19.00 på söndag – Se Xbox Games Showcase med FZ!

Medlem

EU-val och Xbox showcase. Spännande söndag!

Medlem
Skrivet av Detekt:

Bärbar konsol och Elder Scrolls 6 skulle sitta fint…

Tror det ena är rätt så osannolikt i år. Om inte en rätt så intetsägande trailer.

Men vore trevligt jovisst!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Håkan:

Känns som den mest spännande showen! Bättre med Xbox Show än EU-valvaka, det är ju en sak som är säker.

👌🤣

Medlem
Medlem

JAAAAAA!!!!
Var besviken ända tills GoW E-Day visades 🤣
Fanns ju några till som såg kul ut, men ändå! Detta gjorde showen för mig!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Varför kändes det som att man såg trailers för exakt samma spel som MS visade upp förra året från deras egna studior? Hade de inte haft de "uppköpta" utgivarna så hade det varit riktigt tunt i år.

Det bästa i showen var Gears 6 och Rebellions nästa spel.

NuZ
Testpilot

Perfect Dark, Fable, Stalker och Gears! Bra show med mycket trailers och gameplay, 5/5 handkontroller


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jäklar, det känns som att E3 är tillbaka. Vilken storslam.

Längtar till Gears och Perfect Dark bland många.

Medlem
Skrivet av erikjonathan:

Försäljningssiffror bör man väl titta på också för att avgöra om det är en flopp eller ej. Kvittar ju för Microsoft om ett spel får 10/10 om ingen köper det.
Nu vet jag inte hur nämnda spel sålt, men rent generellt.

Det blir problematiskt att titta på försäljningssiffror och se det som framgång för ett spel när Game Pass finns. Det säljs färre spel med prenumerationstjänster.

Medlem
Skrivet av Issue:

JAAAAAA!!!!
Var besviken ända tills GoW E-Day visades 🤣
Fanns ju några till som såg kul ut, men ändå! Detta gjorde showen för mig!

Ja det kändes som att det behövdes, allt annat kändes, lite meh tyvärr, för mig såklart.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jäklar, det känns som att E3 är tillbaka. Vilken storslam.

Längtar till Gears och Perfect Dark bland många.

Eller hur? 😄 Var jävligt många intressanta reveals. 2024 och 2025 kommer bli grymma spelår!

Medlem

Sjukt bra show! Väldigt många intressanta titlar. Dragon Age var ett rejält bottennapp för min del dock.

Medlem

Riktigt risig visning bortsett från Doom. Kändes som att det var samma show som 2023.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Riktigt risig visning bortsett från Doom. Kändes som att det var samma show som 2023.

Haha kollade du på samma sak som mig? Det här var den bästa showcasen by far i år. Sony, nintendo osv har ju haft kassa uppvisningar jämfört med vad XBOX visade upp idag.

Medlem
S
Skrivet av DieZe:

Haha kollade du på samma sak som mig? Det här var den bästa showcasen by far i år. Sony, nintendo osv har ju haft kassa uppvisningar jämfört med vad XBOX visade upp idag.

Kan inte hålla med. Sonys var inte heller jättebra men där fanns iallafall Astrobot, här kände jag att det inte fanns nån riktigt vow-upplevelse, det är vad jag tycker såklart, kul för er som tyckte om det😊

Ase
Medlem

Indiana var nog största besvikelsen påklistrat ansikte & plastigt fast får hopppas att det blir ett bra äventyrsspel övrigt för mycke konsollspel helt enkelt. fable & nån annan ser jag fram mot

Medlem

Där fick jag mig allt lite Age of Mythology tydligen!! Fan vad najs med releasedatum!!!!

Medlem

Precis kollat klart. Kändes som ett VÄLDIGT starkt Xbox och inte alls det uträknade Xbox som internet vill trycka ner i halsen på en. Var väldigt mycket som såg högintressant ut för min del och mycket som jag inte ens vill vänta på. Personligen sjukt sugen på Starfield DLCt, men det är jag väl ensam om som vanligt.

Medlem

Hollow knight Silksong?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

För egen del såg nästan samtliga titlar intressanta ut (förutom liveservice och PC-spelen), och lär spela dem alla. Jag ger det 5/5, så som jag tror jag gav showcasen förra året med. Väldigt packat med spel efter spel!

Jämfört med Sonys senaste två trista tillställningar (samt dåliga SGF i fredags), så ser det just nu ut som om Xbox har mycket mer på g, med rätt så stor variation på sina spel. Gamepass ser jävligt intressant ut resten av året och in i nästa. 😃

Jag hoppas Sony såg tillställningen, skärper till sig och har en stor showcase nu till hösten inför 2025 från sina största utvecklare. För helt ärligt, förutom alla andrapartspel under denna vår och förra, och endast SM2 förra året, så har det varit jävligt dött från resten av deras förstapartstudior...

