Elden Ring: Shadow of the Erdtree

Robot
Elden Ring: Shadow of the Erdtree

FZ:s Mikael Berg återvänder från Land of Shadow med beskedet att det här är den fetaste expansionen sedan Blood and Wine.

#elden-ring-shadow-of-the-erdtree


Medlem

Åhhhhh, tack för recension. Låter precis så bra som jag önskar. <3


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fan snart smäller det! Har inte sett fram emot något såhär mycket sedan Elden Ring haha. Vågar inte läsa något då jag vill gå in så blind som möjligt men betyget gör ju inte mig mindre sugen.

Medlem

Slog till på steam-versionen innan. Velade mellan ps5 där jag lirade sist, och PC. Har förberett en gubbe. FAN VA TAGGAD!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Har varit lite tveksam kring detta, men senaste dagarna har hypen byggts upp och nu är den på topp!

Medlem

OMG, tack för denna recension...midsommarafton? Nej, Elden Ring-Afton!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Som med förhandstitten kommer jag tyvärr inte läsa innehållet, just nu, återkommer när jag klarat expansionen.

Men poäng och plus/minus spanade jag in. Förväntade mig inget annat! Bara att säga grattis FromSoft!

Snegla lite snabbt på ungefärlig storlek också, herregud, det är massivt.

95 på Metacritic just nu - https://www.metacritic.com/game/elden-ring-shadow-of-the-erdt...
94 på Opencritic just nu - https://opencritic.com/game/16525/elden-ring-shadow-of-the-er...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Glömde fråga, har dom patchat in ultrawide-screen support samt låst up 60 fps taket? Har kört moddar nu med elden ring och det har varit en dröm att lira, kommer bli så svårt att låsa ner sig igen. Snälla FROM, hoppas ni ordnat detta.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Och så jobbar man fredag och lördag☠️

Inaktiv

Det här är nog det bästa DLC jag troligtvis aldrig kommer orka köra

Medlem

Måste klara huvudspelet först ☺️


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Låter ju kanon.
Men orkar jag verkligen ge mig in i träsket igen?

Medlem

Efter 700+ timmar och för att vara en man som inte bryr sig om trophies så tog jag nyss platinum. Tack Shadow of the Eardtree! Först ut blir min lvl 170 str build.

Medlem

Första recensionen jag såg nämnde 20h och då ansåg han ändå sig ha gjort det mesta han stötte på, men FromSofts spel har väl en historik av att erbjuda väldigt olika mängder innehåll till olika typer av spelare, inte minst beroende på hur man hanterar utmaningarna.

Har redan förbokat detta men vet inte riktigt när jag ska ha tid att ta mig an det..

Medlem

Fotnot: Elden Ring: Shadow of the Erdtree släpps till pc, PS5 och Xbox Series den 21/6, och kräver grundspelet. Pc-versionen spelad (med handkontroll) på AMD Ryzen 7 3700X, Geforce RTX 3070, 32 GB RAM.

Expansionen fungerar även på PS4 och Xbox One.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ugly_Bob:

Första recensionen jag såg nämnde 20h och då ansåg han ändå sig ha gjort det mesta han stötte på, men FromSofts spel har väl en historik av att erbjuda väldigt olika mängder innehåll till olika typer av spelare, inte minst beroende på hur man hanterar utmaningarna.

Har redan förbokat detta men vet inte riktigt när jag ska ha tid att ta mig an det..

Oj! Ja han lär vara bra mycket raskare (och vassare) än mig då i alla fall.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Glömde fråga, har dom patchat in ultrawide-screen support samt låst up 60 fps taket? Har kört moddar nu med elden ring och det har varit en dröm att lira, kommer bli så svårt att låsa ner sig igen. Snälla FROM, hoppas ni ordnat detta.

Detta är jag också intresserad av att få svar på.

Medlem

Var länge sen jag var så taggad på ett nytt spel. Känns otroligt att man som 40-årig gubbe får känna sig som ett barn igen. Tack From Software!

Redaktör
Skrivet av Coppertooth:

Fotnot: Elden Ring: Shadow of the Erdtree släpps till pc, PS5 och Xbox Series den 21/6, och kräver grundspelet. Pc-versionen spelad (med handkontroll) på AMD Ryzen 7 3700X, Geforce RTX 3070, 32 GB RAM.

Expansionen fungerar även på PS4 och Xbox One.

Ah, my bad! Fixar - tack!


signatur
Medlem

Önskar de hade ett demo

Medlem

Detta gör mig så glad 🥹 Värdig utmanare till blood and wine hoppades jag på!
Sinnes rating på metacritic


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

I klass med Blood & Wine.. mjaa elden ring fansen är ju typ i klass med tesla-sekten.. högst mediokert..

Medlem
Skrivet av Deli:

I klass med Blood & Wine.. mjaa elden ring fansen är ju typ i klass med tesla-sekten.. högst mediokert..

Tycker synd om er som måste in i trådar och basha ett spel vi älskar. Det kommer inte göra oss mindre hype vill jag lova! Prova spelet istället och Git Gud!

Ps, hatar tesla.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av Deli:

I klass med Blood & Wine.. mjaa elden ring fansen är ju typ i klass med tesla-sekten.. högst mediokert..

Lol.

Medlem

Att världens i särklass bästa spel fortsätter leverera är ju skönt men föga förvånande!
Gulligt att läsa dom som prompt ska in å fördärva i tråden men det finns ju alltid såna som måste ”git gud”
Skönt att Mogh sorterar ut så vi slipper dem i the Shadow lands!
Rise Tarnished!

Medlem
Skrivet av BroderTuck:

Önskar de hade ett demo

Sällan en DLC görs som en demo.

Medlem

Jag har hört Elden Ring hyllas till skyarna och det SER sjukt läckert ut... Jag har försökt spela Dark Souls men hade sjukt svårt att komma in i det utan att kunna sätta fingret på vad det var.

Min fråga är, är Elden Ring samma spel som Dark Souls med nya miljöer eller finns det en chans att man gillar ER även om DS inte funkade?

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Sällan en DLC görs som en demo.

Inte huvudspelet i det här fallet heller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Testpilot
Skrivet av Renfis:

Jag har hört Elden Ring hyllas till skyarna och det SER sjukt läckert ut... Jag har försökt spela Dark Souls men hade sjukt svårt att komma in i det utan att kunna sätta fingret på vad det var.

Min fråga är, är Elden Ring samma spel som Dark Souls med nya miljöer eller finns det en chans att man gillar ER även om DS inte funkade?

I grunden är spelen hyfsat lika. Men DS är över tio år gammalt och From har lärt sig enormt mycket på den tiden så ER är mycket mer polished och ett bättre spel enligt mig. Dessutom är det en öppen spelvärld medan DS var mer linjärt, med hemliga genvägar etc.

Har dock svårt att tro att du kommer gilla ER om du inte gillar DS. Det här spelet har dock lättare svårighetsgrad om du frågar mig.

Medlem

Välskriven och intressant recension! Men blir att stå över denna. Elden Ring fångade mig inte speciellt mycket och expansionen är alldeles för den för att något sug finns kvar. Hoppas dom snart annonserar något nytt som inte är fantasy.

123
Skriv svar