Star Wars Outlaws

Robot
Star Wars Outlaws

Mindre än tre månader återstår till releasen. FZ har sett Star Wars Outlaws.

#massive-entertainment, #star-wars-outlaws, #ubisoft


Medlem

Blev väldigt pepp på detta spelet, mer än innan! Open World Star Wars kan bli otroligt bra! Nästan som fem spel i ett!

Medlem

Tvek på detta spel alltså...

Medlem

Uselt att det inte släpps på Steam. Får väl vänta tills de ändrar sig...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Bryr mig inte det minsta om plattform, tycker detta bådar gott och kommer säkert spela det.

Skon klämmer vid priset dock, verkligen svårt att motivera priset 769 kr för mig själv även om jag inte har det dåligt ställt. Det är tydligt att de vill att man ska skaffa Ubisoft+ istället.

Medlem

Ser grymt ut!

Medlem

Kan bli hur bra som helst Star Wars open world har man ju längtat efter sen första gången man körde ett open world spel

Medlem

Äkthet och hjärta var inte precis det jag kände av att se trailern. 🤭

Känslan och stämningen i miljöerna är klockren Star Wars och grafiken är grym men tyvärr ser man hur styrt och regisserat själva spelet är trots att de försöker skryta med att det är det första Star Wars med open world. Det finns ingen frihet som i ett riktigt open world-spel utan följer den hårt kontrollerade modellen för alla moderna Ubisoftspel så som Far Cry och Assassins Creed, förutom att Star Wars ser klart mindre ut och är kortare att spela igenom.

Moppekörningen i trailern avslöjade ju att spelet lotsar en upp på snitslade banor och lockar till fast travel. De vackra landskapen är bara en transportsträcka mellan uppdrag.

Värst var nog det exempel på mission som visades. Gud så hårt scriptat och regisserat. Sånt här kan se hyfsat imponerande ut i en video, men erfarenheten säger att när man väl själv spelar känns det artificiellt och fake.

Jag förstår inte varför utvecklare är så nitiska på att detaljstyra upplevelsen. Vad är tillfredsställelsen och glädjen med spel som spelar sig själv? Kan man ens välja olika svårighetsgrader?


signatur

Memento Mori

Medlem

Generiskt open world i Ubisoft-mall var intrycket från gameplay. Trist när det kändes som att Ubisoft var påväg bort från det med sina spel.

Medlem

Jag är tveksamt positiv. Kommer det att bli ett spel jag köper direkt eller senare det är frågan. Allt beror på vilka spel som kommer samtidigt. Och jag har rätt dålig koll just nu. Darkest dungeon 2 som kommer till konsoler i mitten av juli är det enda som är riktigt bokat.

Avstängd

Ser helt underbart ut, Såg hela Ubisoft forward ikväll dessutom. Hoppas bara det lever upp till förväntningarna jag har nu
Att aka andra är så negativa, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Bara en konsolspelare kan sikta och skjuta så dåligt... man blir inte ens förvånad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Slimebeast:

Äkthet och hjärta var inte precis det jag kände av att se trailern. 🤭

Känslan och stämningen i miljöerna är klockren Star Wars och grafiken är grym men tyvärr ser man hur styrt och regisserat själva spelet är trots att de försöker skryta med att det är det första Star Wars med open world. Det finns ingen frihet som i ett riktigt open world-spel utan följer den hårt kontrollerade modellen för alla moderna Ubisoftspel så som Far Cry och Assassins Creed, förutom att Star Wars ser klart mindre ut och är kortare att spela igenom.

Moppekörningen i trailern avslöjade ju att spelet lotsar en upp på snitslade banor och lockar till fast travel. De vackra landskapen är bara en transportsträcka mellan uppdrag.

Värst var nog det exempel på mission som visades. Gud så hårt scriptat och regisserat. Sånt här kan se hyfsat imponerande ut i en video, men erfarenheten säger att när man väl själv spelar känns det artificiellt och fake.

Jag förstår inte varför utvecklare är så nitiska på att detaljstyra upplevelsen. Vad är tillfredsställelsen och glädjen med spel som spelar sig själv? Kan man ens välja olika svårighetsgrader?

Bs. Precis vad jag inte kände, det här kommer bli riktigt bra,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Det ser jättemysigt ut men varför i helsike leder alla vägar till Tatooine. Tatooine är en liten skitplanet i utkanten av galaxen. Hitta på något nytt istället, vi har sett Tatooine i princip alla filmer och tv-serier sedan 1977. Bara för att det är hemplaneten till far och son Skywalker betyder det inte att allt annat måste utspela sig där.

Moderator | Testpilot

Gillade det jag såg! Som några redan har sagt ser det ut som ett Star Wars-spel från Ubisoft, eftersom aktiviteterna och spelstilen påminner om Assassin's Creed och Far Cry. Jag ser det dock inte som något dåligt, utan det är Star Wars IP:n i den typ av anda som jag varit ute efter väldigt länge.

Priset för spelet är smärtsamt högt, och med tanke på att AAA-spel ofta har haft helt fasansfull prestanda vid release, kommer jag nog att vänta på en liten rea och på att spelet har fått ett par patchar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Det ser jättemysigt ut men varför i helsike leder alla vägar till Tatooine. Tatooine är en liten skitplanet i utkanten av galaxen. Hitta på något nytt istället, vi har sett Tatooine i princip alla filmer och tv-serier sedan 1977. Bara för att det är hemplaneten till far och son Skywalker betyder det inte att allt annat måste utspela sig där.

