Vinn speldator värd 13 000 kr!

Medlem

Ett VR-spel för framtiden som är så pass avancerat att man knappt kan märka skillnaden på verklighet och spel. Man sätter på sig en hel dräkt och ett headset som stimulerar alla dina sinnen, inte bara syn och hörsel. Du lever i en virtuell värld där man kan göra precis vad man vill.

Medlem

Ett nytänkande strategispel. Strider i realtid, en lång kampanj med rollspelsinslag där alla dina val gör skillnad, gärna medeltids- eller renässanstema. Samarbetskampanj är ett måste. Tänk Bannerlord om det hade känts meningsfullt att spela det.

Medlem

Ett open-world lord of the rings rpg med hela middle-earth som karta, npc's som har helt individuella liv, simulerat av nvidia's mest banbrytande ai, således kan man få "riktiga" relationer med npc's, skapa faktioner etc etc, co-op mp.

Allt ska vara canon design mässigt med dom tre första filmerna, djupet på features ska vara autistiskt och grafiken det bästa man har sett. Inga superkrafter öht för spelaren. Vill man vara hob och spela brygga öl simulator ska det gå, osv. Spelet ska ha en budget på typ 20 st Star citizens.

Medlem

Du styr en grupp människor som förlorat sitt läger till kosmiska skräckmonster. Målet: nå en raketfarkost med resurser för en bestående koloni utan att dö. På världskartan väljer du äldre läger i dåligt skick att slå läger på. På marknivå styr du din grupp, bygger maskiner och uppgraderar teknik.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
2:a världskriget survival sandobx mmo.

Som rubriken beskriver. Singleplayer spel. Man landar med fallskärm bakom fiendens linje utrustad med kläder, kniv, en bit bröd och en kantin med vatten. Man skall hitta eller tillverka enklare redskap ex: pilbåge, spjut för att jaga, hitta mat och göra ett enklare skydd för att sova och hålla sig gömd och inte bli upptäckt av fiendesoldater. Man kan söka igenom övergivna hus eller försöka stjäla mat, vapen m.m.

Det finns vanliga civila NPC man kan köpslå med och även fiende NPC som man skall undvika helt. Man kan välja om man vill spela som allierad eller Axis. Man kan även välja vart man vill "spawna" i världen exempelvis Afrika, Frankrike, Japanska öarna, Norge m.m.

När man väl har hittat mat, vapen och känner sig redo kan man börja att ta sig an fienden. Alt 1: Blir man skadad(dör) så blir man tillfångatagen och vaknar upp skadad och kan ta sig lös med hjälp av en gömd kniv. Sedan skall ta sig ifrån fienden oupptäckt sedan man hitta sin väska med grejer och samt återfå hälsan med hjälp av bandage och mat. Sista delen lite inspirerad av "sons of the forest". Alt 2: Man får starta om från sin senaste sparpunkt.

Om man inte vill ta sig an fienden rakt på kan man göra livet surt för fienden på annat sätt med att spränga en viktig bro eller spränga en ammodepå eller fordon och liknande. Iom att det är sandbox så kan du göra vad du vill.

Medlem
Skrivet av TimeAndSpace:

Ett nytänkande strategispel. Strider i realtid, en lång kampanj med rollspelsinslag där alla dina val gör skillnad, gärna medeltids- eller renässanstema. Samarbetskampanj är ett måste. Tänk Bannerlord om det hade känts meningsfullt att spela det.

Kolla zero space, är vad de lovat

Ok kanske inte Coop delen

Medlem
Turbaserad gaming ftw

Föreställ dig ett Heroes of Might and Magic-inspirerat spel, men istället för medeltida riddare och trollkarlar, har vi nu laserkanoner och rymdskepp! I denna futuristiska värld samlar du resurser, bygger baser och utvecklar dina hjältars episka rymdfärdigheter. Och för att göra det ännu bättre: spelet är anpassat för PvP-strider med ett stort dynamiskt djup som ger hög återspelbarhet.

Medlem

World of Starcraft.
Tre fraktioner.
Musik av Ludwig Göransson (zerg), Brian Eno (protoss) och Metallica (terrans).

Medlem

Post-apokalyptiskt setting. Nationerna föll som korthus i ett antiklimaktiskt sista andetag av sjukdom, strid och död och lämnade endast efter sig människor som var beredda att göra vad som helst för ett någorlunda säkert ställe att vila en natt. Samtidigt börjar övernaturliga väsen även uppstå och jagar den redan jagade sista strimlan av mänskligheten. Det går även rykten bland överlevare att Gudarna strövar över de öde länderna. Överlev, bygg upp en maktbas, utforska varför Gudarna vandrar på jorden igen och se hur länge du kan stå ut...

