Black Ops 6 kräver konstant internetuppkoppling även för singleplayer

Robot
Black Ops 6 kräver konstant internetuppkoppling även för singleplayer
Medlem

Inte mycket till nyhet idag eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Den största skandalen är ändå att basutgåvan kostar 80 europesos. För samma gamla spel som bajsas ut i ny förpackning en gång om året.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Jag läste att spelet ryktas hamna på över 300 gb ändå...

EDIT: 310 GB enligt IGN

Inaktiv

"Man måste även ta dataanvändning i beaktning ifall man inte har obegränsad datamängd."

Finns det ens internetabonnemang med begränsad datamängd annat än mobila tjänster?

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:

Den största skandalen är ändå att basutgåvan kostar 80 europesos. För samma gamla spel som bajsas ut i ny förpackning en gång om året.

Ärsh, på gamepass day 1...

Medlem

Jag blev faktiskt pepp på denna, bra presentation igår! Men detta känns sådär. Borde vara valbart. Å andra sidan har jag bra internet så blir väl inte alldeles för lidande, men det ryktas ju att det ska släppas till Switch 2 och då vill en ju kunna spela bärbart utan att kunna ha wi-fi hela tiden.

Medlem

Minns ni responsen på att xbox one skulle kräva konstant internetuppkoppling? Don mattrick var helt klart före sin tid.

Medlem

Äntligen slipper man iaf köpa det för kampanjen om man har Gamepass. Ingen betalar 80Euro för ett par timmar kampanj om man inte är intresserad av MP.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

"Man måste även ta dataanvändning i beaktning ifall man inte har obegränsad datamängd."

Finns det ens internetabonnemang med begränsad datamängd annat än mobila tjänster?

I många andra länder än Sverige, ja.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Minns ni responsen på att xbox one skulle kräva konstant internetuppkoppling? Don mattrick var helt klart före sin tid.

Ironiskt nog ja, gäller verkligen majoriteten av spel/tjänster idag, förutom kanske Nintendo?

Jag pratar givetvis om storspel och exklusiviteter.

Medlem
Skrivet av Samus:

Ironiskt nog ja, gäller verkligen majoriteten av spel/tjänster idag, förutom kanske Nintendo?

Jag pratar givetvis om storspel och exklusiviteter.

Helt otroligt att ett predatoriskt företag gällande uppsamling av användardata som Meta inte inte ens kräver always online på Oculus/Quest plattformen.
Så ja håller med om att det är lite ironiskt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Minns ni responsen på att xbox one skulle kräva konstant internetuppkoppling? Don mattrick var helt klart före sin tid.

Fortfarande en helt absurt usel idé dock. Åtminstone i mina ögon.

Medlem

Sjukt att de höjer priset ännu mer...

Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

I många andra länder än Sverige, ja.

Uj stackars satar

Medlem
Skrivet av anon_4660:

"Man måste även ta dataanvändning i beaktning ifall man inte har obegränsad datamängd."

Finns det ens internetabonnemang med begränsad datamängd annat än mobila tjänster?

Ja. Tänk på de tio spelarna i hela världen som har råd att köpa CoD men som inte har internetuppkoppling!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hade ju varit skönt om folk slutade köpa det här spelet så vi kanske fick lite nyskapande. Men det är väl inte så enkelt..


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ja. Tänk på de tio spelarna i hela världen som har råd att köpa CoD men som inte har internetuppkoppling!

T.ex alla på sveriges landsbygd med 5g/4g sedan kopparnätet dödades? Menar du?

Utomlands är det dessutom MYCKET vanligare med datacap.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ja. Tänk på de tio spelarna i hela världen som har råd att köpa CoD men som inte har internetuppkoppling!

Har gott som släkt i USA som lever med data-caps och begränsad hastighet utan möjlighet till annat. Det är inte fattiga människor, helt enkelt hur det fungerar i stora delar av världen. Vi är extremt bortskämda här i norden med vårt internet.

Inaktiv
Skrivet av RallarFrasse:

Har gott som släkt i USA som lever med data-caps och begränsad hastighet utan möjlighet till annat. Det är inte fattiga människor, helt enkelt hur det fungerar i stora delar av världen. Vi är extremt bortskämda här i norden med vårt internet.

Sweden internet master race

Medlem
Skrivet av anon_4660:

"Man måste även ta dataanvändning i beaktning ifall man inte har obegränsad datamängd."

Finns det ens internetabonnemang med begränsad datamängd annat än mobila tjänster?

Vissa av oss får förlita sig på mobila tjänster eftersom vi inte har fått fiber i våra lägenheter än. Och det suger.
Å andra sidan betalar jag strax över 4000 i hyra för en tvåa med inkluderad värme så egentligen ska jag inte klaga.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag läste att spelet ryktas hamna på över 300 gb ändå...

Sjukt e det när andra spel som ser lika bra ut tar runt 50gb.

Medlem
Skrivet av submariner:

Sjukt e det när andra spel som ser lika bra ut tar runt 50gb.

men kan du köpa till Snoop Dogg eller Nicki Minaj för ett par hundralappar styck?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Molotov:

Helt otroligt att ett predatoriskt företag gällande uppsamling av användardata som Meta inte inte ens kräver always online på Oculus/Quest plattformen.
Så ja håller med om att det är lite ironiskt.

De håller på att bygga upp goodwill i väntan på dagen då de har så pass många ingrodda användare, och tekniken är så populär, att det är värt att kräva det. Maybe. Antagligen. :-/


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag läste att spelet ryktas hamna på över 300 gb ändå...

Tror inte att det är mycket sanning i det.

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Hade ju varit skönt om folk slutade köpa det här spelet så vi kanske fick lite nyskapande. Men det är väl inte så enkelt..

Sponsra indie-spelen istället. Då kan du få 5-6 fantastiska spel för priset av ett sketet COD som året efter ändå slutar spelas av typ alla.

Medlem

helt vansinne detta även om vi har super stabilt och snabbt bredband i sverige.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Tror inte att det är mycket sanning i det.

Det verkar som att du har fel: https://www.ign.com/articles/xbox-website-says-call-of-duty-b...

Medlem

Jag tror att du har fel. Själva kampanjen ryktas vara runt 70 gb. Tvivlar på att multi utan warzone går på 230.

https://x.com/charlieINTEL/status/1799897034843177125

Medlem

Spelet må va helt värdelöst likt alla cod. Men always online är inget problem för mig. Har haft 3 längre avbrott på min lina under de 12år jag bott här. Aldrig haft problem med always online.

1
Skriv svar