Jo, lite klyschigt men Tatooine är stark nostalgi, stämning och mys.

Skulle de hitta på en massa nya riken skulle folk klaga på att de inte utnyttjar det som är välkänt och älskat.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bara en konsolspelare kan sikta och skjuta så dåligt... man blir inte ens förvånad.

Dom har ju alltid auto aim dessutom

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Dom har ju alltid auto aim dessutom

Nähe! Stänger alltid av auto aim och missar med glädje, så det så! #stormtrooper

OT så är jag försiktigt hoppfull. Den öppna världen skrämmer lite, då open world sällan görs riktigt bra, men nog tycker jag mig också se lite hjärta där någonstans…


signatur

Konsolgubbe

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

och med tanke på att AAA-spel ofta har haft helt fasansfull prestanda vid release, kommer jag nog att vänta på en liten rea och på att spelet har fått ett par patchar.

Tror faktiskt att du inte behöver vara orolig för det, det är ju Massive och deras egen snowdrop motor som fungerade riktigt bra vid Avatars släpp + har använts i The Division sedan många år.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Uselt att det inte släpps på Steam. Får väl vänta tills de ändrar sig...

håller med. inget köp. Ser dessutom halvbra ut i allt

Medlem

Inte särskilt imponerande. Generiskt och dålig huvudperson. En Han Solo wannabe.
Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om.


signatur

I drank what?

Medlem

Kan endast se fram emot spelet. Blir 100% på ett köp. Spännande att spelet nyttjar Snowdrop Engine också, har haft bra erfarenhet av den i Avatar. Förhoppningsvis dyker även FSR 3/3.1 också för de som behöver

Medlem
Skrivet av Mirage:

Inte särskilt imponerande. Generiskt och dålig huvudperson. En Han Solo wannabe.
Att många andra är så positiva, det är ju bara så det ska vara i vårt land. De vet inte vad de pratar om.

Vaknat på fel sida eller?

Medlem

Star Wars är alltid en varningsklocka för mig. Kvalitén finns bara inte där längre. Spelet är från Ubisoft, även där ringer det klockor. Det blir säkert sådär AAA-kul, en 7/10 upplevelse med sina fina stunder. Givetvis kommer det innehålla det vanliga ubi-grind pluppletandet vilket känns….sådär.
Plockar nog upp det på en rea för halva priset. För den kostnaden är det nog värt att spelas.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Uselt att det inte släpps på Steam. Får väl vänta tills de ändrar sig...

Beror sannolikt på hur bra spelet säljer. T.ex. Avatar var väl ingen supersucce, och då släpper Ubisoft det hyfsat snabbt på Steam för att kunna mjölka lite mer pengar när spelet fortfarande är färskt. Sen är deras releaser på Steam extremt barebones. Till och med Diablo IV som släpptes på Steam lite senare har riktigt bra Steam support och behöver ingen separat klient, bara battle.net inloggning inne i spelet.

Ubisoft verkar hysa någon form av agg mot Steam istället för att behandla det som en populär plattform tillgänglig för deras PC-releaser. Undrar om det några år sen bakom kulisserna var så att Ubisoft kom med krav som Valve bara blankt sa nej till och sen är de sura pga det.

Ubisofts egna klient har sakta blivit sämre och sämre, senaste versionen är fylld med reklam och skit och får inga förbättringar inriktade på de som ska använda plattformen utan snarare tvärtom att de tar bort features från tidigare versioner som gav spelarna mer kontroll och användarkvalite.

Medlem

Jag väntar på recensioner och ett gäng updates innan det ens är av intresse.
Folk är supertaggade bara dom hör frasen "open world", som om det är det mest fantastiska någonsin. Hur togs Starfield emot, No mans sky?
Den typen av open world folk drömmer om, med oändliga möjligheter och öppna planeter, där man kan utforska kontinenter osv, det finns inte!

Medlem

Hade de skrotat allt som har med stealth att göra så hade jag varit mycket mer intresserad. Förhoppningsvis kan man välja själv om man vill kräla runt och gömma sig, finns inget värre i spel än stealth oavsett hur det hanteras.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Det ser jättemysigt ut men varför i helsike leder alla vägar till Tatooine. Tatooine är en liten skitplanet i utkanten av galaxen. Hitta på något nytt istället, vi har sett Tatooine i princip alla filmer och tv-serier sedan 1977. Bara för att det är hemplaneten till far och son Skywalker betyder det inte att allt annat måste utspela sig där.

Skrivet av Slimebeast:

Jo, lite klyschigt men Tatooine är stark nostalgi, stämning och mys.

Skulle de hitta på en massa nya riken skulle folk klaga på att de inte utnyttjar det som är välkänt och älskat.

Jag tror vi kan vara rätt lugna, detta är ju bara promotion och klart de leder med nostalgi och klassisk mark för att fans ska relatera mer än om de bara visade en random planet ingen hört talas om innan. Låt oss kalla det psykologisk marknadsföring. Men sett till hur en kan flyga runt och så mellan varven är det nog rätt säkert att vi får fler än en planet att spela på

Medlem

Hoppas man kan välja svårighetsnivå för spelet såg väldigt lätt ut

Medlem

Min största fråga är, kommer exploration belönas med ny gear/förmågor etc., eller kommer det likt de två nya Jedi spelen belönas med sketen cosmetics som ingen bryr sig om? Fick mig direkt att avinstallera första spelet och inte prövat andra, även fast spelen i sig verkar rätt ok.

123
Skriv svar