Medlem
Skrivet av DieZe:

Haha kollade du på samma sak som mig? Det här var den bästa showcasen by far i år. Sony, nintendo osv har ju haft kassa uppvisningar jämfört med vad XBOX visade upp idag.

De flesta spelen har de redan visat upp sedan innan. Activision blizzard och gears är också helt ointressant. Vad mer är kvar? Ett gäng tredjepartsspel där något av dem säkert kan uppnå en 7/10.

Och ja, sony och nintendo (jag ser aldrig på nintendo men jag håller med dig ändå) har också bedrövliga shower och har så haft sen e3 gick i graven. Dessa trailerkavalkader är alltid ointressanta.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Perfect Dark, Fable, Stalker och Gears! Bra show med mycket trailers och gameplay, 5/5 handkontroller

Hehe låter som 360 tiden är tillbaka lol.

NuZ
Testpilot
Skrivet av perihelion74:

Precis kollat klart. Kändes som ett VÄLDIGT starkt Xbox och inte alls det uträknade Xbox som internet vill trycka ner i halsen på en. Var väldigt mycket som såg högintressant ut för min del och mycket som jag inte ens vill vänta på. Personligen sjukt sugen på Starfield DLCt, men det är jag väl ensam om som vanligt.

Jag kommer även gotta mig i Starfield. Såg riktigt bra ut. De brukar göra kvalitativa DLC de där Bethesda. Om man räknar bort Horse armor insidenten då såklart

Skrivet av baxtex:

Hehe låter som 360 tiden är tillbaka lol.

Haha ja lite


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Indiana ser jag nog mest fram emot. Förmodligen för jag växte upp med filmerna och älskar matinéspel som Uncharted.
Annars var det rätt mycket monster-slakt spel vilket inte är min melodi längre.. Stalker och Perfect Dark kommer dock spelas helt klart. *Glömde COD, den kampanjen hoppas jag blir bra!

Medlem

Bra show! Ösigt med trailers, lite fler datum och en aning mer gameplay hade varit fint, framförallt från "one more thing". Men överlag nöjd. Kommer en hel del göttigt till Game Pass man kommer testa på.

Game Pass största vinst någonsin är nog att CoD kommer dit, jisses vad dom kommer få nya prenumeranter.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Riktigt bra show. Brukar ofta vara lite besviken efter dessa shower men det här var verkligen ett undantag.

Medlem

Nej men helt klart finns det en hel del spel jag gärna sätter tänderna i framöver, riktigt bra show nu när jag smält först besvikelsen över att inget Gears visades och sen glädjen när det visats 😀


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Psychonauts 2: 10/10 på Steam och 87% på Metacritic
The Outer Worlds: 9/10 på Steam och 85% på Metacritic
Grounded: 9/10 på Steam och 83% på Metacritic
Hellblade 2: 9/10 på Steam och 81% på Metacritic
Age of Empires 4: 9/10 på Steam och 81% på Metacritic

Du har en lustig uppfattning om vad flopp är. Problemet i det här fallet är du, som redan har bestämt dig för att alla kommande spel kommer bli skit, trots att vi inte vet så mycket om majoriteten av dem.

Nej, problemet i det här fallet är att du har fel.

Med flopp menas att det säljer dåligt. Eventuella recensioner är irrelevant.

Alla de Xbox-spel med fina recensioner som du listar ovan sålde tyvärr dåligt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Riktigt bra show! Äntligen Microsoft!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Slimebeast:

Nej, problemet i det här fallet är att du har fel.

Med flopp menas att det säljer dåligt. Eventuella recensioner är irrelevant.

Alla de Xbox-spel med fina recensioner som du listar ovan sålde tyvärr dåligt.

Om man gillar spel så spelar väl inte försäljningen någon roll? Gillar man spelet så gillar man det eller? Jag totalt älskar spelet Carrion, det sålde strax över 200k och är nog i klass av Hades för min del. Spela spel istället för gnälla på företag. Alla vet att MS är knepiga och typisk ”Murica” i det mesta men de gör en härlig konsol, bästa kontrollen och är nära communityt på ett helt annat sett än vad jag känner Sony är. Fan jag har DM:at Phil på x-lådan och fått svar och är vän med han där. Flopp är väl när det är dåligt oberoende på försäljningen är hög eller ej. Ser Resident Evil 6 som en flopp fast det sålde 11,4 miljoner exemplar.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar