Se alla nattens Playstation State of Play-videor
Jag började nästan hoppas på ett äventyrsspel eller något när jag såg trailern för Concord.
Men jag förstår att Sony vill ha ett sådant här spel nu när Microsoft äger både CoD och Overwatch serierna.
Det jag blev lite avskräckt av var veckouppdatering av storyn. Det är nog där de tappade mig, men det är värt ett försök.
Och jag tror att dottern kommer att älska Infinity Nikki.
Fast, vilka spel skulle det egentligen vara i dagens eller morgondagens utbud..? Ett icke exklusivt Kojimaspel som inte ens ser det minsta anime ut kan man ju knappast hänga upp hela argumentet på liksom.
Ett av de största klagomålen, möjligen från weebs, är att det är för lite, eller inga sådana satsningar längre. Vilket ju faktiskt bekräftas som lite av ett faktum med nedläggningen av de mest weebiga studiorna.
Vet inte vilket spel du menar men Monster Hunter, Dynasty warrior, Ballad spelet och till viss del Silent Hill ser ut att ha ganska mycket inspiration från "anime" och ser ut att innehålla många anime tropes.
Jag önskar mer spel som påminner om Uncharted serien eller andra, huvudsakligen thirdperson spel. Det är dessa som passar mig bäst men jag ogillar de flesta anime tropes mer powerups, gigantiska vapen, fjantinga frillor osv. Men jag är uppenbarligen inte Sonys målgrupp längre och det är helt okej.
Bryr mig ungefär 0 om VR spel också.
Vad sa jag som var rasistiskt? Hela ditt utspel i den här tråden känns ganska problematiskt och sen att du så gärna kallar mig rasist får mig att misstänka att du bara bekänner dina egna färger. Men jag ska erkänna så här i efterhand att det var onödigt av mig att skriva på det sättet och jag hoppas att jag har fel om dig.
Jag förstår inte riktigt, vad var det som hände här menar du? Säger du att karaktärerna i spelet från början var vita och sen byttes ut mot färgade?
Att kalla personen man debatterar med "rasist" när du inte håller med honom verkar kutym, och det svänger åt båda hållen. Hur är mitt utspel "problematiskt"? Att jag ifrågasätter bristen på mångfald?
Det jag säger är att med tanke på politiseringen av spelmarknaden på senare år, så ser jag bara röda flaggor med en presentation som denna.
I drank what?
Att kalla personen man debatterar med "rasist" när du inte håller med honom verkar kutym, och det svänger åt båda hållen. Hur är mitt utspel "problematiskt"? Att jag ifrågasätter bristen på mångfald?
Det jag säger är att med tanke på politiseringen av spelmarknaden på senare år, så ser jag bara röda flaggor med en presentation som denna.
Det är problematiskt eftersom du och dina #gamergate vänner inte går in och gnäller om representation när det gäller spel med massa vita karaktärer. Eller har jag missat att du gjort det?
Ja, det var ju som sagt du som var först ut med att kalla mitt inlägg rasistiskt. Om du brydde dig om mångfald så mycket så borde du vara glad att ett spel har fler färgade karaktärer än vita, men istället klagar du över hur hemskt det är, så det blir ju tydligt vad du egentligen är ute efter.
Du kanske skulle testa att vara glad för andras skull som äntligen får bli representerade mer istället för att bara tänka på dig själv? Och jag lovar att det inte är farligt att spela som en karaktär som har en annan hudfärg eller ett annat kön. Dumt att begränsa sig på det sättet.
Jag känner att jag är klar med den här diskussionen nu.
Det är problematiskt eftersom du och dina #gamergate vänner inte går in och gnäller om representation när det gäller spel med massa vita karaktärer. Eller har jag missat att du gjort det?
Har jag gamegate polare? Kan du berätta vem? Det låter som jag har fler kompisar än jag trodde. Jag gnäller normalt sett inte alls på representation, eftersom spelmakare brukar klara av att göra det balanserat själva. Men i detta specifika fallet är det verkligen bara för att få DEI poäng.
