Diskutera – Vilket blir ditt sommarspel?

Robot
Diskutera – Vilket blir ditt sommarspel?

Långa, korta, nya, gamla. Vad spelar du i sommar?

#diskutera


Medlem

Blir Elden Ring hela sommaren, lite Final Fantasy XIII och Dota 2 vid sidan om.

Medlem

Elden Ring och The Finals

Medlem

The First Descendant! Hoppas det blir bra nog så att man kan grinda bort semestern! Har haft ett sug för liknande spel sedan jag slutade lira Warframe i julas.

Medlem

Jag går på semester nu i tre veckor så jag tänkte försöka beta av lite av årets releaser som jag inte hunnit med. Stellar Blade till att börja med, och Hellblade 2 efter det. Sen får vi se.

Medlem

Sekiro, därefter Elden Ring?... båda varvat med Dave the Diver.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Inaktiv

Helldivers 2 någon timme här o där när speltid dyker upp

Skribent

Jag brukar alltid spela igenom något Xcom. Funderar om det blir att gå old school och rent köra första i år.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Elden Ring, Baldurs Gate 3 och Witcher 3 expansionerna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Baldurs Gate 3. Siktar på att lyckas bli klar med första genomspelningen. Börjar närma mig eftertexterna tror jag.
Kört sen release men två småungar med dålig sömn ger lite utrymme för speltid.
Trots tidsbristen är jag jäkligt sugen på en ny vända med en riktigt otrevlig karaktär.

Medlem

Inväntar lite nygamla dreamcastspel på posten som jag tänkte spela igenom i sommar. Har tyvärr inget särskilt ”sommarspel” jag brukar spela men sommaren brukar ge skräckspel en lite extra boost av creepiness så jag får se vad det blir. Mottar gärna tips på somriga skräckspel.

Medlem

Köpte nyligen en Switch och planerar att spela ToTK i sommar.

CTI
Medlem

Dave The Diver, Cyberpunk 2077 Phantom Liberty, The Evil Within, The Devil In Me, är sommarens spel lista.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Starfield inför expansionen och League of Legends elo hell är väl det som kommer att äta upp mestadels av tiden.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Baldurs Gate 3. Siktar på att lyckas bli klar med första genomspelningen. Börjar närma mig eftertexterna tror jag.
Kört sen release men två småungar med dålig sömn ger lite utrymme för speltid.
Trots tidsbristen är jag jäkligt sugen på en ny vända med en riktigt otrevlig karaktär.

Det är mitt mål nästa runda. Har väldigt svårt för att vara ond i spel, utöver små undantag, men i BG3 känns det som att det är värt det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Shadow of the Erdtree är given. Ska dock varva med lite Nhl och Ori spelen.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Shadow of the Erdtree och Bloodstained. Finemang kommer det bli!

Medlem

Blir nog mest Elden Ring och Mass Effect trilogin.

Medlem

Har inga direkta planer, men köpte Marvel's Guardians of the Galaxy på en rea för ett tag sedan, borde väl ta och spela igenom det.

Sommarens projekt är att ta sig igenom extremlånga Dragon Quest XI. Sen har jag fastnat i Sprout Valley av någon konstig anledning. Polytopia spelas ju dagligen på mobilen med, för 4X-fixen.

Medlem

Warhammer 40K Rogue Trader eller BG3, beroende på om någon av dom hamnar på rea. Annars kör jag nog klart Witcher 3.

Medlem

Elden ring till 90 % och sen har jag äntligen fått med sambon på It takes two-tåget 😍

Medlem

Fire emblem till GBA och lite cataclysm raids i wow

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har inga direkta planer, men köpte Marvel's Guardians of the Galaxy på en rea för ett tag sedan, borde väl ta och spela igenom det.

Det var oväntat underhållande imo! Själv ska jag fortsätta på Jedi fallen order och försöka få damen att spela (se på) Still wakes the deep med mig.

Medlem

Klassiska Warcraft III!

Lyckades få tag på Reign of Chaos och Frozen throne på skiva, oöppnade, till en billig peng.

Blizzard kan stoppa det där reforged krafset där solen aldrig skiner!

Medlem

Jag började spela om pikmin spelen förra sommaren och det var riktigt riktigt mysigt. Jag har därför medvetet väntat med att spela om pikmin 3 deluxe för att göra klart min ”Quest”. Annars har jag inget planerat men jag tänkte ta en månad gamepass för att spela lite halo 👍

Medlem

Paper Mario med sonen. För egen del fick jag ett PS5 i 40-årspresent. Har inte bestämt vilket som blir premiärspelet, men det lutar åt Like a dragon: Infinite Wealth. Men kanske nyttigt att ha en paus mellan sjuan, som jag nyss spelat, och åttan?

Medlem

Shadow of th erdtree!

Medlem

Ffxiv och D4, WoW: TWW i augusti om suget finns kvar.

Medlem

Fick hem Tears of the kingdom igår så det kanske får bli det. Har aldrig klarat ett enda Zelda-spel men Totk verkar härligt så det planerar jag att dra igenom iaf.

123
Skriv svar