Civilization 7 avtäckt!

Robot
Civilization 7 avtäckt!

Släpps nästa år till pc och konsol.

#civilization-7


Medlem

Må det vara en värdig uppföljare till femman... pleeease!

Medlem
Skrivet av Lofa:

Må det vara en värdig uppföljare till femman... pleeease!

Tvivlar på det med tanke på kommer till pc och mobile... Jävla piss tillverkare, bara fortsätta med 5an.

Självklart day 1 för mig. Kommer en Special Edition så kommer jag lätt köpa den också.

Ska bli kul att se hur dom utvecklar serien. Civ6 bjöd ju på många nya och roliga koncept.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Tvivlar på det med tanke på kommer till pc och mobile... Jävla piss tillverkare, bara fortsätta med 5an.

Är det något dåligt att det kommer till PC? Mobile? Menar du Switch då?

Medlem

Ska bli riktigt kul att se vad de kokat ihop. Vem kan tros bli berättare och ta över efter Sean Bean? David Attenborough? Sigourney Weaver?

Hoppas innerligt att Christopher Tin gör musik till detta spel också.

Medlem

Wow, skall bli fett att se vad som sker denna gång. Absolut största för mig personligen, det lär droppa ingamebilder snart. Finns en stor chans att jag kanske ogillar det om de fortsätter på den där vägen med distrikt, hoppas det blir mer likt 5an då eller egentligen 4an... men men.

Kunde inte tro att det skulle vara något annat än civ när de säger största och mest älskade serie, de har ju ingen annan sådan serie förutom gta då, men det har redan utannonserats.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Civ VI började dåligt, men när väl de släppt de båda expansionerna tycker jag det blev fantastiskt kul


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Har inget hopp om att 7an ska vara bra. Har älskat 1-5 men 6an var verkligen helt värdelöst och jag tror tyvärr att dom kommer fortsätta på samma spår.

Skrivet av Burrelito:

Vem kan tros bli berättare och ta över efter Sean Bean? David Attenborough? Sigourney Weaver?

Jag hoppas, oironiskt, på Diane Morgan aka Philomena Cunk!


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skrivet av Ankh:

Civ VI började dåligt, men när väl de släppt de båda expansionerna tycker jag det blev fantastiskt kul

Exakt så! Det var bedrövligt i vanilla man är riktigt bra nu.


signatur

What ⏱ Is ♥?

Äh, tveksam. Har spelat Civ 4 av och till i snart 20 år nu. Fortf bästa Civ imho och det bästa strategispelet som gjorts. Känns som Civ utvecklats i en annan riktning sedan 4 och tror den utvecklingen kommer fortsätta i nästa Civ.

Medlem

Gillar framförallt den delen med distrikt att de också har en effekt på andra städer i närheten vilket känns mer verkligt än att alla städer är nästan helt isolerade från varandra i många avseenden som i de tidigare titlarna. Men 6:an blev ändå den jag spelat absolut minst sedan ettan.

Medlem
Skrivet av Burrelito:

Ska bli riktigt kul att se vad de kokat ihop. Vem kan tros bli berättare och ta över efter Sean Bean? David Attenborough? Sigourney Weaver?

Hoppas innerligt att Christopher Tin gör musik till detta spel också.

Peter Griffin

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Har inget hopp om att 7an ska vara bra. Har älskat 1-5 men 6an var verkligen helt värdelöst och jag tror tyvärr att dom kommer fortsätta på samma spår.

Jag är tyvärr rädd för det med. Men vi får se, hoppas vi har fel! För mig är det distrikten som pajar hela spelet, spelet är inte "dåligt" men det ser ut och känns som ett lustigt brädspel, något som började redan i 5an kan man säga, men här var det verkligen bägaren som rann över.

Skrivet av Sebastian Lind:

Äh, tveksam. Har spelat Civ 4 av och till i snart 20 år nu. Fortf bästa Civ imho och det bästa strategispelet som gjorts. Känns som Civ utvecklats i en annan riktning sedan 4 och tror den utvecklingen kommer fortsätta i nästa Civ.

Min önskan är att spelet ser mera realistiskt ut, att man kan stacka enheter igen. Att spelet känns mera globalt helt enkelt, inte som något sorts catan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Min önskan är att spelet ser mera realistiskt ut, att man kan stacka enheter igen. Att spelet känns mera globalt helt enkelt, inte som något sorts catan.

