böcker: Sci-fi (har nog inte läst en enda riktigt bra fantasybok)
Om det gäller pc-spel: liten fördel för Fantasy


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

9/10 spel som släpps till konsoll är ju någon av dessa två så stort grattis till alla er som älskar Sci-fi och Fantasy spel. Själv föredrar jag skräck alla dar i veckan

Medlem

Ingen preferens. Det handlar om kvalitet på produkten, inte om det är fantasy eller scifi.

Medlem

Ohhh, den var svår. Om det hade handlat om film/TV-serier hade jag valt Sci-fi alla dagar i veckan, men vad gäller spel är det jämnt skägg.

Medlem

Fantasy så klart, sci-fi har sällan känts särskilt intressant.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fantasy så klart, sci-fi har sällan känts särskilt intressant.

Själv tycker jag att universum är det mest intressanta som finns.

Medlem
Skrivet av Hcz:

När man bara får välja en blev det Fantasy men...
https://media.tenor.com/EstKpPVveyYAAAAC/both-agree.gif

Svåraste frågan jag svarat på!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Sci-fi
Doom, Quake, Thief, Unreal, C&C Red Alert, Stalker, Portal, Half Life, F.E.A.R, System Shock, Deus Ex, Bioshock, Fallout, StarCraft, Duke Nukem, Supreme Commander, AvP, Subnautica, Jedi Knight, Mass Effect, Dune.

Fantasy
Doom, Quake, Thief, Heretic, Might and Magic, Warcraft, Elder Scrolls, Jedi Knight, Diablo, Moonstone, Ultima, Baldurs Gate.

Är nog 70/30 för mig ungefär.

.

It's not a lake, it's an ocean

Inget av dem är någon favorit, egentligen. Men jag gillar estetiken i sci-fi och har svårt för fantasy överlag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Sci-fi all the way man är ju vuxen nu 😁

Medlem

Sci-fi 90%. Spel som BG3 gillar jag iof men fantasy överlag intresserar mig inte så värst. CP2077 har jag t.ex. varvat ett par ggr medans Witcher har jag knappt lirat. Tror det är för att sci-fi brukar ha en starkare koppling till vår verklighet så jag lättare lever mig in och relaterar till den.

Medlem

Jag är 50/50 men valde Sci-fi.

Tror många också är 50/50

Medlem

Helt omöjligt att välja mellan! Det är ju riktigt gött att springa runt och slakta riddare med yxor och svärd men jetpack, rymdskepp och lasergevär är ju också riktigt coolt.

Medlem

ingen möjlighet att välja båda två ju.
så fick bli fantasy


signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Är väl 50/50 för mig. Men la rösten på fantasy.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem

Helt för mycket fantasy överallt så jag har lite tröttnat på det. Vill ha mer sci fi.

Cyberpunk var en frisk fläkt bland alla tusentals fanatasyspel och blev omdelbart det bästa spelet jag någonsin spelet.

Medlem

Båda, men specielt fantasy sci-fi tillsammans...

Medlem

Svårt att välja! Skulle säga fantasy för spel och sci-fi för serier/filmer. Star Trek är det bästa som har gjorts på TV.

Baldur's Gate 3 och The Witcher 3 är exempel på fantasy-mästerverk.

Inaktiv

Vi vet alla att Sagan om Ringen är mer intressant än Star Trek, eller?

Skrivet av Sapiens:

Might and Magic

Fast Might & Magic-spelen är ju sci-fi förklätt till fantasy där demoner är aliens och änglar är robotar.
Utspelar sig även på olika planeter. Man kan hitta laservapen osv. Science Fantasy kan man kanske kalla det.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem

Saknar svarsalternativet "Ja" 😅

Medlem

Trodde sci-fi innan jag hade spelat Starfield, men insåg då att jag föredrar fantasy.

Men premissen i Fallout är nog det jag gillar mest.

Medlem

Jag saknade alternativet "Science fantasy" vilket till exempel Star Wars är som jag gillar skarpt.

Men jag valde fantasy till slut eftersom SW är lite mera fantasy än sci-fi (enligt mig).

Medlem

Den är svår, förr var det nog sci-fi men numera fantasy

Medlem

Herrejävlar. Snacka om ett omöjligt val.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar