Vinn speldator värd 13 000 kr!

Robot
Vinn speldator värd 13 000 kr!

Beskriv ditt drömspel, FZ-läsarna röstar fram den bästa.

#komplett, #tävling


Medlem
Drömspel

Mitt drömspel vårre att Far cry kunde göra som Primal fast något helt annat bland annat vikingar tema eller medeltid tema.

Medlem

Mitt absoluta drömspel vore ett spel där man träder in i en annan karaktär som man själv skapar för att sedan leva i ett "alter-ego". Karaktärseditorn skall påminna om de tyngre som finns idag, och sedan beroende på vad man gör i spelet så utvecklas karaktären åt det hållet. Gillar man att baka så kommer spelets AI ligga och guppa i det undermedvetna så efter säg 20 timmar i spelet så är man bagare, kanske med en sidohobby som lönnmördare.

Spelet skall ha så verklig grafik att det är svårt att urskilja spel och verklighet. Känner man en kväll för att busa lite med damer skall det absolut inte vara något hinder, man behöver bara komma ihåg vart man placerade skäggtrimmern så att man kan göra sig till sitt allra bästa.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Mitt drömspel är ett GTA i England där man spelar som en fotbollshuligan. Utforska realistiska stadsmiljöer/arenor, delta i intensiva gängkrig, och upplev fotbollskulturens mörka sida. Med dynamiska uppdrag, moraliska val, och en djup berättelse som fångar spelet i Englands pulserande, ofta kaotiska, gatuliv.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Single player open world action-rpg, där världen faktiskt förändras baserat på spelarens val. NPCer som populerar världen känns levande och intressanta. Enorm mängd quests som alla håller hög kvalitet, med flertal olika sätt att lösa dem. Stora skillnader på klasser, questval och spelstil ger omspelbarhet och olika/individuella upplevelser. Världen och fienderna ska inte skala helt med spelaren (områden och fiender kan skala lite, med min- och max-level), så ett område som är omöjligt i början kan bli lätt när man återvänder. Självklart kan man även bjuda in kompisar för att spela coop om man vill.

Medlem

Mitt drömspel vore att få lira Samus Aran i VR. Nintendo släpper ett specialgjort Metroid Prime spel som kommer på helt nya unika sätt att uppleva virtual reality. Trots att Nintendo själva inte bistår med ett vr headset så släpps det loss på alla plattformar som har möjlighet att köra virtual reality. Nintendo lever upp till förväntningarna och det rankas till ett bättre spel än Half-life Alyx.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ett nytt Ultima Online liknande MMO fast riktigt snyggt.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Har under ~35 års tid fantiserat om ett stort öppet singleplayer cyberpunkspel med förstapersonvy som bygger på det svenska rollspelet Mutant 2089. På flera sätt så kom Cyberpunk 2077 nära, men vill främst ha en mer levande spelvärld där NPCs lever sina egna liv (The Elder Scrolls, Fable 2 osv) och fler karriärsmöjligheter på sidan om för alla möjliga grupper/gillen (polis, prisjägare, anti-cyberware kultist, smyga och infiltrera in i stora företag som netrunner osv).

Medlem

Det utspelar sig i forna Skandinavien, du är på ett skräckfyllt äventyr genom de olika landskapen och får träffa på en variation av nordiska väsen. Allt från näcken, bäckahästen, tomterået, mänskliga troll osv. Vapnen som du har till hands är simpla svärd, spjut och pilbåge.

Men inte allt handlar om att slåss med väsen, utan finns möjlighet att lösa uppdrag genom dialog + äventyrligare inslag. Det skall hållas relativt linjärt för att fokusera på kvalitet före kvantitet!

Medlem

Ett rpg i stil med Witcher baserat på röde orm!

Medlem

Kort och gott har jag alltid velat ha ett saftigt open world survival zombie-spel som utspelar sig i Sverige eller Kanada. Ett spel som funkar med mycket content och rejält moddingstöd samt ett SDK. Varför inte Leif Loket som zombie easter egg?