Ja, det var ju som sagt du som var först ut med att kalla mitt inlägg rasistiskt. Om du brydde dig om mångfald så mycket så borde du vara glad att ett spel har fler färgade karaktärer än vita, men istället klagar du över hur hemskt det är, så det blir ju tydligt vad du egentligen är ute efter.
Vad exakt är problematiskt? Att jag inte håller med dig?
Du kanske skulle testa att vara glad för andras skull som äntligen får bli representerade mer istället för att bara tänka på dig själv? Och jag lovar att det inte är farligt att spela som en karaktär som har en annan hudfärg eller ett annat kön. Dumt att begränsa sig på det sättet.
Jag känner att jag är klar med den här diskussionen nu.
Lustigt du tror jag begränsar mig på något sätt, du verkar väldigt fylld av förutfattade meningar. Och jag trodde du också ville ha jämlikhet och mångfald, men du verkar mer intresserad av att andra än vita representeras mer, med tanke på att du sade "Du kanske skulle testa att vara glad för andras skull som äntligen får bli representerade mer istället för att bara tänka på dig själv? "
Varför ska någon representeras mer än någon annan? Du verkar ha självhat mot din egen hudfärg. Vad woke folk gärna kallar "white guilt".
I drank what?
Har jag gamegate polare? Kan du berätta vem? Det låter som jag har fler kompisar än jag trodde. Jag gnäller normalt sett inte alls på representation, eftersom spelmakare brukar klara av att göra det balanserat själva. Men i detta specifika fallet är det verkligen bara för att få DEI poäng.
Lustigt du tror jag begränsar mig på något sätt, du verkar väldigt fylld av förutfattade meningar. Och jag trodde du också ville ha jämlikhet och mångfald, men du verkar mer intresserad av att andra än vita representeras mer, med tanke på att du sade "Du kanske skulle testa att vara glad för andras skull som äntligen får bli representerade mer istället för att bara tänka på dig själv? "
Varför ska någon representeras mer än någon annan? Du verkar ha självhat mot din egen hudfärg. Vad woke folk gärna kallar "white guilt".
Jag har inget emot min hudfärg och känner absolut ingen skuld, jag vet bara att det inte råder någon brist på vita karaktärer inom gaming så om ett spel råkar ha fler färgade karaktärer så kommer vågen ändå inte röra sig för den är så pass ojämn. Jag försöker se den stora bilden istället för att fokusera på just det här spelet.
Borde ta tillbaka nertumme
Du är välkommen att tumma ner mig med en emoji om du känner för det.
Jag har inget emot min hudfärg och känner absolut ingen skuld, jag vet bara att det inte råder någon brist på vita karaktärer inom gaming så om ett spel råkar ha fler färgade karaktärer så kommer vågen ändå inte röra sig för den är så pass ojämn. Jag försöker se den stora bilden istället för att fokusera på just det här spelet.
Om du nu tittar på den stora bilden, tittar du även på alla JRPG's och dylikt? Med den synen kommer du ju vara missnöjd om inte alla spel du ser har endast mörka karaktärer.
Nej du, det där köper jag inte.
I drank what?
Om du nu tittar på den stora bilden, tittar du även på alla JRPG's och dylikt? Med den synen kommer du ju vara missnöjd om inte alla spel du ser har endast mörka karaktärer.
Nej du, det där köper jag inte.
Jag säger inte att jag inte vill se några vita karaktärer i något spel, allt jag säger är att jag inte bryr mig om det kommer spel ibland som inte har dom. Det borde inte vara en så big deal.
Nu orkar jag inte mer, trevlig kväll på dig.🍻
Du är välkommen att tumma ner mig med en emoji om du känner för det.
Inte dig lol.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Concorde kommer dö woke döden inte så jätte länge efter launch.
Vad är Woke här? Att alla är rymdvarelser och inte bor på jorden?
Asså jag förstår inte vad Sony gör med Playstation. Jag har ägt många playstations men jag har fortfarande inget intresse av att spela de exklusiva titlarna de släpper. Jag gillar inte God of War rebooten överdrivet mycket och det enda andra spelet som skulle vara intressant är Spiderman... vilket inte var tillräckligt för att få mig att köpa en PS5:a och som släpps på PC efter ett tag ändå.
