Avalanche-grundare ger George Miller en känga efter kritik mot Mad Max-spelet

Robot
Avalanche-grundare ger George Miller en känga efter kritik mot Mad Max-spelet

"Fullständigt nonsens och arrogans."

#Avalanche, #Mad-max


Medlem

Fightingen i mad max spelet är riktigt bra älskar det spelet

Medlem

Tyckte det var bra som spel sett, jäla rolit open world-rännande.
Men världsbyggandet sen lämnade en hel del att önska då just den biten var så jääävla bra gjord i Fury Road, så det är lätt att bli besviken.

Från Millers perspektiv förstår jag att han med all rätt känner att det var en rätt ytlig och ovärdig transplatation av vad han gjorde med filmen - för det var det.

Men med spelbranchens track-record av att göra spel baserade på filmer så kanske han bara borde vara nöjd över att det iaf var ett bra spel, rent 'spelmässigt'.
Could have been a lot worse. Men jävligt synd att spelet mer eller mindre helt missade att föra över det som var så bra med filmen.


signatur

subterranean homesick alien

Fan det va ju hur bra som helst ju !

Medlem

Med tanke på hur otroligt många sunkiga spel baserade på filmer det finns så borde han nog, rent statistiskt åtminstone, vara rätt nöjd med resultatet. "Bara" 69 på Metacritic (nice), men 91% positiva recensioner på Steam - en plattform där kritik annars brukar slängas rätt hårt så fort det är något som inte passar.

Men visst, om det enbart är perfektion han är nöjd med så hade det kanske varit bättre att inte göra något spel alls, för det hade nog varit mer omöjligt att få än han inser. Och hur bra hans film än är (90/100 på Metacritic, 8,1/10 på IMDb) är den inte perfekt. Det finns filmer med högre betyg, skulle han låta någon av regissörerna till dem skapa hans film också, kanske?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Själv så tyckte jag spelet var ruggigt bra och fånga ändå Mad Max-känslan. När jag köpte det var jag mer intresserad av att vara just i den världen än att den skulle följa stories från filmerna till punkt och pricka.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

KoP
Medlem

Spelade det i ett par timmar men fanns absolut inget som sög tag i en och lämnade en med känslan av att man ville återvända. 😒

Rent generellt gillar jag openworld spel men Mad Max spelet kändes bara stelt och lite livlöst på något sätt.

Medlem

Inget fel på spelet, typ gta i maxmad miljö, hade önskat det kom en uppföljare.

Medlem

Vi får anta att grabben är lite som witcherskaparen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Har helt missat det här, addade till önskelistan så man kan köpa på steamrea senare

Medlem

Vilken magplask från Miller.
Hade hur kul som helst med spelet.

Och han kanske inte ska vara allt för stor i truten med tanke på att Furiosa inte går vidare bra på bio. (och jag tror det är en riktigt bra film då han brukar göra bra filmer)


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Gillade verkligen Mad Max spelet, har kört klart det 3 ggr. Filmen däremot tyckte jag var pretentiöst skit.


signatur

I drank what?

ELF
Medlem
Skrivet av anon_4660:

Har helt missat det här, addade till önskelistan så man kan köpa på steamrea senare

57 svenska riksdaler just nu.
https://www.gog.com/en/game/mad_max


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelet var ganska bra men det blev rätt enformigt efter ett tag.

Miller höll väl på med ett spel tillsammans med Cory Barlog som Warner stängde ner efter att Fury Road drabbats av produktionsproblem och förseningar?

Inaktiv
Skrivet av ELF:

Bra pris men jag håller mig till steam för mina PCspel köp

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Bra pris men jag håller mig till steam för mina PCspel köp

Lite intressant ändå att vi klagar mycket på att vi inte får äga våra spel längre men samtidigt på PC så har vi GOG som låter oss göra just det, men folk väljer ändå att låsa sina spel till Steam.

Medlem

Tyckte de lyckades få till ett bra spel med kul fighting både med bil och utan. Skön bilkänsla dessutom och fin värld.

Medlem

Avalanches Mad Max är ett av de bästa spelen under förra generationen och man märker att Bend lånat idéer från det till ett annat underskattat toppenspel – Days Gone.

Jag köpte Mad Max nu under PSN rean trots att det aldrig lär få någon 60fps PS5-patch.
Men på Steam går det att köra i 60 på en potatis-PC så jag rekommenderar starkt att testa det så på TV med handkontroll.

…jag kommer nog spela igenom det på PS4/5 bara för att höja statistiken. Går ju köra med motion smoothing på LG TV till 30fps spel som nödlösning när 60fps saknas nuförtiden

Inaktiv
Skrivet av Påskmust:

Lite intressant ändå att vi klagar mycket på att vi inte får äga våra spel längre men samtidigt på PC så har vi GOG som låter oss göra just det, men folk väljer ändå att låsa sina spel till Steam.

Nej, du äger ingenting på PC då allt är digitalt

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Nej, du äger ingenting på PC då allt är digitalt

Du kan ju ta den DRM-fria installern du får från GOG och kopiera den till en USB-sticka, skiva, diskett, whatever och så har du en fysisk kopia.

Sen kan det så klart hända att spel blir ospelbara på grund av servrar och annat skit, men det är ju inte alla spel som har det problemet.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Tyckte det var bra som spel sett, jäla rolit open world-rännande.
Men världsbyggandet sen lämnade en hel del att önska då just den biten var så jääävla bra gjord i Fury Road, så det är lätt att bli besviken.

Från Millers perspektiv förstår jag att han med all rätt känner att det var en rätt ytlig och ovärdig transplatation av vad han gjorde med filmen - för det var det.

Men med spelbranchens track-record av att göra spel baserade på filmer så kanske han bara borde vara nöjd över att det iaf var ett bra spel, rent 'spelmässigt'.
Could have been a lot worse. Men jävligt synd att spelet mer eller mindre helt missade att föra över det som var så bra med filmen.

Jättebra sagt!
Även med tanke på tajmingen var det bra gjort.

Nu efter Furiosa, är jag sugen att spela om, fast jag vet att det inte har åldrats bra.

Medlem
Skrivet av ELF:

Tack för tipset! Nu har jag köpt det på pc också

Medlem

Jag gillade Mad Max spelet starkt, även om jag har lite kritik angående några enstaka missions som var allt för jäkla svåra (eller, kan egentligen bara minnas att jag störde mig på ett enda uppdrag som var för mig omöjligt och fick mig att ta något års paus innan jag gav det ett nytt försök tills jag klarade av det)
Skulle lätt rekommendera andra att prova spelet om de fick chansen

Medlem

Jag gillade Mad Max på ps4:an när det kom. Bra jäkla spel och jag har varit sugen på att spela igenom det igen. Rean på gog blir svår att motstå.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

1
Skriv svar