Fable uppvisat med gameplay!

Robot
NuZ
Testpilot

HYPE!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Som vanligt lite svårt att bilda sig en uppfattning av så korta klipp, men jag tycker det ser lovande ut.

Medlem
Skrivet av FZ:

Fable uppvisat med gameplay!

Skrivet av FZ:

Så kom det då till slut, det första ingame-materialet från Fable.

Definitivt inte samma sak och såg inte röken av något gameplay?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Drapan:

Definitivt inte samma sak och såg inte röken av något gameplay?

Det var ju gameplay i trailern?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"Gameplay" känns kanske lite väl generöst när det lika gärna kan vara iscensatt och man inte får någon direkt uppfattning om hur spelkaraktären kontrolleras, men det ser lovande ut tycker jag. Gillar stämningen!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kyraal:

"Gameplay" känns kanske lite väl generöst när det lika gärna kan vara iscensatt och man inte får någon direkt uppfattning om hur spelkaraktären kontrolleras, men det ser lovande ut tycker jag. Gillar stämningen!

De kan jag hålla med om dock. Ja settingen och den mörka humorn i Fable är guld


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Typ allt släpps 2025. Alla kommer byta release datum när rockstar utannonserar när gta 6 släpps 😆

Medlem

Får väll hoppas på en karaktär-skapare till spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Gud så fula karaktärer. Man mår illa bara av att se trailern.


signatur

Memento Mori

Medlem

Om man kan spela så man slipper se sin karaktär kan jag leva med den som visas. Annars går dom faktiskt fixa så man kan skapa sin egen om jag ska ta mig igenom spelet.

Medlem

Lite härligt annorlunda ändå. Kan bli mysigt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tyckte det var bra trailer och jag blev pepp på denna, förra trailern sa inte så mycket alls så klar förbättring från den i alla fall! 2025 kommer ju bli galet spelår med allt nytt utannonserat, GTA VI, Switch 2 och alla spel den har med sig... kan bli historiskt!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Får väll hoppas på en karaktär-skapare till spelet

Skrivet av Slimebeast:

Gud så fula karaktärer. Man mår illa bara av att se trailern.

Skrivet av JHGBaouns:

Om man kan spela så man slipper se sin karaktär kan jag leva med den som visas. Annars går dom faktiskt fixa så man kan skapa sin egen om jag ska ta mig igenom spelet.

I bästa fall får vi kanske en karaktärseditor.
Jag har mer och mer börjat tycka att alla spel borde ha det nu eftersom så många spel verkar satsa på karaktärsdesign som inte faller mig personligen i smaken.
Andra kanske gillar den men för egen del hade jag gärna sett karaktärseditorer så att alla får mer valfrihet.
Borde vara bättre ekonomiskt för spelbolagen också då det skulle vara onödigt att inte sälja spel för att man inte levererar det vissa vill ha.
Så mer valfrihet efterlyses helt enkelt.

Medlem

Inte mycket till gameplay kanske men man visade åtminstone att det är väldigt snyggt in-game.
Men hoppas verkligen att man får skapa sin egen karaktär.

Medlem

Ser mysigt ut att springa runt i skogen. Hoppas på mindre story och mer ”sandbox”.

Medlem

Nej fyfan. Har vi inte en karaktärsskapare i spelet. Så kan jag lova och svära att detta kommer floppa
Bara gå online och läs. Jag håller med.

Medlem

Jösses vad mycket klagomål på karaktärer, förstår verkligen inte det alls. Ser ut som standard Fable (som det ska) för mig fast mycket snyggare rent grafiskt då.

Medlem

Jag hoppas verkligen för Xbox skull att detta blir ett dunderspel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Jösses vad mycket klagomål på karaktärer, förstår verkligen inte det alls. Ser ut som standard Fable (som det ska) för mig fast mycket snyggare rent grafiskt då.

Håller med. Blev pepp när jag såg trailern och i mina ögon så känns det som hur Fable såg ut. nu nostalgiskt, men modernt på något vis. Har också ramlat över en del kommentarer kring karaktärer, främst huvudkaraktär, dock får jag mest instängda incel-vibbar av dessa då jag personligen som sagt ser en design som skriker Fable.

Dock så är det många som inte ens var födda när serien var som mest populär och online spel-communities har en förhöjd toxic kultur idag så "there's that", jag får också lite samma yuk-vibbar som den där meme'n med Ella Purnell från Fallout där de klagar på hennes kropp för att hon inte är byggd som från en animé.

Så likt mycket annat så försöker jag undvika att hänga på forum/reddit för specifika spel och helt enkelt njuta av det när det släpps! F ö. många intressanta titlar och dag-ett släpp på Game Pass. Många titlar jag vill spela.

Medlem

Xbox-exclusive då antar jag?

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Xbox-exclusive då antar jag?

Släpps på Steam också!

NuZ
Testpilot
Skrivet av denza:

Nej fyfan. Har vi inte en karaktärsskapare i spelet. Så kan jag lova och svära att detta kommer floppa
Bara gå online och läs. Jag håller med.

Tror de som tyvärr hörs (liten minoritet) inte spelat de andra spelen. Är en unik stil på karaktärer i Fable. Stora händer och clown fötter med ”slacker/pot head” rörelser. Detta ser otroligt bra ut och kommer vara för mig lätt GOTY när det släpps om de gör gameplay rätt. Kingdom of Amalur slaffs blandat med Overlord


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fable, State of Decay 3 och Xbox Series X – 2TB Galaxy Black Special Edition var ju mina 3 favoriter på visningen.

Kommer fortfarande ihåg när jag spelade igenom Fable 1 på OG Xbox för snart 1000 år sedan. Det var tider det.
Så jag hoppas detta kommer vara lika roligt som det.
Och karaktärerna ska ju se ut så här, helst lite mer uppskruvat... Titta på hur de andra Fable spelen har sett ut.

Medlem

Ser helt underbart ut!

Humorn kanske inte var riktigt i min smak. Men resten såg riktigt bra ut. Så där ska ett modernt rollspel se ut!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

KoP
Medlem
Skrivet av denza:

Nej fyfan. Har vi inte en karaktärsskapare i spelet. Så kan jag lova och svära att detta kommer floppa
Bara gå online och läs. Jag håller med.

Skulle ett spel floppa pga avsaknaden utav en karaktärsskapare så känns det som att folk är ganska underligt funtade uppe i huvudet. Fast det är väl vissa, rent generellt. 🙄

Medlem

Förväntade mig faktiskt mindre negativitet om karaktärsdesign på FZ men verkar ha för höga förväntningar om användarbasen här, en kommentar som enbart är negativ gentemot utseendet av karaktärerna får så pass många "1Ups". Håller med mttbolle om att designen känns väldigt Fable,

Medlem

Nej, blev då inte taggad alls, såg allmänt dåligt och fult ut det lilla man fick se. Fick inte alls samma Fable känsla som tidigare spels trailers gav.

Medlem
Skrivet av denza:

Nej fyfan. Har vi inte en karaktärsskapare i spelet. Så kan jag lova och svära att detta kommer floppa
Bara gå online och läs. Jag håller med.

Du menar den funktionen där man trycker på random 13 gånger och sen trycker vidare så man kan börja spela. Tror inte Fable, eller något annat spel, står och faller med att just den funktionen skulle saknas.

12
Skriv svar