Microsoft Flight Simulator snyggar till Stockholm

Robot
Microsoft Flight Simulator snyggar till Stockholm
Medlem

Så detaljerat så man kan se Tomas genom redaktionens fönster!

Redaktör
Skrivet av Bennii:

Så detaljerat så man kan se Tomas genom redaktionens fönster!

Icke! Jag sitter i ett plan över Djurgården och funderar vart fasen det där svarta höghuset vid Grönan tagit vägen.

Har Kaknästornet lagts till än, förresten?


signatur
Medlem

Trevligt! Undrar hur Slussen-bygget ser ut?

Medlem

Paradoxalt nog blir Stockholm fulare ju mer detaljer som läggs till.

Medlem

Tyvärr är uppdateringshanteringen på MSF bedrövlig på Xbox. Får väl fortsätta fylla min hårddisk med uppdateringar!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Redaktör
Skrivet av LancelotSwe:

Tyvärr är uppdateringshanteringen på MSF bedrövlig på Xbox. Får väl fortsätta fylla min hårddisk med uppdateringar!

Den är minst lika usel på pc. Häromveckan bad spelet mig att stoppa i dvd-skivan för att starta (finns det ens på dvd...?). Sen är det inte helt ovanligt att man måste installera om allt för att komma igång. Ohyggligt kass installer.


signatur
Fragtjuv
Skrivet av Tomas Helenius:

Den är minst lika usel på pc. Häromveckan bad spelet mig att stoppa i dvd-skivan för att starta (finns det ens på dvd...?). Sen är det inte helt ovanligt att man måste installera om allt för att komma igång. Ohyggligt kass installer.

Ja, det där har verkligen varit totalt hopplöst. Hoppas på bättring till 2024-versionen!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Ponny

Mariefred, när...? Borås!?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mariefred, när...? Borås!?

Koberga får de låta vara! Sist jag flög förbi stod en fet herrgård där det normalt står en lada.


signatur
Medlem
Skrivet av Joe Swallows:

Ja, det där har verkligen varit totalt hopplöst. Hoppas på bättring till 2024-versionen!

Och när kommer den, längesen man hörde nåt om det va?

Medlem

Det var fan på tiden! Borde ha gjorts redan vid Norden-uppdateringen. Men bättre sent än aldrig.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Den är minst lika usel på pc. Häromveckan bad spelet mig att stoppa i dvd-skivan för att starta (finns det ens på dvd...?). Sen är det inte helt ovanligt att man måste installera om allt för att komma igång. Ohyggligt kass installer.

För mig är installationen otroligt långsam också. Installerade om kring jul och jag tror det tog 15 timmar med nedladdning av spelet (efter steam nerladdningen) följt av några timmar uppdatering.

Medlem
Skrivet av laban005:

Och när kommer den, längesen man hörde nåt om det va?

Skulle tippa på att vi får veta mer under Xbox Showcase den 9:e juni. Har vi tur så kanske det till och med blir release samma dag.

Medlem

Nu finns ju spelet redan men inte så snyggt att visa upp defekter i en trailer. Scenen 0:40 till 0:44 in i videon.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av Nasder:

För mig är installationen otroligt långsam också. Installerade om kring jul och jag tror det tog 15 timmar med nedladdning av spelet (efter steam nerladdningen) följt av några timmar uppdatering.

Det har hänt mig flera gånger också, och har även tvingats avbryta och börja om installationen efter ett gäng timmar. Det är katastrofalt.

Jag drog nyss igång nedladdningen via Xbox-appen på pc, den har hämtat 200 MB på ca 5 minuter. Bara 157 GB kvar...


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skulle tippa på att vi får veta mer under Xbox Showcase den 9:e juni. Har vi tur så kanske det till och med blir release samma dag.

Hoppas

Medlem

Samtidigt i Google Earth "sim mode", som för övrigt är helt gratis...
Visst är "spelet" kul, särskilt i VR, och i de områden de faktiskt "kartlagt", men särskilt i framkant ligger de inte. Infection Free zone är mer lik "verkligheten" för fasen. Fattar fortfarande inte varför det blev så mycket liv när de släppte spelet "med hela världen". Rent ut sagt falsk marknadsföring.

Medlem

Ständigt denna stockholmsfixering. Det finns faktiskt ett helt land utanför stockholm.

Medlem
Skrivet av justabit:

Ständigt denna stockholmsfixering. Det finns faktiskt ett helt land utanför stockholm.

Ja, men det är ju ett helt annat land så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av justabit:

Ständigt denna stockholmsfixering. Det finns faktiskt ett helt land utanför stockholm.

Det beror på att cirka en fjärdedel av landets befolkning bor i eller nära Stockholm. Om utvecklare vill nå så många som möjligt är största alternativet ett naturligt val. Lite samma sak som att Stockholm har fått väldigt lite kärlek i MSFS jämfört med t.ex. New York och Tokyo.

Jag tycker andra delar av Sverige är mycket vackrare gjorda än Stockholm. T.ex. sjön Runn i Dalarna (bilden nedan), Kiruna var fenomenalt i solnedgång, osv. Men då handlar det om att återge strandlinjer, berg osv, det funkar rätt bra, vilket byggnader inte gör.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Skulle tippa på att vi får veta mer under Xbox Showcase den 9:e juni. Har vi tur så kanske det till och med blir release samma dag.

Tror du får rätt

1
Skriv svar