Stora Anime-tråden

Releasehästryttare
Skrivet av deezel:

Haha, efter att ha väntat sen typ 1983 på en fortsättning och det som sen kom så ja, jag såg första nya filmen och var ju föga imponerad, sen halva tvåan och inte ens pallat kolla trean. De som kommit senare har ju varit bättre tack å lov, sett filmerna, men inte alla serier.

Ah du snackar filmerna, alla håller med dig där.
Clone wars serien är ett måste 10/10 om du är Sw fan, fick mig att konvertera ifrån att inte vara ett fan av Sw innan!

Har du redan sett serien så är Bad batch en värdig fortsättning!

Releasehästryttare

Såg halva My oni girl

Snygg film men den va så tråkig jag somnade..

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Bara några avsnitt kvar av Frieren nu :/

Skulle behöva en liknande serie fast med en ond Frieren

Såg en hel del coola Frieren bilder här: https://joyreactor.com/post/5714789 (varning dock då det är bilder som inte är SFW)

Releasehästryttare

Årets golf anime:

Tror det blir skippa denna för min del.

Releasehästryttare

"jag har så många frågor" Har aldrig passat på en video mer än denna:

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Haha!

Tydligen så har redan nästa års golf anime utannonserats idag med, den ser dock också tråkig ut!

Releasehästryttare

Jag absolut hatar fotboll men denna ser ändå intressant ut, nån som planerar att se den?

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag absolut hatar fotboll men denna ser ändå intressant ut, nån som planerar att se den?

Jag tittar sällan på sport IRL men jag är ett stort fan av sportanime och tittar på i princip varje serie oberoende av vilken sport som det är. Men just fotbollsserierna tycker jag sällan blir bra, Enda jag har uppskattat är Gigant Killing.

Personligen tycker jag inte Blue Lock såg så bra ut från trailer, såg mer ut som nån shonen fighting anime än en sport anime baserat på trailern.

Releasehästryttare

Frieren 9/10

Nu va den långa resan slut, och ja, mycket bra serie, rekommenderas!

Releasehästryttare
Releasehästryttare

The banished former hero lives as he pleases 5/10 (sett 10 av 12 avsnitt)

Väldigt medioker isekai där storyn är all over the place.

Man får lite känslan att en ai har skrivit den och sen har nån stackars intern på kontoret fått i uppgift att försöka fixa storyn så bra hen kan.

Rekommenderar inte den.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Nån som sett Metallic Rogue än? Är halvvägs igenom den nu och har svårt att orka med storyn, men den är grymt snygg när den väl vill vara det, är nån stans i top 10 snyggaste animes jag sett.

Älskar outrot:

Gillar introt också, länkar det när jag sett klart på serien och sätter betyg.

ZF
Medlem

Är animationen baserad på en serie eller nått som de där två dragit inspirationen väldigt många nummer framåt från?

Ser visserligen inte hur hon till vänster skulle kunna vara med fortfarande men... Magi antar jag.

Releasehästryttare
Skrivet av ZF:

Är animationen baserad på en serie eller nått som de där två dragit inspirationen väldigt många nummer framåt från?

Ser visserligen inte hur hon till vänster skulle kunna vara med fortfarande men... Magi antar jag.

Haha kanske, jag gissar på att det va några cosplayers som hade kul bara.

Finns fler bilder på länken jag postade där: https://joyreactor.com/post/5714789 (scrolla inte för långt om du är på jobbet bara)

Releasehästryttare

Har inte börjat kolla på s3 av Konosuba än men såg detta klippet och undrade varför de bytt karaktärsmodell på Darkness,.

Första halvan i alla fall, sen byter det tillbaks till hennes vanliga modell

Releasehästryttare

Zipang 7/10

Serien är nu 20 år gammal så gick in med förväntningar att jag inte skulle gilla den grafiskt, men tycker ändå att den är hyfsat snygg.

Det finns ingen modern anime som är lik denna då allt som händer är superseriöst och det är mer som en dokumentär.

Det är också intressant och se detta skepp som år 2000 va modernt men nu 24 år senare är lite äldre, de hade inte tillgång till drönare till exempel eller vissa andra vapen som finns på ett skepp som byggs idag.

jag kan absolut inte rekommendera denna serien till alla här, enbart se den om man ha ett genuint ww2 intresse, framför allt vad japan höll på med då.

Tack för tipset @Mcgreag

Skall ge Arpeggio of Blue Steel en titt!

Releasehästryttare

Borde jag börja se Undead unluck eller Dungeon meshi näst?

Releasehästryttare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Inte än. Men nu jäklar: efter jobbet idag ska jag göra slag i saken. Medlemsrecension ska det bli också. 😤

Hur går det Fredrik? Får du nån tid över?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Hur går det Fredrik? Får du nån tid över?

Det har jag! Men hittade den inte på Netflix, ens med VPN. Eller ja, den fanns där, men inte aktiv just nu. Hittade säsong två nånstans, men den vill jag inte börja med.


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det har jag! Men hittade den inte på Netflix, ens med VPN. Eller ja, den fanns där, men inte aktiv just nu. Hittade säsong två nånstans, men den vill jag inte börja med.

Surt, kör på Konosuba då, den finns att ladda ner från amazon prime!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Surt, kör på Konosuba då, den finns att ladda ner från amazon prime!

Se där. Tackar!


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas
Skrivet av Devan:

"jag har så många frågor" Har aldrig passat på en video mer än denna:

https://youtu.be/Bf4XTzeUBHo

https://gifdb.com/images/high/confused-drew-scanlon-blinking-...

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Lägger ner Metallic rogue (såg 8 av 13 avsnitt)

Som jag sa innan, snygg serie men bryr mig inte det minsta om storyn, inga karaktärer är intressanta heller.

Så nej denna rekommenderar jag ej!

Medlem

Vill slå ett slag (pun intendent) för Wind Breaker. Tycker det är riktigt bra hittills. Två avsnitt kvar på S01. Finns på CR.

Releasehästryttare
Releasehästryttare

Dags att börja smygsmaka på tåg animen!

Skriv svar