Det är premissen åtminstone. Ser framför mig ett gigantiskt open world, ny teknik som skjutvapen finns, men även museum plundrades på gamla vapen som kan användas till horderna av övernaturliga väsen.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Jag har alltid velat ha ett mer vuxet pokemon spel. Haft det lite på huvudet sedan jag var mindre och körde pokemon på Gameboy.

Tänk typ en stor öppen värld som Witcher 3 med bra story, intressanta side quests och massor av pokemon utspridda i världen. Mer avancerade spelmekaniker och levlingsystem (talents för varje pokemon tex), svåra gym man måste slå. Hade varit grymt

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Självfallet, trevligt med en tävling.. Men en dator för 13 000 kr? De vart väldigt snålt av Komplett

Den är starkare och bättre än den vi sitter på så om du vinner får du gärna skänka den till mina söner.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag skulle vilja ha ett spel som är ett spel som skyrim fast som utspelar sig i equestriea och man spelar sin egen typ av 4th gen my little pony.
Karaktärsutveckling av olika typer av ponys, bra fiender, möjligheter till flera länder som expansioner. Drakar, övernaturliga fiender, det finns agenter som smyger. Mycket humor.

En stil som möter deras serietidningar med ett inslag av tim burton. Delar av spelet skulle kunna vara i Noir-stil för t.ex. detektiv-uppdrag.

Gärna i coop där det finns förenklad barn-version som är gullig som man kan spela tillsammans med sina barn likväl som en lite "råare" som mer påminner om serie-tidningarna.

Inslag med de vanliga yrkena ska såklart också ingå som t.ex. bonde, väder-kontrollerare eller sköta en butik där allt hänger ihop.
Såklart ska man även kunna ha förhållanden för att bosätta sig, kanske fortsätta spela som sin avkomma?

Börjar låta som my time at portia fast med större äventyrs-del i en större karta och råare bossar samt en familje-del...
Men vem skulle inte vilja möta Cozy Glow som ställt till med oreda och man får lösa mysteriet och komma fram till att det är hon

Medlem

"Mitt drömspel är så enkelt att jag vill att nästa Civilization ska göra ett omtag och hämta inspiration från Civilization II, V och VI. Ge oss palats från II, välkända teknologiträd från V samt ta med neighborhoods, grupperade trupper och traders från Civilization VI. Kan de ge end game mer spelglädje och tempo utöver det är jag nöjd".

Jag är en enkel man och kräver inte mer än så.

Medlem

TLDR; GTA + AC Black FLag

Jag vill ha ett skeppspel med lika stark Solo Play som Online. Börjar jag som privateeer eller handelsman? Seglar jag under spansk flagg eller engelsk? Huvudspel i utspelar sig i Karibien och Europa.

DLC: Indiska oceanen och om allt går bra Stilla havet.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Projektledning med deadlines och releasefönster. Balansera att hålla teamen nöjda samtidigt som styrgrupper är nöjd. Ett spel med nerv och inte för den svage. Lead dev informerar plötsligt att han ska vara pappaledig om 4mån och blir borta resten av året, hur hanterar DU en sådan kapacitetspåverkan utan att det påverkar planen?

Ojoj, det skulle bli åka av och troligtvis behöva ha en "Mature" -rating!

Medlem
Jurassic Park Open World Survival Thriller i VR

Har alltid velat ha ett open world Jurassic Park baserat på den första filmens/bokens ö.

Typ survival thriller (inte riktigt Horror, men spännande) i första person, kanske utspelar det sig före, under och efter filmen/boken och går liksom parallellt men separat från det som händer de karaktärerna. Man kan utforska hela ön och alla platser som finns med i filmen/boken. Gärna i VR.

Jag har drömt om full immersive mmorpg sedan jag första gången såg sword art online .
Ett spel där man sugs in i en medeltida värd medans man vilar eller sover .där man kan leva ett annat liv, döda drakar samla skatter och känns vinden mot ansiktet eller regnet mot sin kind.
Det är mitt dröm spel


signatur

New life, New hope

Medlem

Ett Zelda spel där man spelare en gammal Link. En död Navi ligger i en flaska som hänger från hjältens(?) bälte. Det ska vara en blandning mellan klassisk Zelda (OoT) och Eternal Darkness skräck. Grafikstil: Resident Evil. Alla dungeons och monster är groteska och allt vill åt alla tre Links Triforce. Spelet lurar spelaren på kreativa sätt som Eternal Darkness gjorde. Alla dungeons har en unik psykologisk twist som kommer göra puzzlen lite mer ohanterbara. Navi är död men varje gång man är nära en fiende så flickrar ett dovt blått ljus i morse kod för "Hjälp mig."

