Star Wars Outlaws

Medlem

Har noll förväntningar på detta, lär väntas på tills det är nedsatt. 769:-? Inte en chans.

Skribent

Tycker det ser dope ut. Älskar Star Wars, men är rätt mätt på jedi, sith och the force. Varpå detta faktiskt känns intressant.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Hoppas man kan välja svårighetsnivå för spelet såg väldigt lätt ut

Ja verkligen. AI var ju obefintlig på både stormtroopers och tie-fighters.

Reagerade också på att hon smyger fram obemärkt men sen slår fienden istället för att göra en riktig "tyst" takedown. Dåligt/billigt val av speldesignern.

Rörelserna när hon springer och skjuter samtidigt i hangaren ser också fruktansvärt onaturliga ut.

Och så det sämsta:
DLC utannonserat redan innan släpp = man håller tillbaka innehåll från spelet för att folk ska köpa "season pass".
Priset! Vad knarkar de på Ubisoft egentligen? 700-1500 kr beroende på version? Och vill du ha allt så behöver du köpa minst gold-edition, för 1000+.

Nope, inte detta spel för min del. Kanske när de rear ut det om 6 månader som alla andra Ubisoft-spel.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vaknat på fel sida eller?

Nej, jag gillade bara inte vad jag såg. Lider du av toxisk optimism?


signatur

I drank what?

Medlem

Scriptade uppdrag på räls, "open world", jankly action, janky starfield-liknande rymd och AI utan "I" (de står helt stilla) = ett spel för barn som aldrig spelat förut och inte lärt sig att spela med handkontroll än. Synd, men då spar man lite pengar iaf.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, jag gillade bara inte vad jag såg. Lider du av toxisk optimism?

Äh, låt folk vara glada om de vill. Du får gärna avsky det du ser, men du behöver väl inte regna på andras parader för det?


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nej, jag gillade bara inte vad jag såg. Lider du av toxisk optimism?

Haha va snackar du om? Låt folk vara glada istället kanske

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Haha va snackar du om? Låt folk vara glada istället kanske

Har jag hindrat dem? Låt folk tycka vad de vill utan att du hoppar på dem.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har jag hindrat dem? Låt folk tycka vad de vill utan att du hoppar på dem.

Du är verkligen på krigsstigen idag haha

Medlem

Ser fram emot att gosa ner mig med detta i höstmörkret! Hoppas det blir bra bara, inte bäst, bara bra.

Medlem

Jag är ett fan av Star Wars och detta har känts ”meh” och fortsätter göra det. Priserna på utgåvorna är också helt sjuka.

Medlem

Detta blir ett köp jag tycker det ser riktigt skoj ut 😀

Medlem

Det blir absolut inget köp men en månad med ubi+ och mycket spelande lär det bli 😁

Medlem

Av att kolla gameplay så kändes det inte som nått spel som jag kommer lägga tid på.
Kändes inte som star wars och som samma gamla spel man spelat förr med star wars skin.

Men det kanske är vad star wars är idag, rätt meh.

Har roligare spel på wishlist som inte spelat ännu än detta.

@Razken


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Du är verkligen på krigsstigen idag haha

Inte direkt, det var du som attackerade mig.

Skrivet av Tubb3:

Äh, låt folk vara glada om de vill. Du får gärna avsky det du ser, men du behöver väl inte regna på andras parader för det?

Bara så jag förstår det rätt, om jag inte tycker om Outlaws, så ska jag inte yttra mig? Det är det du säger? Eftersom jag inte snackade till någon specifikt förrän Jönsen tyckte som du, att om man inte är glad och lycklig så ska man hålla käften.


signatur

I drank what?

Medlem

Skönt att läsa en text av en speljournalist som förstår att ett spel behöver inte uppfinna hjulet för att det ska kunna vara ett bra spel.
Tycker det är lite förlegat att hela tiden se det som något negativt att använda sig av beprövade system i spel. Vi ska självklart fortsätta hylla nytänkare som vågar försöka göra något annorlunda och nytt, men att kalla allt annat "cod-kopior" är bara fel.

Medlem

Jag tycker sällan Ubosofts spel är ”dåliga” även om de ofta är samma spel med ny färg. Och Massive brukar ju vara ett tecken på att det är bättre Ubisoft än vanligt. Hoppas på ett väldigt bra spel, men kan inte tänka mig att det är något annat än ”Ja, det var väll bra. Vad gör vi nu?”. Kommer spela i vart fall men inte förhandsboka.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte särskilt imponerande. Generiskt och dålig huvudperson. En Han Solo wannabe.
Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om.

Skrivet av Mirage:

Nej, jag gillade bara inte vad jag såg. Lider du av toxisk optimism?

Skrivet av Mirage:

Inte direkt, det var du som attackerade mig.

