Vinn speldator värd 13 000 kr!
Får man drömma på hårt alltså? Okej håll i hatten!
Det är VR, och tänk då black mirror! Alltså du är helt totalt inne i spelet. Och AI är så bra så spelet är i stort sett bara en plattform och du bestämmer i realtid precis vad du vill att spelet ska koda in just där och då! Idag är jag sugen på att utforska en djungel, strunta i uppdrag just nu jag vill bara uppleva, eller vet du vad, överraska mej!
ett spel som man bygger sin egna bas och lite survival aspekter i form av att man landar med 50 st andra på en karta. där man får loota sina egna saker och är väldigt pvp inriktad men också pve med demoner. Man kan köra solo, duo och trio grupper. Permadeath finns att välja så man börjar med en helt ny karaktär med andra skills så som mer stamina, snabbare laddning, mera inventory space. Det var det men han hade mer idéer om hans drömspel.
Spelbeskrivning:
I "Ärkeänglar vs katter" möts spelarna i en förtrollande värld där majestätiska katter och mäktiga ärkeänglar strider mot varandra. Spelet kombinerar taktiska element från "Heroes of Might and Magic 3" med både PvP och PvE-strider.
Huvudfunktioner:
Episk PvP och PvE: Strid mot andra spelare i intensiva PvP-bataljer eller möt fruktansvärda fiender i spännande PvE-uppdrag.
Unika Fraktioner: Välj mellan två unika fraktioner – de nobla Ärkeänglarna eller de kloka och stridbara Katterna, varje med sina egna styrkor och specialförmågor.
Taktisk Kartbaserad Strid: Utforska och erövra en detaljerad och rik värld fylld med resurser, fiender och skatter, likt den klassiska spelstilen i "Heroes of Might and Magic 3."
Förtrollande Värld: Dyk in i en värld där magi och strategi möts, med vackra landskap och detaljerade slagfält.
Spelmekanik:
Baser och Fästningar: Bygg och förstärk dina baser för att få tillgång till kraftfulla enheter och magiska artefakter.
Hjältar och Enheter: Rekrytera hjältar och enheter, utrusta dem med mäktiga föremål och led dem i strid för att besegra dina motståndare.
Magiska Förmågor: Använd magi och strategiska manövrar för att överlista fienderna, oavsett om du spelar som ärkeängel eller katt.
Mitt drömspel är som Red Dead Redemption 2 men man spelar som Mandalorian. Man utforskar en gigantisk öppen värld full av uppdrag, bounty hunting och rymdstrider, allt inom Star Wars universumet. Spelet skulle kombinera episka äventyr, intensiva strider, djupgående karaktärsutveckling och en rik berättelse med mångsidiga karaktärer och val som påverkar spelets gång.
Men hallå!
Drömspelet är ju ett spel som bygger världen av kartdata, sociala medier och AI etc. och du får gå bärsärk med en Godzillaliknade figur. Pinka i grannes pool, krossa chefens leasade tesla och käka upp årets lucia -98 som fet-nobbade dig när du äntligen fick mod att säga hej första gången du såg henne på krogen!
Ett välskrivet open world-rpg förlagt i Nangijala.
Atmosfären skall vara vråltät och grafiken superb. Valen ska spela stor roll, vid en genomspelning skall man uppleva ca 50% av allt innehåll.
Spelet börjar med att man som ung grabb växer upp i Karmanjaka, under svält och svåra förhållanden.
En dag kommer den karismatiske Tengil till makten och lovar att befria Karmanjaka från alla hennes umbäranden. Han lovar att alla ska få fylla sina magar bara de tar värvning så att de tillsammans kan erövra Törnrosdalen och omfördela de rikedomar som finns där.
Under erövringskriget får spelaren se krigets fasor och brott begångna på bägge sidor. Här får man som spelare välja hur man ska göra; vill man fortsätta som tengilsman, eller desserterar till motståndsrörelsen? Och vem är egentligen den där Lejonhjärta som det viskas så mycket om?
