Helldivers 2 är byggt på en nedlagd spelmotor
Å andra sidan, när du bestämmer dig för att använda en motor så använder du för vad den har för features för stunden, men så klart så försvinner supporten och buggfixningen.
Men gissningsvis så hoppade de på den senaste stabila versionen.
Som Pilestedt sade i tweetet så fick Arrowhead spendera sin egen tid och pengar på att fixa buggar och utveckla motorn, istället för att lägga den tiden på själva spelet.
Our crazy engineers had to do everything, with no support to build the game to parity with other engines.
Det var inte fatshark som gjorde Stingray
Fastshark var med och grundande Bitsquid, och hade väldigt nära samarbete med skaparna av motorn.
Som Pilestedt sade i tweetet så fick Arrowhead spendera sin egen tid och pengar på att fixa buggar och utveckla motorn, istället för att lägga den tiden på själva spelet.
Our crazy engineers had to do everything, with no support to build the game to parity with other engines.
Helt sant, men Autodesk hade inte suttit och gjort allt arbete åt dom, dock så hade de fått support med att förstå motorn bättre på den nivån.
Så du säger att det är Arrowhead som är inkompetenta och det är därför det krashar, inte pga. kass motor?
Även de positiva kommentarerna på steam är att det krashar och att folk inte kommer in, även deras subreddit har massor med trådar om det.
Tillägg:
Här är några citat från första sidan av positiva kommentarer på steam:
Autodesk Stingray är ingen dålig spelmotor, Autodesk gör de ledande 3d utvecklings programmen till spel utveckling.
Autodesk Stingray är ingen dålig spelmotor, Autodesk gör de ledande 3d utvecklings programmen till spel utveckling.
Problemet är att Autodesk upphörde med supporten för motorn 2018, så som Pilestedt kommenterade så behöver de då själva lägga ner tid/energi på att fixa buggar och lägga till features för att hålla paritet med moderna motorer.
Problemet är att Autodesk upphörde med supporten för motorn 2018, så som Pilestedt kommenterade så behöver de då själva lägga ner tid/energi på att fixa buggar och lägga till features för att hålla paritet med moderna motorer.
Samtidigt var det ett medvetet val, att fortsätta utveckla uppföljare i en spelmotor de har erfarenhet i, än att börja om i en ny.
Samtidigt var det ett medvetet val, att fortsätta utveckla uppföljare i en spelmotor de har erfarenhet i, än att börja om i en ny.
Om det inte är så att de hade kommit fantastiskt långt på spelet redan 2018, väldigt långsökt, så är det här ett bra exempel på en sunk cost fallacy. Ett val som leder till att de spenderat 6 år med att underhålla och uppgradera motorn, något som de hade fått "gratis" med en annan motor (yes, "gratis" är inte gratis, därav citationstecken). Förr eller senare kommer de behöva köra på en ny motor så det är meningslöst att kasta mer utvecklingstid i sjön.
Resultatet talar för sig själv, 12 patchar första veckorna och det är folk som kör AMD som fortfarande inte kan spela spelet, två av de jag spelar med krashar fortfarande ett par gånger per session. Antingen är Arrowhead inkompetenta eller så tampas de med motorn, det finns inte mycket annat att välja på.