Alien Isolation - sann terror i kalla rymden

Medlem
Skrivet av Detekt:

Vad är skillnaden med VR2?

Jag har kört igenom de två gånger i vr.

Avstängd
Skrivet av Detekt:

Du lär dig snart! Och fastnar du är det bara att ladda om till föregående save. Spelet går faktiskt ut en del på att lära sig längs vägen om allt från till vapenhantering.

Skönt att det är så dum AI fortfarande. Det är ju det alla är rädda för att AI ska ska lära sig exakt vad vi tänker i varje given situation, går inte att luras, och ligga flera steg före oss dumma människor. Snart är det så, det är otäckt. Vem som helst kan skapa vad som helst om man ber om rätt hjälp. Så många kommer bli arbetslösa. Finns inga mer som säger att vi behöver pausa en månad som det gjorde för ett halvår sedan. Alla har gett upp.

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Skönt att det är så dum AI fortfarande. Det är ju det alla är rädda för att AI ska ska lära sig exakt vad vi tänker i varje given situation, går inte att luras, och ligga flera steg före oss dumma människor. Snart är det så, det är otäckt. Vem som helst kan skapa vad som helst om man ber om rätt hjälp. Så många kommer bli arbetslösa. Finns inga mer som säger att vi behöver pausa en månad som det gjorde för ett halvår sedan. Alla har gett upp.

Hehe, Putin ligger nog sist i täten när det gäller AI. Jag tror inte folk har gett upp, men att AI kommer bli människans undergång är det ingen tvekan om :D.

ZF
Medlem

Men tänk om Putin redan är AI.

Vi har fått se många exempel på Biden.exe is not responding. Och nu hände ju nyligen något liknande med Putin.exe. ;D

Planeten behöver helt klart antivirus.

Medlem
Skrivet av ZF:

Men tänk om Putin redan är AI.

Vi har fått se många exempel på Biden.exe is not responding. Och nu hände ju nyligen något liknande med Putin.exe. ;D

Planeten behöver helt klart antivirus.

Glöm inte trump-404, verkar reboota en gång per dag numer.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

ZF
Medlem
Skrivet av Soulless:

Glöm inte trump-404, verkar reboota en gång per dag numer.

Haha, ja fast Trump måste nästan vara en NPC rutin.

10 PRINT "Joe, crooked Joe.. He's so bad.."
20 GO 10

Medlem

Otroligt bra spel. Jag har kört i genom det 3 ggr och är varje dag lika förvånad att de släppt en uppföljare än.

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem

Mitt initiala problem med spelet var att monstret dök upp för ofta. Så att han snarare blev frustrerande än läskig. Sen när jag gav det en andra chans och moddade spelet som förändrade hans beteende. Det blev en makalös upplevelse från start till slut.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Har PC versionen bättre grafik än konsolversionen ?

Medlem
Skrivet av FarbrorBosse:

Har PC versionen bättre grafik än konsolversionen ?

Absolut har PC versionen vassare grafik plus upplåst frames läge vilket gör mkt. Ge spelet en chans. Skulle köpt Steam versionen om jag var du. Good luck in Deep Space...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

12
Skriv svar