Med risk för nostalgi så ett spel baserat på 1995 rullen screamers. Robotar styrda av ai i främmande världar, spänning och skräck och pang-pang. Robotar som går att plocka isär med fällor och vapen likt lite åt Horizon spelen så det krävs taktik för att stoppa dem. Går nog att få in en hyfsad story också.
Hehe, köpte några solglasögon förra veckan bara för de påminde om "tuffingens" solglasögon i Screamers. Riktiga 90-tals glajjor.
Mitt favoritspel skulle nog vara ett DayZ-liknande spel men med mer rpg och state of the art grafik/gameplay, gjort av Rockstar/CD Project Red med en stor budget. Saknar ett bra spel att köra med polarna idag..
Jag är ute efter en KÄNSLA. Den där känslan, när ett spel totalt fångar hela din uppmärksamhet dygnet runt och du bara inte kan sluta spela. Där spelkonceptet, storyn, spelmekaniken och upplevelsen är något helt nytt. Ett nytänk där du bara inte kan förstå hur i helvete man har lyckats skapa ett sådant fantastiskt spel när du trodde att du hade sett allt. Inget att klaga på, allt är perfekt, de har tänkt på fanimej allt och du blir nästan förbannad på hur det ens är möjligt att skapa ett spel som är såhär bra. Den känslan tack.
Drömspelet skulle vara The Sims, men varje jobb blir en simulator liknande Truck Simulator på begränsad tid där man vill göra bra ifrån sig, kombinerat med Stardew Valley för att kunna plantera växter för mat och försäljning med trevliga relationer och konversationer istället för Simlish. Med hemligheter och events.
Och multiplayer.
Speldator för 13k? Är det Stugan som man tänkt ska spelas?
Hey, Stugan kräver sin hårdvara! Där har vi ett riktigt drömspel!
Drömspelet är.... CO-OP WarCraft 4 story med inkluderad multiplayer som 3:an hade.
Underbar röstskådespeleri med alla de underbara bekanta samt nya karaktärer!
"Zug-zug". "Me not that kind of orc!"
Flera timmars djup story där man bara sjunker in som ett litet barn! <3 Som kan spelas i CO-OP!
DLC potential!
Tänk er att spela det med sin bästa vän! Båda njuter till max samt hjälper varandra att bygga baser och anordna strategiska attacker! Slå på kaffet och bara låta tiden stå stilla!
Ny modern grafik, effekter samt ljus! Realtids ljus och skuggor! Drool effekt till max!
Moddnings verktyg så att man kan få ut det mesta och återskapa gamla klassiker som Footmen Frenzy eller hitta på nya! Leaderboard för multiplayer.
Samt!...
Arena för 1v1, 2v2 eller 3v3 som grädde på moset!
DET är mitt drömspel! Hoppas Blizzard läser detta!
Lycka till alla som ställer upp i denna tävling! <3
Öppen VärldEn massiv, sömlös öppen värld med olika biomer som sträcker sig från frodiga skogar och snötäckta berg till öknar och undervattensstäder.
Levande Ekosystem Djurliv och växtlighet som reagerar på spelarnas handlingar vädret påverkar miljön dynamiskt.
Detaljerad Lore En djupgående berättelse som utspelar sig över flera riken med en rik historia och mytologi. Världen känns levande med NPC:er som har egna rutiner och berättelser.
Djupgående karaktärsanpassning. Spelare kan skapa unika karaktärer med sina egna historier och mål. Flytande och responsiva stridssystem med Dynamiska strider där spelaren kan använda miljön till sin fördel.
Mitt drömspel är spelet som får mig att längta efter att slå på datorn. Spelet där jag kan drömma mig bort och uppleva den magi som så ofta saknas i vardagslivet. Spelet som får mig att känna, glömma allt det trista och minnas glädjen från barndomens spel. ett battlefield 2 typ spel. eller ett mmorpg som inte håller dig i handen där dom kastar exp på dig hela vägen till endgame. så att max lvl upp nås på en dag
Tänk dig ett spel med en enorm öppen värld som Grand Theft Auto V, i förstapersonsperspektiv som Far Cry. Varje föremål, från en trasig flaska till en övergiven bil, kan användas på oväntade sätt för att lösa problem eller skapa nya möjligheter.