Det känns som de satsar på spel anpassade mot folk som gillar japanska spel och weeabo kulturen. Nåja andra verkar gilla det men jag fortsätter med mitt Xbox om jag vill sitta i soffan och spela.
Jag håller med dig. Playstation har någon annan publik idag än den jag känner igen från ps3/ps4 tiden.
Jag försökte med Spiderman men inte ens det är roligt. Jag vill att de satsar på en bredare publik med inte enbart storspel utan på mindre mer varierade spel. Såna spel som bryter mot normen och hittar på något nytt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Concorde kommer dö woke döden inte så jätte länge efter launch.
Sluta spela science fiction spel då. För inget är så woke som att acceptera utomjordingar som vi inte ens vet existerar än. Det måste ju vara den absoluta extrem wokeaste som finns att inte hata utomjordingar. Eller deras extremt konstiga kulturer och föda. Och då har vi inte ens rört sex delen eller deras eventuella skumma religioner än. Woke är ingenting när man blandar in xenologi.
Sluta spela science fiction spel då. För inget är så woke som att acceptera utomjordingar som vi inte ens vet existerar än. Det måste ju vara den absoluta extrem wokeaste som finns att inte hata utomjordingar. Eller deras extremt konstiga kulturer och föda. Och då har vi inte ens rört sex delen eller deras eventuella skumma religioner än. Woke är ingenting när man blandar in xenologi.
Vad är Woke här? Att alla är rymdvarelser och inte bor på jorden?
Så gött ni fokuserar på utomjordingarna med flit, eftersom de brukar alltid nämnas i woke sammanhang. Fortsätt missförstå med flit, det blir jättebra diskussioner av sådant!
Ni kan även ignorera precis alla andra inlägg hittills, eftersom ingenting har förklarats eller diskuterats där.
I drank what?
Ni kan även ignorera precis alla andra inlägg hittills, eftersom ingenting har förklarats eller diskuterats där.
Jag hade ju gärna velat lägga in mitt inlägg tidigare men det kom här på slutet i stället.
Jag hade ju gärna velat lägga in mitt inlägg tidigare men det kom här på slutet i stället.
Ditt inlägg är redan besvarat så det kändes väldigt överflödigt.
I drank what?
Nästan varje spelstudio vill kränga woke-agendan ner i halsen på sina kunder. Det är väl klart som korvspad att folk då klagar eftersom woke smakar skit. Vad är det ens att tjafsa om? Låt de som ogillar woke få ogilla woke och så kan ni andra som älskar woke fira med spelutvecklarna.
Alla är olika och olika är bra!
Problemet är ju att det inte är woke att inte ha vita karaktärer i alla spel
Problemet är ju att det inte är woke att inte ha vita karaktärer i alla spel
På sättet de gör det så är det uppenbart efter en politisk agenda. Antingen så ser man det eller så gör man det inte.
Kollar du reaktionerna på trailern på Youtube så måste du förstå att du är i minoritet här.
På sättet de gör det så är det uppenbart efter en politisk agenda. Antingen så ser man det eller så gör man det inte.
Kollar du reaktionerna på trailern på Youtube så måste du förstå att du är i minoritet här.
Politisk agenda att utomjordingar och asiatiska och svarta kvinnor kan slåss sida vid sida? Vad är agendan? Att bevisa att i universum finns det väldigt många olika varelser i olika färger och skepnader och de bryr sig om det så mycket som de har samma mål? Ptja då låter det som en ganska smart och bra agenda imho
Sen ser jag det inte som någonting dåligt att vara i minoritet när majoriteten är rasistiska blinda "kulturkrigare" som grinar över icke-problem. Majoriteten av Tysklands befolkning stöttade och hyllade Hitler - gjorde det dem bättre och mer rätt? Skulle inte tro det.
Ditt inlägg är redan besvarat så det kändes väldigt överflödigt.
Ja du besvarade ju. Tack så mycket.