13 minuter från Assassin's Creed Shadows

Robot
13 minuter från Assassin's Creed Shadows
Medlem

Haha, blir trött i hela själen bara jag ser det.
Samma sket som alltid.

Medlem

Fin spelvärld men spelmekaniken såg ganska trött ut och röstskådespeleriet var rentav uselt.

Medlem

Ser väldigt kul ut och otroligt snyggt! Snyggare än väntat! Hittills har inget AC spel gjort mig besviken och detta ser ut att vara något ut över det vanliga! Peppometern går uppåt för varje dag 🔥

Avstängd
Skrivet av HiRoller:

Haha, blir trött i hela själen bara jag ser det.
Samma sket som alltid.

Håller med. Man är ju så trött på killens dialekt också. Samma tjat som alltid.

Medlem

Stealth gameplayet ser ut att vara på en helt ny nivå, otroligt taggad på att smyga runt!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Är faktiskt mer taggad på AC Shadows (och SW Outlaws i något mindre mån) än något av det jag såg från Xbox igår. Trodde faktiskt inte att AC skulle få mig att fundera på att förboka, men både strider och smygande ser otroligt lovande ut. Känns som man kommer ha tillräckligt att spela i höst/vinter iaf!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fin spelvärld men spelmekaniken såg ganska trött ut och röstskådespeleriet var rentav uselt.

Ja, som hon japanska gumman med hes röst på bruten engelska: "They abuse their power, taxing us again and again, leaving us only scraps". ☺️ Så malplacerat.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av meanh:

Är faktiskt mer taggad på AC Shadows (och SW Outlaws i något mindre mån) än något av det jag såg från Xbox igår. Trodde faktiskt inte att AC skulle få mig att fundera på att förboka, men både strider och smygande ser otroligt lovande ut. Känns som man kommer ha tillräckligt att spela i höst/vinter iaf!

Du behöver inte förboka eller vänta, det är bara att starta upp Origins, Odyssey eller Valhalla och du får precis det spelet fast med annat skin på.

För övrigt hatar jag hur Ubisoft sköter voice antingen i sina spel. Om man gör spel som utspelar sig i vissa delar av världen (Origins = Egypten, Shadows = Japan), varför i hela friden har man inte röster från respektive land och undertexter på engelska? Detta med brytande araber eller brytande japaner på engelska är så jävla B…

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Ser väldigt kul ut och otroligt snyggt! Snyggare än väntat! Hittills har inget AC spel gjort mig besviken och detta ser ut att vara något ut över det vanliga! Peppometern går uppåt för varje dag 🔥

Det gör mig glad att någon är peppad på ett nytt Assassin's Creed när så många andra och jag mest tävlar om att gäspa störst. Blir lite nyfiken på vad du tycker är just utöver det vanliga? Mycket kan man säga om Assassin's Creed, men det känns inte direkt som att man har tagit några större svängar med den serien under det senaste decenniet. Och det här verkar vara mer av detsamma - precis som vanligt, med andra ord.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Du behöver inte förboka eller vänta, det är bara att starta upp Origins, Odyssey eller Valhalla och du får precis det spelet fast med annat skin på.

För övrigt hatar jag hur Ubisoft sköter voice antingen i sina spel. Om man gör spel som utspelar sig i vissa delar av världen (Origins = Egypten, Shadows = Japan), varför i hela friden har man inte röster från respektive land och undertexter på engelska? Detta med brytande araber eller brytande japaner på engelska är så jävla B…

Du kan fälla in taggarna igen, i Shadows så kan du ha japansk voice.
I Mirage kan du ha arabiska och Unity på franska, så det finns andra språk i en del spel även om det inte är alla.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det gör mig glad att någon är peppad på ett nytt Assassin's Creed när så många andra och jag mest tävlar om att gäspa störst. Blir lite nyfiken på vad du tycker är just utöver det vanliga? Mycket kan man säga om Assassin's Creed, men det känns inte direkt som att man har tagit några större svängar med den serien under det senaste decenniet. Och det här verkar vara mer av detsamma - precis som vanligt, med andra ord.

Min favoritpizza är kebabpizza, och det smakar som en kebabpizza varje gång jag äter det, men jag äter inte bara kebabpizza så det är helt okej och jag riskerar inte att tröttna på kebabpizza. Gillar man inte kebabpizza behöver man heller inte hålla på och klaga på hur kebabpizza smakar när det finns pizzor och annan slags mat för alla.

Medlem

fan tyckte jag spelade detta spel nyss. O nej det var Ghost of Tsushima ^^

Edit : efter tittat på videon någon mer en jag som tycker detta såg ut att vara alpha versionen av spelet och knappt såg ut som det var ens 30 fps som spelet rullade på?

Medlem
Skrivet av meanh:

Är faktiskt mer taggad på AC Shadows (och SW Outlaws i något mindre mån) än något av det jag såg från Xbox igår. Trodde faktiskt inte att AC skulle få mig att fundera på att förboka, men både strider och smygande ser otroligt lovande ut. Känns som man kommer ha tillräckligt att spela i höst/vinter iaf!