Din karaktär utvecklas naturligt genom varje val och handling, som i Fallout-serien.
Handlingen är så mäktig och berörande, likt den i The Last of Us, att den skulle kunna nomineras till en Oscar. Ett episk äventyr där spelaren har total frihet att utforska, och en berättelse som drar in en och aldrig släpper taget.
Du flyttar in i ett grannskap. Allt är frid och fröjd eller är det? Den där grannen som välkomnar dig eller grannen som inte hälsar, vad kan du lära dig om dem? Ditt mål är att främja och utveckla grannsämjan och samverkan men hur? Gemensamt ansvarstagande? Hur går du tillväga och vad lär du dig?
Problemet med skräckspel är att de slutar bli läskiga efter att man dött några gånger och därmed insett att det sällan straffar sig att dö. Kanske har jag en idé som kringgår detta problem:
Huvudpersonen lever ett vanligt liv, men plågas på nätterna av hemska mardrömmar. När huvudkaraktären somnar måste spelaren ta sig igenom huvudkaraktärens mardröm. Om man dör vaknar man upp kallsvettig, somnar om och tvingas starta om mardrömmen. Ett smart slumpgenererat innehåll gör drömmen oförutsägbar. Klarar man nattens mardröm sparas ens framsteg, man får vila ut några minuter i vaket tillstånd innan det är dags att gå och lägga sig för nästa natt och därmed nästa mardröm, som då symboliserar en ny bana i spelet.
Tänk dig ett spel där du kan utforska Midgårds stora och magiska värld i första person, från de gröna kullarna i Shire till Mordors mörka land. Ett spel där du kan skapa din egen karaktär och anpassa dina skills och utrustning för att passa dina preferenser och spelstil. Ett spel där du kan gå med i olika raser, ge dig ut på olika uppdrag och möta många av de ikoniska karaktärerna och varelserna från Sagan om Ringen och Hobbit. Ett spel som liknar Elder Scrolls-serien, men utspelar sig i Tolkiens universum
"Harvest Havoc" är ett strategiskt brädspel där spelare skapar framgångsrika gårdar genom odling, skörd och handel. Använd frökort och resurser för att plantera grödor, anpassa dig till växlande väder och bekämpa skadedjur. Vinn genom att samla poäng från skördade grödor, byggnader och uppfyllda specialuppdrag.
Ett nytt Thief spel med all modern teknik, RT, pathtracing, ny modern version av ljudmotor som simulerar t.ex. ekon i tommare rum
Mycket fokus på AI, mystik, att använda sig av sina sinnen, en simulation. Håll dig hellre undan istället för att ta striden, lägg gärna in mytiska skrämmande varelser så spelet även har skräckelement.
Lägg till på det VR stöd
Gran Turismo har varit ett av de mest sålda tv spelen genom tiderna. Dessutom har gt ett högt värde för mig då det har format mitt bil intresse till vad det är idag. Jag kommer fortfarande ihåg när pappa kom hem med det nya gt 6 där jag knappt gjorde något på storyn i spelet utan bara fokuserade på split screen och spelets udda karaktär. Även om gt 6 inte är det bästa spelet är det fortfarande mitt favorit spel
Ett diablo liknande spel baserat på 5ed D&D med total frihet att utveckla och multiclassa sin karaktär hur som helst.
Med Klaner som hjälps åt att bygga sin hem bas som ger olika fördelar till både karaktärer och raid gruppers förmågor.
öppen värld med pve och pvp områden både 1vs1 och grupper mot grupper, men även instans delar för raids, grupp och solo spel.
inget pay to win, utan pay to play med säsonger.
Mitt drömspel:
Ett survival/craftingspel med tech-träd, talents samt övergripande uppdrag från Icarus, med jakt och grafik som i Hunter: call of the wild, med automatisering som i Satisfactory, med dynamisk världsförändrande händelser som i Planet Crafter och odlande som i Stardew Valley. Givetvis med co-op upp till 16 spelare och fullt vr-stöd.