Medlem

Tävlar med min son, 4 år som står för 99% (läs 100%) av idéerna .
Spelet skulle heta ”Game Over: The Ocean”
En cross-over mellan Mario och Pokémon. Man skall kunna hoppas på växter och busa med Bowser Jr. Samla karaktärer från båda världarna men också kunna hoppa påminna så dom dör och sedan hålla begravningar för dom.


signatur

Allt har en ände. Och korven den har två.

Medlem
Drömspel

För mig är det ett spel som vi kommit nära många gånger, men som aldrig riktigt gjorts på rätt sätt.
Nu eller sen, ge mig någon gång i mitt liv det (för mig) perfekta piratspelet!

Assassins Creed Black Flag har kommit närmast och fortsätter vara en av mina stora favoriter över åren. Hade Assassins-storyn (som jag gillar på sitt sätt) istället varit en mer öppen RPG-story så hade vi varit bra nära! Skull and Bones sköt sin första stolpe ut tidigt när det visade sig att bara handla om naval combat.

Spelstudios! Räck upp handen om ni kan ge mig en öppen värld (Inte du, Ubisoft) där jag kan få skapa min egen pirat, börja med en anspråkslös halvt sjunkande jolle, ta värvning på ett större skepp, jobba mig upp i graderna i besättningen och till slut bli min egen kapten. Ett spel där det inte bara finns bra naval combat utan även väl utvecklad mekanik för svärdsstrider både till land och sjöss.
Ett spel där jag kan välja om jag vill avstå helt från piratlivet och om jag så vill istället försörja mig på att skeppa citrusfrukter mellan karibiska öar som jag sedan säljer i min egna gårdsbutik. Även i detta liv kan dock farleder bli farliga och varorna kan behöva försvaras från anfallande pirater.
Ge mig ett spel där jag på riktigt kan anpassa utrustningen på mitt skepp, mina kläder, min besättning och där jag som rik piratkapten kan lägga anspråk på en öde ö och etablera min egna piratby.
Ett spel som är stort, polerat, innehållsrikt och som genomsyras av det begrepp som egentligen är hela temat, poängen och charmen med piratlivet.
"Frihet"

Detta blev tyvärr fler än 50 ord men kände mig tvungen att skriva av mig om saknaden av det perfekta piratspelet. Tack för mig!

Medlem
Valheim i rymden

Survival crafting med "newtonian physics"

Du börjar i din räddningskapsel i närheten av en havererad rymdstation för att sedan ta dig vidare. Minibossar som någon liten alien på en asteroid eller t.ex. gubben i månen.

En blandning av Valheim, Heavenly Bodies, Breathedge och Subnautica.

Yes! Under 50!

Medlem

Mitt drömspel vore en stor sandbox rpg där man utvecklas baserat på det man gör, i high fantasy stil. Dvs. Springer du runt så får du bättre kondition. Brygger du mycket flasks och konkokter så får du intressanta gifter och droger (som du kan administrera till de ofrivilliga). Kanske ökas din intelligens eller fingerfärdighet som sidostats för att det krävs vid bryggandet.

Jag vill ha ett spel som vågar ta ut svängarna i funktionalitet, som tillåter dig att PÅ RIKTIGT skapa den karaktär du vill ha. Jag vill att "skillsen" eller egenskaperna som man kan utveckla är mer än standardgrejerna. Fler nyanser och mer komplexitet relaterat till det man gör (återigen), tänker på animen "Rise of the shield hero"s skilltree. Det finns helt enkelt skills att upptäcka som man inte visste fanns, eller kunde förutse(ish).

Multiplayermöjligheter, kanske a la Dark Souls, där det är begränsat. Eller där man ser reflektioner av andra som gjort saker innan.

Jag vill se jag vill att det ska finnas flera världar och att man möts av en utmaning, inte bli "Master of all creation" på ett ögonblick.

Jag vill se en transitionering från det relativt vardagliga till det extraordinära i både miljöer, karaktärer och uppdrag. Uppdragen i sig vill jag ska framkomma beroende på de val man gör. Världen dka (om rimligt) veta vem man är och vad man gjort.

Jag vill inte se att jag dödade någons bror, för att sedan mötas av denna glatt på gatan med ett glatt "howdy, neighbour".