Håller helt med.

Medlem

AC med japanskt theme dlc.

Blir att skaffa på rea nån gång kanske.

Medlem

Tycker det ser kul ut! Jag gillar stilen som Origins startade så att det är likt de tidigare stör inte mig. Japan är inte något som brukar intressera mig så mycket men att AC där passar väldigt bra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fick mig att vilja boota upp Ghost of Tsushima mer än faktiskt införskaffa detta - men sen så har jag egentligen bara spelat Assassin's Creed Valhalla de senaste tio åren och medans jag spenderade 100+ timmar på det så känns det som det får räcka på ett tag.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det gör mig glad att någon är peppad på ett nytt Assassin's Creed när så många andra och jag mest tävlar om att gäspa störst. Blir lite nyfiken på vad du tycker är just utöver det vanliga? Mycket kan man säga om Assassin's Creed, men det känns inte direkt som att man har tagit några större svängar med den serien under det senaste decenniet. Och det här verkar vara mer av detsamma - precis som vanligt, med andra ord.

Har ju inte mycket att gå på mer än trailern men tycker inte att det ser ut som dom tidigare AC spelen (förutom striderna som kändes som detsamma). Sen älskar jag ju Japansk kultur så det kan nog förvränga mitt omdöme haha! Fick en känsla av att dom har tagit den nya AC modellen och gjort den till perfektion när jag såg trailern men kan ju ha fel. Men visst är jag pepp har gillat alla AC spelen skarpt förutom Odyssey som faktiskt fick mig också att gäspa.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Min favoritpizza är kebabpizza, och det smakar som en kebabpizza varje gång jag äter det, men jag äter inte bara kebabpizza så det är helt okej och jag riskerar inte att tröttna på kebabpizza. Gillar man inte kebabpizza behöver man heller inte hålla på och klaga på hur kebabpizza smakar när det finns pizzor och annan slags mat för alla.

Vad bra, men vi pratar faktiskt om datorspel nu, inte pizza.

Skrivet av Rhymst:

Har ju inte mycket att gå på mer än trailern men tycker inte att det ser ut som dom tidigare AC spelen (förutom striderna som kändes som detsamma). Sen älskar jag ju Japansk kultur så det kan nog förvränga mitt omdöme haha! Fick en känsla av att dom har tagit den nya AC modellen och gjort den till perfektion när jag såg trailern men kan ju ha fel. Men visst är jag pepp har gillat alla AC spelen skarpt förutom Odyssey som faktiskt fick mig också att gäspa.

Alright, jag köper det. Håller med om att det är hög tid för AC att styra kosan till Japan. Det har folk ropat efter i femton år snart. Jag ser nog andra, lite mer spännande titlar för att få sitt lystmäte av japansk kultur, men det är jag. De mer moderna AC-spelen fastnade jag aldrig för, och den gamla formulan upp till och med Syndicate eller vad det var, den har jag tröttnat på. Å andra sidan är inte jag den spelare som Ubisoft är ute efter att blidka.

Medlem

AC - Valhalla reskinned.

Medlem

Verkar bli ännu ett copy-paste från Origins, Odyssey och Valhalla fast med Japan skin på då. Nej du det lockar ingenting. Tröttnat på enorma, tomma och tråkiga världar där man spenderar mesta av speltiden med att springa/rida mellan olika platser..

Medlem

Såg 30 sekunder av en strid mitt i klippet och frågade mig själv, är det här det bästa som går att åstadkomma 2024? Såg rent ut sagt för jävligt ut.

Medlem

Om man gillar de tidigare Assassins Creed spelen och vill ha mer Assassins creed ser det här helt underbart ut. Bättre Combat bättre traversing och fy fan vad snyggt det var när han red in i staden från kullen. Någon Mupp i tråden skrev att världen såg tråkig ut? WTF!!! Var ju fullt med liv och folk. Om man inte gillar AC vad fan gör man här? Inte så att jag går in i COD trådar och gnäller .

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Min favoritpizza är kebabpizza, och det smakar som en kebabpizza varje gång jag äter det, men jag äter inte bara kebabpizza så det är helt okej och jag riskerar inte att tröttna på kebabpizza. Gillar man inte kebabpizza behöver man heller inte hålla på och klaga på hur kebabpizza smakar när det finns pizzor och annan slags mat för alla.

Jag älskar kebabpizza men om något storföretag, exemeplvis Findus, hade sålt kebabpizza i ett drygt decennium och varje år återlanserat samma trötta mikropizza fast med nya buzzwords och förändringar av kartongen för att påskina att det är något annat än samma pizza inuti så hade jag inte känt mig tvungen att ta Findus i försvar. Jag hade heller inte känt att min älskade kebabpizza hade smakat sämre även om andra personer var kritiska till den.

Medlem

Ser precis ut som Valhalla och röstskådisarna verkar helt stela och saknar inlevelse.Det släpps så många bra spel i år, så inte en krona kommer gå till den här dyngan.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Vad bra, men vi pratar faktiskt om datorspel nu, inte pizza.

Misstänker att du, bevis till trots, är normalbegåvad nog att förstå vad en metafor är.

Skrivet av Algustafa:

Jag älskar kebabpizza men om något storföretag, exemeplvis Findus, hade sålt kebabpizza i ett drygt decennium och varje år återlanserat samma trötta mikropizza fast med nya buzzwords och förändringar av kartongen för att påskina att det är något annat än samma pizza inuti så hade jag inte känt mig tvungen att ta Findus i försvar. Jag hade heller inte känt att min älskade kebabpizza hade smakat sämre även om andra personer var kritiska till den.

Tycker heller inte att min älskade kebabpizza smakar sämre för att andra är kritiska till den, men det blir oavsett slitsamt att höra folk som ändå inte gillar kebabpizza klaga på att de inte gillar kebabpizza. Folk kan göra något bättre med sin tid än att klaga på något de ändå aldrig hade ätit oavsett och är uppenbart bara här för att klanka ner på andras smak och inte tilför något användbart till diskussionerna.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Jag älskar kebabpizza men om något storföretag, exemeplvis Findus, hade sålt kebabpizza i ett drygt decennium och varje år återlanserat samma trötta mikropizza fast med nya buzzwords och förändringar av kartongen för att påskina att det är något annat än samma pizza inuti så hade jag inte känt mig tvungen att ta Findus i försvar. Jag hade heller inte känt att min älskade kebabpizza hade smakat sämre även om andra personer var kritiska till den.

Det är i någon mån också det jag är fundersam över, att man inte ens tar ut svängarna mellan varven (eller låter mindre team labba med IP:t eller nåt) utan "bara" producerar AC-titlar på löpande band.

Till och med jag och min knappa normalbegåvning förstår ju att AC är en kommersiellt gångbar serie som inte behöver lagas för den har aldrig gått sönder - den rullar på och de allra flesta är glada och nöjda över det. Det är inte som att Fromsoftware har skruvat särskilt mycket på sin Dark Souls-formula de senaste femton åren, eller att Bethesda har återuppfunnit hjulet med varje ny titel sen Morrowind. Kanske snarare tvärtom. Men det är någonting med tempot i vilket ett enormt företag som Ubisoft lanserar sina AC-titlar - vilket sker jämte sina andra stortitlar som är lite sammalika, de också. Jag efterlyser väl i min enfald något spår av innovationsvilja. Det kanske finns, vad vet jag. Det är möjligt att man reserverar det till andra projekt som går under min radar. Det känns bara som att det borde finnas utrymme, vilja och incitament för Ubisoft att skruva mer på sina Assassin's Creed-rattar än att ha två unika protagonister i Japan (där minst tre storspel med lite samma dna har utspelat sig, de senaste åren).

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Det är i någon mån också det jag är fundersam över, att man inte ens tar ut svängarna mellan varven (eller låter mindre team labba med IP:t eller nåt) utan "bara" producerar AC-titlar på löpande band.

Till och med jag och min knappa normalbegåvning förstår ju att AC är en kommersiellt gångbar serie som inte behöver lagas för den har aldrig gått sönder - den rullar på och de allra flesta är glada och nöjda över det. Det är inte som att Fromsoftware har skruvat särskilt mycket på sin Dark Souls-formula de senaste femton åren, eller att Bethesda har återuppfunnit hjulet med varje ny titel sen Morrowind. Kanske snarare tvärtom. Men det är någonting med tempot i vilket ett enormt företag som Ubisoft lanserar sina AC-titlar - vilket sker jämte sina andra stortitlar som är lite sammalika, de också. Jag efterlyser väl i min enfald något spår av innovationsvilja. Det kanske finns, vad vet jag. Det är möjligt att man reserverar det till andra projekt som går under min radar. Det känns bara som att det borde finnas utrymme, vilja och incitament för Ubisoft att skruva mer på sina Assassin's Creed-rattar än att ha två unika protagonister i Japan (där minst tre storspel med lite samma dna har utspelat sig, de senaste åren).

Ubisoft släppte faktiskt Assassins Creed Nexus tidigare (iår eller förraåret?) som är ett VR spel, så det ska dom få att prova nå nytt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ubisoft släppte faktiskt Assassins Creed Nexus tidigare (iår eller förraåret?) som är ett VR spel, så det ska dom få att prova nå nytt

Det har du i och för sig rätt i. Rätt ska vara rätt.

Medlem

Lätt och vara negativ mot Ubisoft och AC, men jag måste säga, efter att ha spelat AC Origins, Odessey och Valhalla så är jag inte imponerad utav det jag ser. Vad jag ser är samma motor, samma AI, och samma upplägg sedan Origins 2017. Jag brukade köpa AC spelen, men ledsnade på Valhalla och skippade det senaste, nu känns det som om jag aldrig mer komma köpa ett AC spel igen.

12
Skriv svar