Hetaste spelsläppen i juni 2024

Skribent
Hetaste spelsläppen i juni 2024

Sommaren är här, vilket på sedvanligt maner innebär ett lite skralare utbud vad gäller spelsläpp. Men juni månad bjuder ju faktiskt på en riktig dunderbomb i form av Elden Ring: Shadow of the Erdtree, som jag gissar kommer att kamma hem majoriteten av rösterna denna månad. Skräckspelet Still Wakes the Deep ser också riktigt intressant ut, och vill man känna lite nostalgi kanske Killler Klowns-spelet kan bjuda på lite skräckblandad förtjusning.

I maj var det Senua's Saga: Hellblade II (29 %) som lockade mest bland FZ:s läsare, följt av Homeworld 3 (20 %), Ghost of Tsushima Director's Cut (16 %), V Rising (6 %) och Paper Mario: The Thousand-Year Door (6 %).

Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan, så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform. Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.

Trevlig spelsommar!

Redaktör
Ponny

Still Wakes the Deep föll min röst på, men Luigi's Mansion är alltid mysrys.


signatur

En Bamseponny av folket

Releasehästryttare

Dragon Is Dead (ea)

Dragon is Dead is a hack-and-slash, roguelite action platformer. It offers tons of customization fun with different character skill trees and legendary equipment. Overcome repeated deaths to defeat Guernian, the leader of the Dark Dragons.

https://store.steampowered.com/app/2803280/Dragon_Is_Dead/

Releasehästryttare

Om jag får tycka till lite så borde inte DLC få vara med i dessa listorna då erd tree kommer få ~90% av rösterna annars.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Devan:

Om jag får tycka till lite så borde inte DLC få vara med i dessa listorna då erd tree kommer få ~90% av rösterna annars.

Kan förstå hur du tänker, men är ändå skillnad på en boom-banga-bang-expansion kontra ett litet dlc-paket.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Devan:

Om jag får tycka till lite så borde inte DLC få vara med i dessa listorna då erd tree kommer få ~90% av rösterna annars.

Förstår inte riktigt det tänket. Om det hade vart Elden Ring 2, vilket också skulle fått 90% av rösterna, skulle det få vara med då?


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Releasehästryttare
Skrivet av Force:

Förstår inte riktigt det tänket. Om det hade vart Elden Ring 2, vilket också skulle fått 90% av rösterna, skulle det få vara med då?

??? va??? Varför skulle elden ring 2 räknas som dlc?

Medlem
Skrivet av Devan:

??? va??? Varför skulle elden ring 2 räknas som dlc?

Det sa jag inte, hahah.
Du sa att DLC inte borde få vara med pga att Erd Tree kommer få 90% av rösterna, det betyder att du menar att något inte borde vara med pga att det kommer få 90% av rösterna.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Releasehästryttare
Skrivet av Force:

Det sa jag inte, hahah.
Du sa att DLC inte borde få vara med pga att Erd Tree kommer få 90% av rösterna, det betyder att du menar att något inte borde vara med pga att det kommer få 90% av rösterna.

Ah, nä jag menar all dlc oavsett spel, men är ju Johnnys lista så upp till honom

Tråden kallas "Hetaste spelsläppen" Och Dlc är väl lite gråzon, annars hade vi haft behövt ha med alla dlc som släpps och det är många kan jag säga:

Medlem
Skrivet av Devan:

Ah, nä jag menar all dlc oavsett spel, men är ju Johnnys lista så upp till honom

Tråden kallas "Hetaste spelsläppen" Och Dlc är väl lite gråzon, annars hade vi haft behövt ha med alla dlc som släpps och det är många kan jag säga:

Du nominerar själv ett early access. Är inte det också en gråzon?

Men i slutändan så är det en lista på spelreleaser på en liten sajt på Internet, som inte betyder någonting egentligen, och ingen minns resultatet om tre månader... Så behöver vi verkligen ha strikta regler att följa, eller kan vi bara rösta och diskutera det vi tycker verkar intressant?

Releasehästryttare

Här är all dlc som släpps IDAG på Steam, det blir betydligt mycket mer om man skall ha med all dlc under varje månad, då kommer stackars Johnny få jobba ihjäl sig och vi andra kommer inte orka rösta.

Medlem

Wakes the Deep, även om det känns lite som fel årstid att spela skräckis.
Får dra ner persiennerna och blockera fågelkvittret utanför med hörlurarna

Releasehästryttare
Skrivet av Bennii:

Du nominerar själv ett early access. Är inte det också en gråzon?

Men i slutändan så är det en lista på spelreleaser på en liten sajt på Internet, som inte betyder någonting egentligen, och ingen minns resultatet om tre månader... Så behöver vi verkligen ha strikta regler att följa, eller kan vi bara rösta och diskutera det vi tycker verkar intressant?

Klart!

Jag skall absolut inte ge en känga åt Elden ring speccifikt då jag älskar det spelet precis som alla andra!

Releasehästryttare

Deep rock galactic får dlc denna månaden, det viktigaste tillägget är att man nu kan Tverka i baren:

Redaktör
Skrivet av Devan:

Deep rock galactic får dlc denna månaden, det viktigaste tillägget är att man nu kan Tverka i baren:

https://clan.akamai.steamstatic.com/images/27142043/2fc125201...

ÄNTERLIGEN!

(Eller kanske ÄNDERLIGEN!)


signatur
Medlem
Skrivet av Devan:

Här är all dlc som släpps IDAG på Steam, det blir betydligt mycket mer om man skall ha med all dlc under varje månad, då kommer stackars Johnny få jobba ihjäl sig och vi andra kommer inte orka rösta.

<Uppladdad bildlänk>

Tror Shadow of the erdtree benämnts som expansion, och tror även det är i storlek till vissa fullsläpp av spel, och att det kan vara det hetaste släppet för denna månad... sommar.. år kanske. Så jo just detta passar nog till listan


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Ska bli ett nöje att förmodligen få en hel del spö av denna herre!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

Här är all dlc som släpps IDAG på Steam, det blir betydligt mycket mer om man skall ha med all dlc under varje månad, då kommer stackars Johnny få jobba ihjäl sig och vi andra kommer inte orka rösta.

<Uppladdad bildlänk>

Finns väl en anledning till att det står "Hetaste spelsläppen i juni 2024" och inte "ALLA spelsläppen i juni 2024".

Medlem

Är bra sugen på Riven som släpps den 25:e juni

https://store.steampowered.com/app/1712350/Riven/

Sen vet jag inte man vågar hoppas på en spirituell uppföljare till The Movies.

Blockbuster Inc. är ett indiespel gjort av bara 3 personer som ska fylla Lionheads skor... men vem vet. Släpps den 6:e juni.

https://store.steampowered.com/app/1793090/Blockbuster_Inc/

Två spel som kanske får plats på din spelsläppslista

It's not a lake, it's an ocean

Still Wakes the Deep. Om jag vågar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ändå stort med Elden Ring expansion/DLC. Dock visar det på att sommarmånaden på riktigt är här. Väldigt lite av allt annat som ens är intressant....

Otroligt svag månad. Men så är det väl ofta i juni å andra sidan 🤷‍♂️😅


signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Releasehästryttare
Skrivet av Jimmandx:

Finns väl en anledning till att det står "Hetaste spelsläppen i juni 2024" och inte "ALLA spelsläppen i juni 2024".

Medlem

Eftersom vi tydligen nominerar DLC som hela spel nu så finns ett till här:

The Elder Scrolls Online: Gold Road [PC] - June 3

Sedan ett spelsläpp för DRPG fantaster:
Mushoku Tensei: Jobless Reincarnation: Quest of Memories [PS5/PS4/Switch/PC] - June 20

Sedan några slumpvisa:
Kingdom Hearts HD 1.5+2.5 ReMIX [PC] - June 13
Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue [PC] - June 13
Kingdom Hearts III +ReMind [PC] - June 13

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Still Wakes the Deep föll min röst på, men Luigi's Mansion är alltid mysrys.

Jaha släpps det denna månaden redan? Hade jag missat. Men kul! Det ser riktigt grymt ut! Röstade själv på Monkey Ball men det är väl mer nostalgi tror jag.

Medlem

Jag i full fart med att förbereda inför kommande Elden Ring-expansionen. Har blivit 120 timmar på typ 2,5 vecka hittills och jag är inte klar än 😅

Medlem

Är ju ändå skillnad på DLC och DLC. Vissa DLCn är ju i praktiken helt nya spel i en äldre spelmotor, och andra är bara nya skins liksom. Om vi ska prata gråzoner kan man ju också fråga sig var episodiska spel kommer in där. Eller ta startcraft 2 som släpptes som tre spel?

Med det sagt så är jag nog inte så sugen på SotE. Kände mig ganska nöjd när jag klarade Elden Ring. Dödade alla bossar, fuckade upp en massa uppdrag jag ville göra, och fick ett väldigt tvetydigt slut.

Då ser jag nog mer fram emot Luigis Mansion 2. Skulle vara fint att få spela det på båten i sommar.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Älskar Elden Ring men jag kan inte få upp någon hype för expansionen. Tror det har gått för lång tid och i och med att det var väldigt längesedan jag lirade Elden Ring nu så är det en rejäl uppförsbacke att ens sätta sig in i spelet igen. Min röst hamnar på Destiny 2: Final shape i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av DieZe:

Älskar Elden Ring men jag kan inte få upp någon hype för expansionen. Tror det har gått för lång tid och i och med att det var väldigt längesedan jag lirade Elden Ring nu så är det en rejäl uppförsbacke att ens sätta sig in i spelet igen. Min röst hamnar på Destiny 2: Final shape i slutändan.

Känner samma sak, gjorde 100% på Ps5, ska jag spela igen så blir det på PC men orkar inte spela om från början. Vet inte och orkar inte sätta mig in i hur tidigt man kan ta del av expansionen.

Min röst hamnade på Shin Megami Tensei V: Vengeance.
Originalet är ett av Switchen's bästa JRPG's så det kommer bli riktigt kul att återigen spendera 150+ timmar i nyversionen, denna gång till PS5.

Annars så tycker jag väl att Juni månad ser lite väl tom ut för egen del, Shadow of the Erdtree ser coolt ut men jag känner mig fortfarande inte redo att påbörja en ny playthrough av Elden Ring bara för att förbereda mig för expansionen.

Sedan att jag inte har spelat Elden Ring sedan jag klarade det, där i Maj 2022, och känner mig rostig, är en helt annan femma. 😅

1
Skriv svar