Skulle vilja se implementering av multimodala interaktilnssätt. Att t.ex. med min vanliga röst kunna prata med NPCer vore ashäftigt.

Vill se en levande värld i förändring. Man kommer helt enkelt inte kunna se alla världshändelser allt! Allt är heller inte uppenbart, det finns inga utropstecken ovanför npcer, och det är heller inte alltid givet var de befinner sig. Varför? För de lever sitt "eget liv". Efter en enorm strid vill jag att träd och byggnader brinner, med det individuella valet att återbygga eller fortsätta förstörelsen.

Olika väder och inte bara helt satta bioms. Tänk vad häftigt om regnet förångas om det landar på ett brinnande hus, eller huset i fråga smälter snön som ligger i direkt anslutning pga eld.

Medlem

Mitt drömspel är ett Stealth-spel där man spelar en kontraktsmördare som skapar sina egna fällor med liknande spelmekanik som när man bygger fordon i Banjo Kazooie Nuts n Bolts. Exempelvis Trip wires med en armborst riktad mot dörren, fjärrutlöst dynamit i salladen, fjäderladdad skalpell i kragen på måltavlans kavaj osv osv. Till stor del en vidareutveckling av Hitman World of Assassination med andra ord. 😍😀

Medlem

Jag saknar tiden då community var fokus. Jag hade velat ha ett mmo/citybuilder där användare/grupperingar får bygga städer/samhällen och NPC:er "flyttar in", uppdrag genereras kring sammhället. Spelet spelat primärt tredjeperson där man gör mmo-saker (uppdrag, räder osv). Men också som city-builder där man får se till att ditt samhälle har en smedja där grupperingens saker kan byggas (kanske köpas/byggas av andra också som reser förbi). Kanske events någon gång då och då där intill-liggande sammhällen får hjälpas till (typ tids-bestämda/genererade räder och så) som dyker upp i olika ställen av världen så att man får anledningar att resa runt och besöka andra städer/sammhällen. Typ inga item-drops utan material. Blueprints tilldelar man till sitt samhälle så det blir tillgängligt för alla. Sign me up!

Medlem

Säg det efter mig...

ETT
NYTT
SPLINTER
CELL

Det är mitt drömspel och har varit i många år nu. Jag vill ha ett nervkittlande thrillerspel med spioneri, smyg och taktiska insatser. Jag vill känna mig som en modern ninja i landets tjänst. Jag vill VARA skuggan.

Från sex spel på elva år till 0 spel på elva år. Oförlåtligt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Anthem fast det är bra som man kan spela med polare, utan lootboxes och micro transaktioner och all annan skit som finns nu

Medlem
REMake

En remake av det första Resident Evil, fast i samma stil som remaken av Resident Evil 2! Föreställ dig att utforska Spencer Mansion med dess gotiska arkitektur, smygande zombies och simpla pussel. Lägg till atmosfären från Guardhouse, nyversion av Plant 42 och hajarna i Aqua Ring. Och självklart, det obligatoriska laboratoriet där varje hörn kan dölja en fruktansvärd hemlighet eller en mäktig fiende (lägg inte in en liknande Nemesis eller Mr X fiende, klarar inte av stressen ). Med samma nervkittlande kameraarbete, uppgraderad ljuddesign och detaljerade miljöer som i Resident Evil 2 Remake, skulle detta bli den ultimata skräckupplevelsen för både nya och gamla fans! Tror inget slår stämningen och atmosfären i original Resident Evil, möjligen en remake av det

Medlem

Tänk dig Sims men mer mordent och närmare karaktärerna.
Gärna i Unreal 5 och sen mer och fler valmöjligheter. Du kan kontrollera fler än 1 karaktär som du vill.

Att göra din egen karaktär ska vara i nivå med de mer avancerade editors som finns idag. Detta så man verkligen kan göra sin egen karaktär.

Bygg ditt hus eller varför inte vägar, staden etc. Mer ansvar för fler saker i staden och gör den mer levande men samtidigt så kan man även få kritik så att rykten kan spridas om en eller att man får sparken. Men även åt andra hållet. Det kan gå så bra att du får en staty eller blir borgmästare över staden.


signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Mitt Drömspel hade varit ett spel som liknar Stalker i co op där dina val i spelet påverkar båda, och att man kan välja dom olika grupperna och stödja dom hur man vill. där man kan till slut sluta som fiender eller som allierade, samt att om man dör så dör karaktären i spelet helt och man måste börja från noll igen.

Medlem

Ett spel som blandar story och gameplay från Kingdom Come: Deliverance, byggande från Manor Lords och storskaligt krig från Mount & Blade

Skriv svar