Fragzone-fredag om bästa berättelserna

Robot
Fragzone-fredag om bästa berättelserna

Dessutom: hetaste spelen från nattens Playstation-show.

#fragzone-fredag


Spelade nyligen om Planescape: Torment igen, för första gången sedan release. Tänker spontant att det är en god kandidat till "bästa berättelse". Jäkligt välskrivet, tankeväckande och BRA! BRA story är det. BRA karaktärer. BRA setting, etcetera. Det finns värre historier därute.

Medlem

Red dead 2 imo

Medlem

SOMA från Frictional Games. Måste bara upplevas. Ett riktigt Mind Fuck om man gillar sånt. Det är ett Walking Sim Skräck spel liknade Amnesia (Samma utvecklare) Men i SOMA finns ett läge för rädda själar som gör det lite enklare att undvika monstren

Plus i kanten för Svensk utvecklat också.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

SOMA från Frictional Games. Måste bara upplevas. Ett riktigt Mind Fuck om man gillar sånt. Det är ett Walking Sim Skräck spel liknade Amnesia (Samma utvecklare) Men i SOMA finns ett läge för rädda själar som gör det lite enklare att undvika monstren

Plus i kanten för Svensk utvecklat också.

Körde det en gång men blev så stressigt när man blev jagad
Ska prova igen med det där anti-monster läget för storyn och känslan var top notch helt klart.

Medlem

Read Dead Redemption. Gillade storyn i 1a mer än 2an.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Det är väl inte en original-spel-story kanske, men första delen av Telltales Walking Dead var otroligt fin och gripande. Minns särskilt någon scen när de två satt längst bak på något tåg och jag skrek rakt ut: ”hä faun bättre än alla böcker och filmer jag tagit mig an senaste åreeeen!”

Medlem

Brothers: A Tale of Two Sons tyckte jag bar fram en gripande historia.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Spelade nyligen om Planescape: Torment igen, för första gången sedan release. Tänker spontant att det är en god kandidat till "bästa berättelse". Jäkligt välskrivet, tankeväckande och BRA! BRA story är det. BRA karaktärer. BRA setting, etcetera. Det finns värre historier därute.

aldrig spelat de och rätt nyligen kommit in o blivit helsåld på crpg. och story har alltid haft störst dragningskraft för mig, så ska definitivt ge det en chans!

Skrivet av kennyg123:

aldrig spelat de och rätt nyligen kommit in o blivit helsåld på crpg. och story har alltid haft störst dragningskraft för mig, så ska definitivt ge det en chans!

Kul! Gör det! Settingen är helt annorlunda än klassisk fantasy. Det är också MYCKET läsning, ofta känns det mer som en interaktiv bok än ett spel. Tips är att fokusera på att skapa en karaktär som har hög vishet, intelligens och karisma för att få fler dialogval och få hela storyn. Nästan inga strider är obligatoriska utan man kan snacka sig förbi det mesta. Det går att byta klass även om spelet inte tydliggör det i början. Och glöm inte att prata med dina följeslagare, de har mycket att säga.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Kul! Gör det! Settingen är helt annorlunda än klassisk fantasy. Det är också MYCKET läsning, ofta känns det mer som en interaktiv bok än ett spel. Tips är att fokusera på att skapa en karaktär som har hög vishet, intelligens och karisma för att få fler dialogval och få hela storyn. Nästan inga strider är obligatoriska utan man kan snacka sig förbi det mesta. Det går att byta klass även om spelet inte tydliggör det i början. Och glöm inte att prata med dina följeslagare, de har mycket att säga.

spelade Pathfinder: wrath of the righteous för någon månad sen och håller på just nu och kör warhammer: rouge trader. Båda är också extremt mycket läsande, så de har jag inget alls emot! okej, tack för tipset.

1
Skriv svar