Beyond Good and Evil-remastern får en grafisk jämförelse med originalet

Robot
Beyond Good and Evil-remastern får en grafisk jämförelse med originalet

Ser väl ut att ha behandlats med värdighet?

#Beyond-good-and-evil, #Ubisoft


Medlem

Eh... ingen större skillnad. Slöseri med tid och resurser känns det som.

KoP
Medlem

Kommer ihåg att jag köpte HD remastern utav Beyond good and evil till Xbox 360'n.

Hur länge kan man casha in på att remastra samma spel om och om igen egentligen? Tydligen ganska länge om man t.ex frågar Bethesda (Skyrim). 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Kommer ihåg att jag köpte HD remastern utav Beyond good and evil till Xbox 360'n.

Hur länge kan man casha in på att remastra samma spel om och om igen egentligen? Tydligen ganska länge om man t.ex frågar Bethesda (Skyrim). 🤔

Så länge folk fortsätter betala för det typ

För övrigt en rätt så ordentlig remaster av videon att döma. Ordentlig skillnad i framförallt skuggor och ljus.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

Skribent
Skrivet av KoP:

Kommer ihåg att jag köpte HD remastern utav Beyond good and evil till Xbox 360'n.

Hur länge kan man casha in på att remastra samma spel om och om igen egentligen? Tydligen ganska länge om man t.ex frågar Bethesda (Skyrim). 🤔

GTA5 har väl gått om Skyrim i "omreleaser" dessutom?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Släpps det till Nintendo Switch? Hittade nämligen inte spelet på e-shopen.

Medlem

Jag kommer inte att spela om spelet igen även om det var bra. Så är det inte tillräckligt bra. Däremot så skulle jag nog köpa en riktig remake.

Medlem

Det viktigaste de uppdaterat här är bättre kontroll och att spelet inte kraschar stup i kvarten, som det gjorde med "vanilla".

Blev billigare än jag trott, runt 200 kr, vilket är helt ok. Just nu har jag annat att spela på agendan så kommer invänta lite rea, så har de hunnit patcha lite också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Är sugen på att spela det igen och hoppas på att få tag i den fysiska utgåvan från LRG. HD-utgåvan till PS3 släpptes aldrig på skiva vad jag vet. Jag orkar inte koppla in min Gamecube då jag måste skaffa en hdmi-adapter för det.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem

Vissa skulle kalla det ändring "med värdighet" andra skulle kalla det "ren lathet". Själv är jag nog mer mot sistnämnda läger då skillnaderna verkar små i jämförelse.

Spelet var ju en katastrof på PC så det här är ju en välkommen remaster om det nu är så att den är bra optimerad.

Medlem

Meh - tyckte typ det va snyggare omästrat.

Det gick från typ stiliserad stil, till realistisk stil.. Passar itt.

Före hade det som en "handmålad" feel.
Efter inte.


signatur

subterranean homesick alien

KoP
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

GTA5 har väl gått om Skyrim i "omreleaser" dessutom?

Trodde att det var dött lopp emellan GTA 5 och Skyrim när det kommer till det. 😮

Medlem
Skrivet av magma:

Det viktigaste de uppdaterat här bättre kontroller och att spelet inte kraschar stup i kvarten, som det gjorde med "vanilla".
Blev billigare än jag trott, runt 200 kr, vilket är helt ok. Just nu har jag annat att spela på agendan så kommer invänta lite rea, så har de hunnit patcha lite också.

Håller med. Tyckte att det var kontrollerna som var det största problemet sist jag spelade igenom.

Skrivet av Anton Q:

Meh - tyckte typ det va snyggare omästrat.

Det gick från typ stiliserad stil, till realistisk stil.. Passar itt.

Före hade det som en "handmålad" feel.
Efter inte.

Jag tycker också att det var snyggare innan. Dom skulle bara ha gjort skarpare texturer. Och bättre kontroller.


signatur

PSN: OAKTHYR

Redaktör
Ponny

Tänk: vi kommer spela BG&E 50th Anniversary-utgåvan innan tvåan släpps.

Nåväl, kanske fiskar upp det på en rea endera dagen. Älskar originalet och tycker förändringarna funkade.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det kan nog bli ett köp på grund av den där nya skattjakten.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Missade originalet när det begav sig och sitter för tillfället inte på något format där det går att spela, så detta är en remaster som åtminstone jag välkomnar!


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Så fort jag ser Beyond Good & Evil någonstans, så hör jag direkt:

1
Skriv svar