Metroid Prime 4, Dragon Quest, Zelda – se allt från Nintendo Direct!

Robot
Metroid Prime 4, Dragon Quest, Zelda – se allt från Nintendo Direct!
Medlem

Ehum...

Annars, den sista Switch-fokuserade Directen kan också bli en av deras bästa! Har redan länkat videor och teorier om vad som kommer visas i Switch 2024-tråden (även om fokuset är andra halvan av i år kan en del 2025-spel också visas, som Metroid Prime 4 som lär släppas nästa år som cross gen title) och det verkar som den rekordsäljande konsolen kommer gå ut med en bang! Är mycket pepp på denna! Edit: hade inte länkat denna!

Redaktör
Skrivet av Gertzy:

Ehum...

Annars, den sista Switch-fokuserade Directen kan också bli en av deras bästa! Har redan länkat videor och teorier om vad som kommer visas i Switch 2024-tråden (även om fokuset är andra halvan av i år kan en del 2025-spel också visas, som Metroid Prime 4 som lär släppas nästa år som cross gen title) och det verkar som den rekordsäljande konsolen kommer gå ut med en bang! Är mycket pepp på denna! Edit: hade inte länkat denna!

https://youtu.be/8ooETgmeZMg

Tack för tips - uppskattas alltid, även om jag som nu såg det på annat håll.


signatur
Medlem

Besviken innan det ens börjat med andra ord haha, vill ju bara veta om switch 2 kommer lira 4k 60 fps


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Besviken innan det ens börjat med andra ord haha, vill ju bara veta om switch 2 kommer lira 4k 60 fps

Det kan du nog räkna med

Personligen tycker jag det är smart av dem att de varit så dubbeltydliga, både nu och tidigare när denna directen utannonserades, då de vet hur mycket det ryktas och tisslas och tasslas om nya konsolen så hade de inte sagt något så hade många säkert blivit besvikna för att de varit säkra på att få se ny konsol och spel men inte fått det. Så de har verkligen garderat sig och satt ribban på lagom nivå - även om spelen som visas säkert kommer smälla högt ändå. Jag räknar med att de vinner "spelsommaren" även över Xbox

Medlem

Switch 2 visas säkert upp i höst som 1a gjorde för 8 år sen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

De kommer säkerligen visa mer från Decapolice, hoppas man även får ett datum. Finns rykten om ett nytt Ace Attorney eller möjligen en översättning av Investigations 2 men det kan dröja.

Medlem

Senaste nytt vad gäller Metroid Prime 4. Släpps i höst!

https://comicbook.com/gaming/news/metroid-prime-4-nintendo-di...

Redaktör
Skrivet av Korvfingrar:

Senaste nytt vad gäller Metroid Prime 4. Släpps i höst!

https://comicbook.com/gaming/news/metroid-prime-4-nintendo-di...

Enligt rykte, ska tilläggas - det är inte klart. Men spännande att se hur det blir!


signatur
Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Senaste nytt vad gäller Metroid Prime 4. Släpps i höst!

https://comicbook.com/gaming/news/metroid-prime-4-nintendo-di...

Skrivet av Tomas Helenius:

Enligt rykte, ska tilläggas - det är inte klart. Men spännande att se hur det blir!

Ja, ska bli mycket spännande att se hur de gör med Metroid Prime 4! Hade tänkt mig att de avslutar showen med den och säger något vagt som "2025" bara - för att sen släppa det som cross gen title när Switch 2 lanseras nästa år. Och så Metroid Prime 2+3 senare i höst. Men om fyran ska släppas i år kanske de två shadowdroppas idag redan (med fysisk lansering senare) och det skulle nog inte många tacka nej till. Och även om det släpps i år så kan det ju släppas en "ultimate edition" eller nått senare till nästa konsol.

Medlem

Hollow Knight Silksong?!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hollow Knight Silksong?!

Medlem

Laddat upp med smörpopcorn och pepsimax.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Besviken innan det ens börjat med andra ord haha, vill ju bara veta om switch 2 kommer lira 4k 60 fps

Det är en reell chans (risk) att dom faktiskt behåller sin "filmiska" upplevelse till nästa generation också tror jag


signatur

Retro.

