Doom: The Dark Ages avtäckt - kommer även till PS5!

Robot
Doom: The Dark Ages avtäckt - kommer även till PS5!
Medlem

Hade velat se något likt Doom 2016 men det här verkar luta sig mer åt Eternal?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Även om de två senaste doom-spelen är löjligt imponerande och välgjorda hade jag hoppats på någon annan inriktning nu, gärna mer atmosfäriskt och metodisk action-horror igen, och det hade varit jävligt häftigt i Quake-världen. Kommer självklart lira detta men comic-book/pacific-rim inspirerade eran börjar personligen kännas lite tröttsam nu. Trevligt om det även kommer till PS5, tror många var lite oroliga kring det.

Medlem

Håller med dig heady89

Medlem

Såg fett ut!

NuZ
Testpilot

Såg riktigt nice ut!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Ser bättre ut än Eternal, ska bli skoj att testa.

Medlem

Kärlek! Detta ser jag fram emot, DOOM 2016 10/10. DOOM eternal 10/10. Finns inget fps jag fått sånt flyt i combaten som Doom. Perfekt medans man väntar på GTA VI till Pc.

Medlem

Jajamän, detta kommer liras. Bara musiken själv i Doom spelen är ju värt det.

Medlem

Är skeptisk men samtidigt minns jag att eternal var sjukt mycke bättre än vad det såg ut att vara.

Medlem

Fel inriktning, vill att det skall vara mer horror i doom igen.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Doom är alltid Doom men nog börjar det spåra lite kan jag tycka.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Det här blir kul, pre-order japp

Medlem

Kul att detta rykte stämde! Men inväntar nog en Switch 2-lansering!

Medlem

Såg riktigt grymt ut!

Medlem

Så malplacerat med ett Doom under medeltiden, och arenashooters är avtändande, men grafiskt är det ju otroligt snyggt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Doom och Doom Eternal ligger i backloggen.

Skönt att Dark Ages släpps 2025 så man kanske hinner spela ut dom tills dess då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blir köp detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så malplacerat med ett Doom under medeltiden, och arenashooters är avtändande, men grafiskt är det ju otroligt snyggt.

Instämmer, dom kunde valt en annan miljö som passar doom lite bättre...

Medlem

Det såg ovanligt bra ut, men... "Before he became a hero, he was the super weapon of gods and kings"

...

What? Tror att Doom 3 var den sista utgåvan i serien jag körde, men har jag tvärmissat någonting från lore (som jag knappt visste fanns)? Precis allting med den texten var främmande för mig. Gudarnas supervapen...och kungarnas? Brukar de hänga liksom, och låna ut super duper vapen till varandra?
Kan vara det lamaste jag läst i ett spelsammanhang tror jag.

Medlem

Inte riktigt ett fan av riktningen de tagit. Känns för långt ifrån vad Doom brukade vara med rymdbaser och en enkel soldat med ett hagelgevär. Lite väl mycket fantasy, drakar och dylikt för min smak. Men ja.. det har ju sakta dragits åt det här hållet de senaste titlarna


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Ender:

Det såg ovanligt bra ut, men... "Before he became a hero, he was the super weapon of gods and kings"

...

What? Tror att Doom 3 var den sista utgåvan i serien jag körde, men har jag tvärmissat någonting från lore (som jag knappt visste fanns)? Precis allting med den texten var främmande för mig. Gudarnas supervapen...och kungarnas? Brukar de hänga liksom, och låna ut super duper vapen till varandra?
Kan vara det lamaste jag läst i ett spelsammanhang tror jag.

I Eternal var det rätt mycket lore kring det där...

Jag fattade inte så mycket och slaktade på istället, vem bryr sig. 😅

Medlem

Painkiller, är det du?

Medlem
Skrivet av baxtex:

I Eternal var det rätt mycket lore kring det där...

Jag fattade inte så mycket och slaktade på istället, vem bryr sig. 😅

Medlem

Hoppas på mer vanliga banor som i gamla Doom. 2016 och Eternal var riktigt kassa i mitt tycke. Dampiga arena shooters, klara ett rum, in i nästa och bli instängd. Nej tacka vet jag D1 och D2.
Mer sånt tack!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Doom 2016 har jag klarat ut 2 gånger.

Doom Eternal klarat en gång. Jag har försökt spela genom det igen men någonting gör att jag tappar suget. Har köpt dlcarna men ej orkat med dem.

Det är något jag finner med Doom 2016 som roligare men kan inte sätta fingret på vad.

Jag blev kanske lite avtänd kring hela skandalen om Doom musiken också.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Hoppas på mer vanliga banor som i gamla Doom. 2016 och Eternal var riktigt kassa i mitt tycke. Dampiga arena shooters, klara ett rum, in i nästa och bli instängd. Nej tacka vet jag D1 och D2.
Mer sånt tack!

Håller med. Mer bra level design, men gissar att de fortfarande är bundet till att slå en blinkande fiende för health och såga ihjäl för ammo. Tar de bort detta och gör mer traditionellt att leta healthpacks och liknande och inte inlåsta rum så är de på rätt väg.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Älskar de nya Doom spelen så jag ser verkligen fram emot detta. Älskade Eternal och tyckte DLCt var bra

NuZ
Testpilot
Skrivet av lonian:

Håller med. Mer bra level design, men gissar att de fortfarande är bundet till att slå en blinkande fiende för health och såga ihjäl för ammo. Tar de bort detta och gör mer traditionellt att leta healthpacks och liknande och inte inlåsta rum så är de på rätt väg.

Tror tyvärr att den typen av gameplay är ämnad Quake och Hexen. ”Nya” Doom är tyvärr så som det är. Vissa gillar det, andra inte. Jag tycker det är röjjigt och rolig gameplay för att bara rensa hjärnan med lite demonslakt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tror tyvärr att den typen av gameplay är ämnad Quake och Hexen. ”Nya” Doom är tyvärr så som det är. Vissa gillar det, andra inte. Jag tycker det är röjjigt och rolig gameplay för att bara rensa hjärnan med lite demonslakt

Jo men det räcker i två spel ändå. Vore kul med något annat nu. Jag klagar inte på att det är tråkigt men det kännas aningen repetivt i längden och det gör inte omspelningsvärdet så att man blir sugen på fler omgångar.
Vet inte hur många gånger jag spelat Doom1-2, quake 1-2


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar