Nominera till tidernas bästa spelår!

Robot
Nominera till tidernas bästa spelår!

Efter skurkturneringen är vi i startgroparna för nästa.

#tidernas-spelår


Medlem

2004 är ett år som jag alltid kommer minnas. HL2 hade jag förhandsbokat, sen sjuka jag mig från skolan o skickade morsan för att hämta ut det då jag inte hade åldern inne och fick hämta ut det själv. Tack mamma <3 och tack Valve för ett extremt bra spel. Episka tider!

Edit: Såg nu också att WoW släpptes året efter, oj va många timmar man lagt på det inser jag.

Medlem

1998 och 2004 delar första plats. fight me

Medlem

1997, 98 och 99 var jävligt bra år, det är typ peak PC gaming. Vet inte exakt vilket av åren som är bäst dock...

Konstig lista dock, förstår att man inte kan lista allt, men 1999 så var ju helt klart Quake3 och UT de absolut största släppen... System Shock och Medal of Honor var inte på samma nivå, även om det är skitbra spel, vi spelade väldigt mycket Mohaa på lanen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent

Jag säger år 2000. Massor av grymma spel släpptes:

Final Fantasy IX
Diablo II
The Legend of Zelda: Majora's Mask
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
The Sims
Deus Ex
Thief II
Perfect Dark

1998 med Zelda 64 och Baldur's Gate är peak gaming, för min del. 97 och 94 är starka contenders med.

Edit: något lite mer samtida? Eh, 17 var bra med.

Medlem

97, 98 och 04. Särskilt 04 - Half-Life 2, Halo 2, MGS3, Thousand Year Door, Zelda: Minish Cap, Metroid Prime 2, Tales of Symphonia, Fable, Ninja Gaiden... ja jävlar vad man hade att göra där alltså.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

2023 !
Alltså förra året var ju helt jäkla packat med spel.

Men starkaste känslor och minnen för enskilda spel är
2005 med BF2, 2006 med Oblivion,
2011 med BF3/Skyrim och 2015 med Witcher 3


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Medlem

2002 är svårslaget med The Elder Scrolls III: Morrowind, Grand Theft Auto: Vice City och Battlefield 1942.

Men 2023 kommer bra nära med enbart för Baldurs Gate 3, även om Cyberpunk 2077: Phantom Liberty var riktigt bra.

Sedan är ju alla år då Bethesda släpper ett spel bra år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

2004-2005 när WoW släpptes. Skapade en våg av högkvalitativa MMORPG i dess spår efteråt, som jag spenderat 1000-tals timmar i , World Of Warcraft var verkligen banbrytande för sin tid.

Redaktör
Ponny

Det här kommer bli JÄKLIGT kul.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Doom II
Red Alert II

Borde funnits med och BF3

Medlem

1995 med Golden eye! Det var tider

Men blev rösten på 98 med Half-life och grim fandango

Medlem

1998 går väl inte att överträffa? Där läggs grunden till så mycket av det vi spelar idag, tack vare Half Life, Metal Gear Solid, Ocarina Of Time, Resident Evil 2, Gran Turismo m.fl.

Tycker spelens gyllene era är åren 1985 till 2013, i synnerhet åren 1996 - 2006. Efter 2013 går det utför, med bristande kreativitet och live-servicegirighet. Visst har det kommit en hel del fantastiska spel och ett oväntat dunderår 2023, men 2024 och de kommande åren tror jag kan bli rätt vissna tyvärr 🥀

Medlem
Skrivet av Glöttis:

1995 med Golden eye! Det var tider

Men blev rösten på 98 med Half-life och grim fandango

Fanns ingen Nintendo 64 på marknaden 1995. 1997 däremot 😄

Medlem

Otroligt svårt. Saknar spel från C64/Atari/Amiga, fanns ju några riktiga höjdare där med.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag vet att året är mellan 1995 och 2004 i alla fall.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Doom II
Red Alert II

Borde funnits med och BF3

Mmmmm, BF3 spelade jag en hel del, är nog det BF-spel jag lirat mest förutom 1942. Förresten, BF1942 fanns väl inte med?

Medlem

Detta var svårt och jag blir lätt nostalgisk så jag säger 2017 – året då Nintendo hittade hem igen! Många toppspel det här året på samtliga plattformar.

Divinity: Original Sin 2 är också fantastiskt bra – inte långt ifrån Baldurs Gate 3.

Medlem

1992, 1999, 2002, 2013 och 2018 var bra år enligt mig.

NuZ
Testpilot

2009 såklart! Dragon Age, Demons souls, Left 4 Dead 2, Uncharted 2, Angry Birds, Wet, osv osv. Otroligt spelår!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Svårt att bara välja ett år, till och med svårt att välja årtionde!

Nåväl, det föll på år 2000. Hade ju många riktigt starka titlar

- Diablo 2
- Baldur´s Gate 2
- Red Alert 2
- Deus Ex
- Nox
- The Sims
- Escape from Monkey Island
- No One Lives Forever
- Hitman: Codename 47

EDIT: Och om man läser lite noggrannare så kan man ju nominera fem år
Då fick man med lite 80-tal också

Medlem

2004, Doom 3 var ju helt galet häftigt.

Medlem

Svårt! Men 98 är nog toppåret för mig.
Half life, unreal, thief, zelda 64, baldurs gate, grim fandango och rainbow six för att nämna några.

99 är tätt inpå med quake 3, system shock 2 och ut99 som samtliga är odödliga.

2004: doom 3 helt klart. Alphan var ju sjukt imponerande för sin tid. Fick mig att köpa nytt grafikkort, gick hårt på mitt lilla studiebidrag.

93 respektive 94 var också grymt med doom 1 och 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Som många andra sagt är 1998 i en klass för sig. 1997 kommer strax därefter.

Medlem

Ska vi gissa att en enkät över röstarnas ålder skulle visa en stark korrelation med resultatet?

Medlem

Får tänka ett tag men 2010 är ju svårslaget med, Super Street Fighter IV, Battlefield: Bad Company 2, Mass Effect 2, Red Dead Redemption, Super Meat Boy, God of War 3 m.fl.

ELF
Medlem

Om man ska vara tjurig så tycker inte jag att remakes ska vara med.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

1998 är året för mig. Hur hann man med allt egentligen?

123
Skriv svar