Medlem

Mitt drömspel har massor med lager av parallaxscrolling.. och helst lite line scroll intryckt på väl valda ställen. Grafik av Mark Coleman och musik av Barry Leitch🤓


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Mitt drömspel är ett co-op äventyr, gärna skapat av Josef Fares, där en spelar som människa och den andra som hund. Storyn handlar om att deras vägar oväntat möts och de kastas in i ett stort äventyr, med många faror men också många fina stunder, där vi får se ett starkt band mellan dem två växa fram. Människan och hunden är såklart bra på olika saker och spelas på två helt olika sätt.

Alltså ett spel framför allt om den fina vänskapen mellan människa och hund. Mig veterligen har det aldrig gjorts förr.

Mysigt, humoristiskt, spännande och givetvis med ett oerhört sorgligt slut, där bara en överlever.

Tänk så fint det hade kunnat bli

// Reviderade något, om det är okej!

Medlem

Ett survivalspel med single player story som kan spelas i co-op som utspelas i Days Gone världen. Det börjar med fallet när viruset spreds och utspelar sig under många år. Alla bra aspekter av Days Gone är kvar: bågar, freakerhorder men mycket mer utbyggd social aspekt.


signatur

I drank what?

Medlem

Mitt drömspel är ett spel som är färdigt när det släpps och betalt för när det köpts. Det är gjort av folk som älskar att spela och som skapar något de själva vill ha. Det finns fortfarande. Fler än vi tror.

Medlem

Mitt drömspel är ett open world spel i stil med GTA men skillnaden är att staden ska kännas levande till en extrem nivå.

Hela världen ska vara förstörbar, alla byggnader ska kunna förstöras men riva ner ett höghus är i princip omöjligt för det skulle krävas en rejäl bomb för det.

Vägar kan få gropar av explosioner och då ska den spärras av för att reparera vägen.

Staden ska ha en realistisk mängd med fotgängare och med hjälp av AI kan man prata med alla NPC och alla dialoger kommer vara unika.

Man kan gå in i alla byggnader

Slumpmässiga saker kommer hända, random slagsmål, förare som beter sig som idioter, bränder, en bil börjar brinna, stölder, skogsbränder, gäng krig, protester.

Översteg 50 ord så jag stannar här men skulle kunna skriva mer saker som jag vill ha

Medlem

Ett Battle Royale RTS i Dune-världen. Ens bas är en mobil karavan varifrån man samlar på sig förnödenheter och utrustning och denna förflyttar man i takt med att sandstormen krymper världen. Det får gärna finnas med sandmaskar i någon förmåga, möjligtvis att de blir ett hot om man förankrar sig på samma plats för länge alternativt att de lurar i sandstormen.

Medlem

Dröm spel på spelet ready player one, kunna t-baga motståndare och känna känslan över total makt.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

"Black & White" liknande spel med modern grafik- och motor, med en dynamisk värld, avancerad creature AI, fullt förstörbar värld och ett bra "sandlåde" läge.

Medlem

Jag hoppades verkligen att Cyberpunk 2077 skulle bli banbrytande, att det skulle vara allt vad de lovade, ett spel som definierade nästa generation. Men besvikelsen var stor.

Därför drömmer jag om "Broken promises: Infinite hope", ett spel som skulle leva upp till alla de förväntningar och löften som Cyberpunk 2077 och andra hypade spel aldrig infriade. Hur skulle spelet bli om Peter Molyneux verkligen talade sanning, om varje bolagschef höll sina löften, som om spelet verkligen var färdigt vid släpp.

