Diskutera – Vilket konsolspel drömmer du om till pc?

Robot
Diskutera – Vilket konsolspel drömmer du om till pc?

God of War Ragnarök är på väg. Äntligen! Vad vill du se efter det?

#diskutera


Releasehästryttare
Medlem

Jag kommer på tre spel på rak arm.
Red Dead Redemption som nämns i artikeln är det ena, jag körde igenom RDR2 för drygt 1 år sedan för första gången och jag blev tyvärr lite besviken på RDR2.
Det andra är Bad Company 1 och det tredje är Battlefield 1943 som vid release hade lovats att komma till pc...kom ju aldrig till pc.
Förutsatt att alla släpps som remaster/remake såklart.

Medlem

Det finns ju oerhört många bra japanska spel som aldrig släpptes till PC. Några exempel.

Musashi: Samurai Legend
NieR (originalet från 2010, som jag föredrar över dess remake)
Suikoden-serien (1&2 är åtminstone på gång)
Threads of Fate

Medlem

Burnout 3: Takedown

Medlem

MGS4 (2008)

Funkar med en remaster till PS5 också. Bossar, gameplay, story och fotoläget var episkt. Så många missade det spelet tyvärr.

Medlem

Red Dead 1 är enda jag kan komma på på rak arm, men det å andra sidan vill jag väldigt väldigt gärna ha på PC så jag kan lira igenom det nångång..!

Medlem

Breath of the Wild och Tears of the Kingdom.
Switch gör inte de spelen rättvisa, det hade varit så mycket bättre på PC.

Jag måste tillägga att jag vet att det går att emulera, men hade varit trevligare med officiella versioner.

Medlem
Skrivet av Devan:

Bloodborne

Detta samt Demon's Souls-remaken.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mycket finns redan, typ Uncharted eller LoU. Då saknas det för min del:
Red Dead Redemption
Bloodborne
Och flertal Zelda spel...

Medlem

Red Dead 1 är givet. Är som ett hån fortfarande att det inte har släppts, en nagel i ögat.

Sen så vill man ha alla Gears of War ordentligt portade osv.
Plus att Uncharted trilogin inte har kommit heller. Huruvida allt är bra eller inte är frågan, alla spel i Halo samlingen var inte kanon men känns bra att ha spelat de hursomhelst.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

ZF
Medlem

Inget egentligen. Ser hellre att knåparna som gör emulatorer blir motiverade. Och därmed gör alla spel tillgängliga. Inte bara de som råkar vara mainstreamast nog för remaster making.

Spelen jag verkligen var intresserad av har jag ju redan.

Skrivet av Nyhet:

Playstation-spel släpps på pc är en relativt ny företeelse, och det var inte alltför många år sedan som även Xbox vägrade pc.

Fast, PS spel släppte PC-spel innan Xbox gjorde det. Sen om det spelar roll om det är huvud eller dotterbolagen som räknas in kan alltid argumenteras.

Skrivet av Kazutoyo:

Det finns ju oerhört många bra japanska spel som aldrig släpptes till PC. Några exempel.

Musashi: Samurai Legend
NieR (originalet från 2010, som jag föredrar över dess remake)

Finns det inte någon modd? Skillnaden kan inte vara så mycket stärre än en karaktärsmidell och lute text och ljudfiler.

Spelet är ju trots allt fortfarande originalet, bara inte originalet som spriddes i västvinden.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

MGS4 (2008)

Funkar med en remaster till PS5 också. Bossar, gameplay, story och fotoläget var episkt. Så många missade det spelet tyvärr.

Hade dock gärna sett en remake på det spelet där man fleshade ut gameplay segmenten rejält.

Medlem

Inget. Vill ha nya spel, inte massa remakes.

Medlem

Odin Sphere och Dragon’s Crown.

Medlem

guardian heroes remaken till Xbox vill jag ha på PC samt alla spel som släppts till Saturn och Dreamcast.

Medlem

Det enda jag kommer på är Bloodborne som behöver 60fps, 4k patch och få egna servrar . Många andra spel går att emulera. Även om det dyker upp en ps4 emulator så är co-op delen i Bloodborne en stor grej som gör spelet bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Det finns ett antal Kunio-kun-spel som aldrig släppts till pc, mig veterligen.

Medlem

Bara köpa en konsol! Tvärt om? Ja, ska man pynta 40 papp för att få spela ett par-tre spel om året?


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Champions of Norrath och Champions: Return to Arms

Medlem

Tvärtom då? Vilka pc exclusive skulle vi vilja se på konsol?

Medlem

NHL


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Här med!

Medlem
Medlem
Skrivet av bulleboss:

Tvärtom då? Vilka pc exclusive skulle vi vilja se på konsol?

System Shock kom till konsol förra månaden, tog bara 30 år. Nu väntar man bara på att samma sak ska ske med System Shock 2.

Ase
Medlem

Inget konsoller begränsar pc spelen nog som det är

Medlem

Rebirth enda konsolspelet jag bryr mig om.

Medlem
Skrivet av Priapsi:

En gång i tiden, så jo.
Men intresset har dött lite.
Det är inte som det var förut.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Samtliga existerande Zelda, Metroid och Mario spel; men även framtida titlar.

Jag har inte spelat dem sedan N64, och måste erkänna att det saknas riktiga ersättare på PC. Men men, släpper Nintendo en konsol som duger till annat är "dörrstopp" så gör det kanske inte så mycket. Jag såg att det ryktas om switch 2; den kanske blir bakåtkompatibel och lite kraftigare så man orkar med att införskaffa...

12
Skriv svar