Bara så jag förstår det rätt, om jag inte tycker om Outlaws, så ska jag inte yttra mig? Det är det du säger? Eftersom jag inte snackade till någon specifikt förrän Jönsen tyckte som du, att om man inte är glad och lycklig så ska man hålla käften.

Klart du får yttra dig oavsett om du är kritisk eller ej. Grejen är snarare att du klankar ner på andra för deras åsikter. Får de inte vara positiva?

Skrivet av Mirage:

[…]Låt folk tycka vad de vill utan att du hoppar på dem.

Här slog du huvudet på spiken!

Allt gott och kramiZz!


signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte direkt, det var du som attackerade mig.

Bara så jag förstår det rätt, om jag inte tycker om Outlaws, så ska jag inte yttra mig? Det är det du säger? Eftersom jag inte snackade till någon specifikt förrän Jönsen tyckte som du, att om man inte är glad och lycklig så ska man hålla käften.

Det var ju du som klankade ner på folk. Lev som du lär istället.

Och att jag attackerat dig är väl ändå en grav överdrift..

Medlem

Har oerhört svårt att bestämma mig för om jag ska löka nere i soffan och köra det på PS5, eller ta fajten med sambon och köra det på PC utanför sovrumsdörren sent på kvällarna. 😂 (hon sover rätt….lättväckt)
Skiter i allt vad kontroller och annat spelar för roll, är rutinerad på båda. Men blir det mkt snyggare på en inte alltför omodern pc (3070-kort) så kör jag hellre det….vad tror ni?

Medlem

Tyckte det såg roligt ut men de priserna kan de glömma.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Det var ju du som klankade ner på folk. Lev som du lär istället.

Och att jag attackerat dig är väl ändå en grav överdrift..

Klankade ner på SPELET, inte folk. Om du syftar på när jag skrev "Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om." råder jag dig att titta några inlägg upp och se vad Alias skrev.

Skrivet av Tubb3:

Klart du får yttra dig oavsett om du är kritisk eller ej. Grejen är snarare att du klankar ner på andra för deras åsikter. Får de inte vara positiva?

Här slog du huvudet på spiken!

Allt gott och kramiZz!

Om du syftar på när jag skrev "Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om." råder jag dig att titta några inlägg upp och se vad Alias skrev.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Klankade ner på SPELET, inte folk. Om du syftar på när jag skrev "Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om." råder jag dig att titta några inlägg upp och se vad Alias skrev.

Om du syftar på när jag skrev "Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om." råder jag dig att titta några inlägg upp och se vad Alias skrev.

Eller så förtydligar du? Jag tänker inte analysera en hel tråd för att du inte ska "känna dig attackerad". Ta ditt eget ansvar och var tydlig istället.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Eller så förtydligar du? Jag tänker inte analysera en hel tråd för att du inte ska "känna dig attackerad". Ta ditt eget ansvar och var tydlig istället.

Det gör jag, jag citerar en person i tråden. Sen att du går in i tråden och läser ett inlägg är ditt problem. Ta ditt eget ansvar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det gör jag, jag citerar en person i tråden. Sen att du går in i tråden och läser ett inlägg är ditt problem. Ta ditt eget ansvar.

Jag var inte ensam om att inte förstå men visst det är fel på alla andra.

Ha en bra dag du!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag var inte ensam om att inte förstå men visst det är fel på alla andra.

Ha en bra dag du!

Lätt att missa om du cherrypickar vad du läser.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Lätt att missa om du cherrypickar vad du läser.

Eller så borde man när man citerar använda quote funktionen eller iallafall använda ””.

Din idé att alla ska läsa alla poster noggrant hela vägen tillslutet är inte riktigt smidigt i ett forum.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Eller så borde man när man citerar använda quote funktionen eller iallafall använda ””.

Din idé att alla ska läsa alla poster noggrant hela vägen tillslutet är inte riktigt smidigt i ett forum.

Din idé om att deltaga i ett diskussionsforum utan att läsa inläggen är förvirrande.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Din idé om att deltaga i ett diskussionsforum utan att läsa inläggen är förvirrande.

Du menar seriöst att om någon tex ska skriva något i dragon age tråden så måste de först läsa igenom 170 andra poster. Finns topics här som har dussintalssidor. Så jo det är du som borde vara tydligare och använda citat.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Du menar seriöst att om någon tex ska skriva något i dragon age tråden så måste de först läsa igenom 170 andra poster. Finns topics här som har dussintalssidor. Så jo det är du som borde vara tydligare och använda citat.

Tja, jag är här för att läsa nyheter och diskutera med andra. Så jo, jag läser genom alla inläggen.

Sen att använda citat i detta specifika fallet är fel, eftersom jag inte svarade honom. Det var en girling.


signatur

I drank what?

123
Skriv svar