Får se hur det går med Ara History Untold. Den grafiska delen är väldigt snygg men de har inte visat så mycket gameplay än vilket är lite oroande.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Min önskan är att spelet ser mera realistiskt ut, att man kan stacka enheter igen. Att spelet känns mera globalt helt enkelt, inte som något sorts catan.

Men stackandet blev FÖR extremt ibland..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Enhetsstackandet förstörde ju spelet för mig som mest spelade simultanious turns i multplayer. Katapulter gjorde splash damage på hela fiendestacken men bara när de anföll inte försvarade sig. Dvs den som först klickade med sin doomstack med 10+ katapulter och en annan enhet vann. Funkade även i senare eror.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men stackandet blev FÖR extremt ibland..

Ja, det blev det, det är också en dålig sak med civ4 att man kan just hålla på sådär.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är framemot sjuan!
Tyckte inte alls 6an var dåligt. AIn blev för trött i endgame det är min största kritik.

Nytt civ-släpp är alltid intressant! Imponerad över deras relativt jämna kvalitet över så lång tid.

Intressant att läsa så blandade fz-reaktioner på 6:an. Tyckte själv att 6:an var lite modig och kul att de gjorde något nytt.

Förstår samtidigt kritiken att distrikt-delen gjorde spelet mer brädspelslikt. Som brädspelsnörd var det ett plus (hehe); har alltid upplevt att civ-seriens styrka ligger i det brädspelsstrategiska. Realism och simulator känns ouppnåeligt för spel med det här temat.

Medlem
Skrivet av Burrelito:

Ska bli riktigt kul att se vad de kokat ihop. Vem kan tros bli berättare och ta över efter Sean Bean? David Attenborough? Sigourney Weaver?

Hoppas innerligt att Christopher Tin gör musik till detta spel också.

Måste medge att Sigourney Weaver som berättare vore helt klart spännande att höra! 🫨


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Må det vara en värdig uppföljare till femman... pleeease!

Väntar fortfarande på värdig uppfäljare till 4an.

Skrivet av Sebastian Lind:

Äh, tveksam. Har spelat Civ 4 av och till i snart 20 år nu. Fortf bästa Civ imho och det bästa strategispelet som gjorts. Känns som Civ utvecklats i en annan riktning sedan 4 och tror den utvecklingen kommer fortsätta i nästa Civ.

Samma här, plockar även fram de tidigare ibland men 4an är helt klart roligast.

Medlem

Äntligen! Hade inga större problem med 6:an, men det nådde inte hela vägen fram, vilket gjort att man bara har längtat efter 7:an ännu mer.

Medlem
Skrivet av Pzyber:

Väntar fortfarande på värdig uppfäljare till 4an.

Samma här, plockar även fram de tidigare ibland men 4an är helt klart roligast.

4:an är också fantastisk bra, men tycker 5:an är det där lilla snäppet bättre

4:an har dock bättre AI, saknar man i 5:an ibland...

Medlem

Civ 6:an 7/10
Expansionen Rise and Fall 4/10
Expansionen Gathering Storm 1/10. Fy FAN vad den var dålig. Sällan jag svär över ett spelköp men den var verkligen sämst. Och hade inte lärt mig att jag kunde göra refund på Steam än, vid köpet.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Måste medge att Sigourney Weaver som berättare vore helt klart spännande att höra! 🫨

Sean Bean gjorde verkligen att spelupplevelsen gick upp ett par steg för mig. Väldigt bekväm röst.

Medlem

Femman var mitt första i serien, trots att jag är gammal nog att ha spelat alla. Har lagt flera hundra timmar på det. Sexan? Spelade i ca 20h och har inte rört nått av spelen sen dess. Kan för egen del inte sätta fingret på varför men det saknades något för mig.

Medlem

Får hoppas de gör sig av med distrikten samt återställer hur man bygger vägar. Dessa två delar förstörde hela Civ6 tyckte jag. Det första Civ-spelet genom tiderna som jag inte tyckte var en förbättring över föregångaren.

Medlem

Har spelat alla Civ sedan 3an och även om jag också tyckte sexans var lite udda till en början så växte det på mig. Förstår inte riktigt varför det är så illa omtyckt här.

Spelade om fyran härom året lite för att uppleva lite nostalgi, och tycker ändå att sexan är märkbart bättre


signatur

Heja Blåvitt

12
Skriv svar