Inaktiv

Hoppas på att få se Metroid Prime 4

Medlem

Satan va mycket skräp som alltid visas upp varenda gång det är en Nintendo direkt, 99% av alla spel ser ju ut som något man hittar på valfri gratissajt för webbläsar-spel.

Medlem

Ett nytt Zelda plus gameplay från Metroid Prime 4, ser väldigt fram emot dom här två


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Metroid Prime 4 - 2025.. okaaaj...


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Testpilot

Nöjd med showen, mycket bättre än SG Fest och Xbox.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Nöjd med showen, mycket bättre än SG Fest och Xbox.

Haha det kan du ju omöjligen va?

Moderator | Testpilot
Skrivet av DieZe:

Satan va mycket skräp som alltid visas upp varenda gång det är en Nintendo direkt, 99% av alla spel ser ju ut som något man hittar på valfri gratissajt för webbläsar-spel.

En del människor tycker att sådana här shower är skräp om inte minst 95% av spelen är i deras smak. Jag är otroligt nöjd om jag ser två spel som jag tycker ser bra ut.

Här fick jag:

Mario & Luigi Brothership
Dragon Quest III HD-2D Remake
Dragon Quest I & II HD-2D Remake
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Metroid Prime 4 Beyond

Helt fantastiskt med andra ord.

Skrivet av Mutumba:

Nöjd med showen, mycket bättre än SG Fest och Xbox.

Skrivet av DieZe:

Haha det kan du ju omöjligen va?

Håller med Mutumba, men som vanligt så är det ju smaksak.

Xbox var riktigt bra och då bryr jag mig knappt om den plattformen överhuvudtaget, men jag föredrog det Nintendo visade upp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha det kan du ju omöjligen va?

Läsförståelse? Han skrev ju uppenbarligen att han tyckte det var bättre än dem showsen. Eller du kanske har problem med att alla inte tycker som dig?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

En del människor tycker att sådana här shower är skräp om inte minst 95% av spelen är i deras smak. Jag är otroligt nöjd om jag ser två spel som jag tycker ser bra ut.

Här fick jag:

Mario & Luigi Brothership
Dragon Quest III HD-2D Remake
Dragon Quest I & II HD-2D Remake
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Metroid Prime 4 Beyond

Helt fantastiskt med andra ord.

Håller med Mutumba, men som vanligt så är det ju smaksak.

Xbox var riktigt bra och då bryr jag mig knappt om den plattformen överhuvudtaget, men jag föredrog det Nintendo visade upp.

Håller med dig där Uber att de spel du räknade upp ändå var lite intressanta, det stora problemet här är är att det är Nintendo och man tvingas spela på deras förlegade ugnsform till så kallad konsol. Hade inte hårdvaran varit jämförbar med undersidan av en sko så hade jag varit bra mycket mer positiv

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Hoppas på att få se Metroid Prime 4

Och det fick vi! Med besked! Såg nästan lite ut som Metroid Prime möter Halo? Jag är galet pepp i alla fall!

Medlem

Kul med Marvel vs capcom. Nu slipper jag lägga 2000 spänn på att köpa spelen till dreamcast.

Testpilot
Skrivet av DieZe:

Haha det kan du ju omöjligen va?

Nej, det är fullt möjligt helt enkelt fler spel som jag kommer vilja spela.

Medlem

Nya Zelda och Metroid ska absolut köpas.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Nöjd med showen, mycket bättre än SG Fest och Xbox.

Håller med, det var riktigt mycket grymma grejer!

Medlem

Kommer garanterat att spela ett gäng av dessa på Switch 2. Det har gått fem och ett halvt år sedan MP4as "development update", jag kan vänta lite till.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Stabil Direct.
Riktigt nice med Perfect Dark till NSO, blir nog att förnya prenumerationen nu. Hoppas de fixar över N64-versionen av RE2 till nya "mature" utbudet för N64 också.

Nya Zelda såg trevligt ut och Metroid Prime 4 såg riktigt vasst ut. Nintendo levererade definitivt sommarens bästa spelshow för min del, även om Xbox hade en bra show med. Switch ser verkligen ut att avsluta med flaggan i topp.

12
Skriv svar