Mitt personliga drömspel som skulle vara kulminationen av alla tidigare "hype-tåg" är i korthet ett episkt rollspel i första-/tredjeperson som utspelar sig i Göteborg på 90-talet. En levande värld med realistisk grafik och AI som gör varje dialog och uppdrag unikt. Genomför diplomatiska förhandlingar med Jugoslavien, sabotera Danmarks framgång under fotbolls EM 1992, lönnmörda någon i publikhavet på Ullevi under Friidrotts VM 1995, ta över och driv Liseberg eller förför din framtida respektive på svartklubbar under den stekande sommaren 1994. Gör vad du vill, hur du vill medan staden och dess invånare lever och formas efter dina val.

Och träd växer i realtid!

Medlem

Ett skräckspel baserat på folks mardrömmar. Redo för VR vid release.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Beskriv ditt drömspel, FZ-läsarna röstar fram den bästa.

#komplett, #tävling

Jag vill se ett komplett fantasy Open World spel fast med mer realistiska avstånd - helt i Co-Op (möjligtvis MMO). I samma stuk och djup som Witcher 3. Med karaktärsgenerering som ger spelaren full frihet till att skapa vilken sorts karaktär som helst - sliders utan gränser.

Medlem

Jag tycker det är hög tid att vi får ett street racing-spel med realistisk körkänsla. Jag vill ha ett spel där man både kan köra ifrån polisen och måste bromsa i kurvorna. Helst vill jag att spelet har en karta baserad på en verklig plats och att man kan delta i track days på kända banor.
Inget street racing spel är ju heller komplett med goda möjligheter till att kunna modifiera en rishög till ett riktigt fartmonster.

Medlem

Idag har jag svårt att visualisera det. Men där och då!
Ett Star Wars Galaxies utan alla dess buggar. Samt ett NGE som aldrig blev av...

Medlem

Ett spel där du som spelare själv får upptäcka världen i den takt du vill, göra misstag som gör att du lär dig att göra rätt och som även får dig att känna att du progressar, både mekaniskt men även spelarmässigt, genom att nå ny nivå och nya attributet och skills.
En värld som är mystisk med många mystiska väsen, stora som små, som känns omöjliga att överkomma till en början men som senare i spelet kommer kännas som en värdig fajt. Ett spel som inte håller dig speciellt mycket i handen utan låter dig utforska själv.
Låter nog rätt mycket som Elden Ring.
Men skulle gärna vilja ha en annan grafisk stil och lite mer flytande, och möjligtvis lite mer fantasy.

Medlem

Lekt med tanken av ett hybrid RTS/Survival i fantasy setting.

Dagtid bygger man upp stad, samlar resurser och skapar nya units. När kvällen kommer så gäller det att förbereda försvar mot svärmar av monster som kommer fram.

Överlevnad hänger på att hålla friska units utan skador från natten som kan fortsätta jobba för samhället och hjälpa till att försvara så man inte varken svälter eller blir överväldiga av fienden.

Blir ju lite They are billions men med mer downtime för expansion och resurser som förhoppningsvis skapat lite mer dynamik i rundorna.

Medlem

Fantasy mmorpg likt \\.hack serien, på med vr glasögonen, skapa din karaktär, levla upp din character och vinn över The world.

Medlem

Med risk för nostalgi så ett spel baserat på 1995 rullen screamers. Robotar styrda av ai i främmande världar, spänning och skräck och pang-pang. Robotar som går att plocka isär med fällor och vapen likt lite åt Horizon spelen så det krävs taktik för att stoppa dem. Går nog att få in en hyfsad story också.

Medlem

I mitt drömdatorspel, ett single player RPG-äventyr, flätas mina val in i berättelsens väv. En vidsträckt värld väntar på att utforskas, fylld med möten och förtrollande öden. Varje beslut formar min resa, fri från mikrotransaktioners bojor, där spelupplevelsen förblir ofördärvad och äkta. Action-rpg eller klassiskt Baldurs gate gör ingen skillnad, bara det finns en berättelse som drar mig in.

Medlem

Wake up, Mr. Freeman. Wake up, and smell the ashes...

Skriv svar