Världens bästa skurk – Vi har en vinnare!
Anledningen är väl det uppenbara?
Om det varit så uppenbart så hade jag väl inte frågat?
Om det varit så uppenbart så hade jag väl inte frågat?
Det uppenbara att röstningsresultatet är ett faktum.
Som skurk är ju Bowser svag, dock väldigt känd... Och på något sätt är han ju synonym med TV-spelsboss.
Som onding i spel kommer jag nog alltid hålla Sephiroth väldigt högt. Han var ju läskig på riktigt, och den enda fienden i ett spel som fått mig att känna mig helt tom och uppgiven... ... En känsla som jag fortfarande bär med mig såhär ca 25 år senare...
GlaDOS.... se där! Ja, varför inte. En värdig vinnare
Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.
Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/
Det uppenbara att röstningsresultatet är ett faktum.
Om du inte förstår frågan kanske du ska vara tyst?
Jag är så kluven till hela omröstningen. Jag menar, redan från start var det lite oklart vad kriterierna för "världens bästa skurk" egentligen var. Mest känd? Mest unik? Mest ikonisk? Roligast? Mest episk? Mest tonsättande? Bäst skrivna karaktär? Bäst person (fiktiv eller inte) som skurk? Eller var det bara random vem som man av någon anledning tyckte passade. Bowser är förvisso troligen en av de mest kända och kanske på ett sätt ikoniska, men verkligen inte "världens bästa skurk" på något plan alls. Där var det flera som var "bättre" än honom som försvann redan i 16-delsfinalerna.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Om du inte förstår frågan kanske du ska vara tyst?
Nej tack. Du frågade varför han är i final och jag svarade.
Värdig vinnare, nu väntar vi bara på nästa del. Katastrof att sitta på en så lyckad och älskad spelserie och inte göra en uppföljare.
Bossfighterna som Kojima står bakom har alltid varit speciella och minnesvärda, med betydligt mera karisma än sköldpaddan, men går man bara på hur många som känner igen han så förstår jag att han kom tvåa. Då kan jag tycka att det var roligare att t ex ordbattla som pirat, enligt min ödmjuka åsikt.
Varför är ens fåntratten Bowser i finalen?
Om du följt "tävlingen" så borde det vara ganska uppenbart.
Många gillar honom som skurk. Svårare är det inte.
“All thinking people are atheists.”
Efter att Shodan åkte ur är jag nöjd med resultatet.
Shodan är klart en mer Evil Ai men jag gillar humorn och karaktären med GLaDOS mer.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag är så kluven till hela omröstningen. Jag menar, redan från start var det lite oklart vad kriterierna för "världens bästa skurk" egentligen var. Mest känd? Mest unik? Mest ikonisk? Roligast? Mest episk? Mest tonsättande? Bäst skrivna karaktär? Bäst person (fiktiv eller inte) som skurk? Eller var det bara random vem som man av någon anledning tyckte passade. Bowser är förvisso troligen en av de mest kända och kanske på ett sätt ikoniska, men verkligen inte "världens bästa skurk" på något plan alls. Där var det flera som var "bättre" än honom som försvann redan i 16-delsfinalerna.
Tack, precis hur jag känner.
Shodan är klart en mer Evil Ai men jag gillar humorn och karaktären med GLaDOS mer.
Du har rätt. Nu känner jag mig än mer tillfreds med resultatet. GLaDOS har hela paketet, Shodan är through and through pure eeeeevil.
Cptn BaseballBatBoy!
Om du följt "tävlingen" så borde det vara ganska uppenbart.
Många gillar honom som skurk. Svårare är det inte.
Det blir väl det som är "problemet" med en så vag omröstning - det finns liksom inte så många sakliga kriterier som kan användas för att jämföra. Gillar du en skurk (eller karaktär i allmänhet) så gör du, gillar du denne inte så är det inte så mycket mer med det. Ingen kan ju direkt säga att du har "fel" för att du tycker om/inte tycker om en karaktär. Sen vilka ramar du använder för att tycka att någon/någonting är bra eller dåligt, om inga referensramar finns, det blir ju upp till dig.
Sen kan det bli intressanta diskussioner kring vilka karaktärsdrag som blir relevanta för folk i en bra/dålig karaktär (eller specifikt skurk). Men det känns som att lite för många fokuserar bara på resultatet av omröstningen snarare än varför folk röstar som de gör.
Med det inte sagt att jag inte heller tycker det är helt obegripligt att en del är så jäkla omtyckta. 😅 Arthas har i min värld inget att göra i närheten av finalen här, exempelvis - maken till platt, tråkig och ooriginell karaktär får man leta efter, och det som nästan skaver mest är hur löjligt pretentiöst skapad och skriven han är. (I likhet med många av Blizzards andra karaktärer, kan jag tycka.) Men det är uppenbarligen många som inte håller med, och det är ju okej det också.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Glados en karaktär man glömde bort lika fort efter man spelade klart spelet.
GLaDOS är en av de mer minnesvärda karaktärerna i spelvärlden, så du håller kanske på och blir dement? Borde kolla upp det där.
Sista bumpen för revansch-omröstningen (där du bara får 1 röst)
1. Tråden
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]