Inga planer på remakes av Fallout 1 och 2

Robot
Inga planer på remakes av Fallout 1 och 2
Medlem

Tack och lov!

Medlem
Medlem

Men det vore trevligt med ett helt nytt turn based Fallout, a'la de äldre spelen. Larian om några har visat att det fortfarande finns en marknad för det

Medlem
Medlem

Skulle uppskatta en "remake" med ett förbättrat, moderniserat, styrsystem.

När man kör om dem igen så brukar just styrningen och menyerna kännas jäkligt aviga i dagens spelvärld.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Bennii:

Men det vore trevligt med ett helt nytt turn based Fallout, a'la de äldre spelen. Larian om några har visat att det fortfarande finns en marknad för det

Lira wasteland 3 om du inte gjort det så får du en tillfällig fix iallafall.

Om Todd skulle försöka få med det i schemat så hade väl spelen kommit lagom till 2070.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Lira wasteland 3 om du inte gjort det så får du en tillfällig fix iallafall.

Jag har spelat Wasteland 3. Mycket bra!

Medlem

Behövs inte.

Medlem

För er som tycker det är skönt att det inte blir av, hoppas att Fallout 5 blir ett free to play, play to win spel fullt med mikrotransaktioner in-game.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

För er som tycker det är skönt att det inte blir av, hoppas att Fallout 5 blir ett free to play, play to win spel fullt med mikrotransaktioner in-game.

Hur är de två sakerna relaterade?

Medlem
Skrivet av Kyrre:

För er som tycker det är skönt att det inte blir av, hoppas att Fallout 5 blir ett free to play, play to win spel fullt med mikrotransaktioner in-game.

Ja det vore ju nått ser riktigt fram emot det om inte Fallout 76 redan nu typ är det (har getts bort och varit billigt flera gånger) så bättre kan dem. Kanske göra det till ett mobil spel med annonser i då är iallafall jag en av de första förhandsbokar för det vill man ju inte missa!

Medlem

Det är svårt för Bethesda att sjunka lägre än dom gjort med Fallout 76. Och jag ser inte att ett Fallout 1&2 remake kan bli så fel. Själva grunden är väldigt stabil. Och i min fantasi iaf så kan det bli riktigt bra. På grund av den dåliga grafiken så kunde dom också göra grövre våld droger och sex spel. Och sånt är väldigt positivt för oss som blivit äldre än 30 och inte längre vill bli behandlade som barn som blir negativt påverkade och blir besudlade av allt ovanför nämnda saker..... Jag menar det borde finnas en åldersgräns där inga fler gränser existerar....jag tror att folk mest är rädda för att framtida spel skulle ta längre tid än dom redan gör. Spontant så har det varit mycket hype och lite spel från Bethesda på väldigt väldigt länge.

Medlem

Hade gärna haft en ny version med
1. Bättre grafik. Lite skarpare helt enkelt.
2. Bättre mod-möjligheter!
3. Kanske möjligheten till tweakat stridsystem. Att man kan välja vanilj eller något ned lite mer djup? Körde om tvåan för typ 4 år sen. Var fortfarande riktigt bra, men striderna var lite gäspframkallande.

Skrivet av Evilof:

Hade gärna haft en ny version med
1. Bättre grafik. Lite skarpare helt enkelt.
2. Bättre mod-möjligheter!
3. Kanske möjligheten till tweakat stridsystem. Att man kan välja vanilj eller något ned lite mer djup? Körde om tvåan för typ 4 år sen. Var fortfarande riktigt bra, men striderna var lite gäspframkallande.

Skarpare kan du ju få genom att modda det för högre upplösning.

wat? Bättre modmöjligheter? spelet har otroligt bra möjligheter för att moddas, det finns till och med flera Total Conversions, helt nya falloutspel med samma motor, tror det finns i alla fall 5. jag har själv moddat det (med ny grafik), det var väldigt lätt med tanke på hur gammalt FO2 är..

Det finns rätt mycket moddar till Fallout 1-2 och folk håller fortfarande på och moddar spelen.
denna sida är rätt bra https://www.nma-fallout.com/

kör man dessa spel omoddat så gör man sig en otjänst. spelen har haft bra moddar under iaf 15 års tid om inte mer.

Medlem
Skrivet av Besprutningsfarfar:

Skarpare kan du ju få genom att modda det för högre upplösning.

wat? Bättre modmöjligheter? spelet har otroligt bra möjligheter för att moddas, det finns till och med flera Total Conversions, helt nya falloutspel med samma motor, tror det finns i alla fall 5. jag har själv moddat det (med ny grafik), det var väldigt lätt med tanke på hur gammalt FO2 är..

Det finns rätt mycket moddar till Fallout 1-2 och folk håller fortfarande på och moddar spelen.
denna sida är rätt bra https://www.nma-fallout.com/

kör man dessa spel omoddat så gör man sig en otjänst. spelen har haft bra moddar under iaf 15 års tid om inte mer.

Se där. Jag var uppenbarligen oinsatt.
Jag hade förstått det som lite knöligt.

Medlem
Skrivet av Kane:

Skulle uppskatta en "remake" med ett förbättrat, moderniserat, styrsystem.

Varför inte bara ett nytt spel i serien isåfall?

Medlem

En remake gjord nu skulle censurera bort en hel del grejer. Man kunde döda barn och få titeln "child killer" och "slaver". I modena spel så löser de det med konstigt barnlösa världar samt odödliga barn och story NPCs.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Varför inte bara ett nytt spel i serien isåfall?

Det vore väl inte så dumt men spelen i sig är såpass bra att det håller även med de brister de har idag. Svårt att skapa succéer efter en kravmall, inget är säkert. Ett nytt spel kanske skulle vara fantastiskt eller en "blek wannabee". De gamla med en bättre styrning skulle fortfarande vara suveräna spel men med bättre styrning.

Trots att animationerna är i klass med de man ritade på blädderblock så är ju storyn och karaktärerna vida överlägsna den större massan av spel idag.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Att Todd och Bethesda inte sätter klorna i det är väl fruktansvärt tur, men jag hade hemskt gärna sett något mer kompetent företag göra en ordentlig remake av bägge spelen. Hade kunnat bli riktigt najs.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

En remake 2024 är det sista man vill ha med tanke på de ändringar man skulle kunna vänta sig. Det är väl inte ens värt jag nämner vilka jag menar för det är alltid nån som ska ReeEEEe och som blir kRänKt. Det är dels därför folk går tillbaka till det gamla. Jag tror Todd faktiskt förstår detta också, men han kan såklart inte nämna det, han är taktisk. Det skulle vara en förhållandevis otroligt liten klick som skulle vara intresserade av ett moderniserat FO1-2 när allt kommer omkring.

Medlem

Det är precis dom här spelen som behöver en remake.

1
Skriv svar