Diskutera – Vilka spel är läckrast?
The Last Of Us var / är otroligt snyggt. Minns när jag körde det på PS3 och hur otroligt snyggt jag tyckte det var. Även nu på PS5 så tycker jag det är det snyggaste spelet jag spelat (part.2).
Sen kommer jag och ihåg det första Bioshock. Äckligt bra atmosfär och vattnet såg sjukt ut.
Red Dead 2 är väldigt nära att knipa första plats med.
Mitt första minne av att bli imponerad av grafik, borträknat arkadspel, var Final Fantasy VI till SNES när man för första gången kom ut på kartan. Mode 7 + musiken.
För mig är det samma fast Final Fantasy 4 när man åkte med luftskeppen.
Svårt att säga! Alla generationsskiften har varit imponerande. Från master system till snes, till N64 osv. Men allra störst för mig var nog klivet mellan n64 till att för första gången kraschlanda på ringvärlden i halo 1. Då satt jag storögd och gapade vill jag minnas 🥳 Gears of War var också vansinnigt imponerande första gången jag spelade det
Firewatch
Knappt varit så fängslade i ett spel storymässigt. Önskar det kommer något liknande.
För mig är det samma fast Final Fantasy 4 när man åkte med luftskeppen.
Hade nog sagt samma sak in det inte var för att jag spelade FF6 före FF4
1994 tror jag det var. Gick förbi Arkad hallen på Liseberg min mamma ropa på mig att skynda på men jag hör ett ljud som mina trumhinnor aldrig hört innan. Ett väldigt seriöst och tufft ljud fullt av fighting techno ljud och en kommentator utav dess like. Jag slängde mig åt riktningen det krispiga 64bitars ljudet spelades ifrån och fick syn på något som fick mig att tappa brallorna. Killer Instinct var alldeles för snyggt för dess tid. Än idag tror jag det måste varit någon framtids bugg Nintendo fick tag i.
Många olika men som tidigare nämnts de här är väl de största wow upplevelserna
IK+
Doom - Wow bara behöver ju inte förklaras
Quake - Riktig 3d när man kunde titta runt med musen svepandes i alla led
glQuake/Tomb Raider - med voodoo 640x480
Quake 2 - det färgade ljuset var så häftigt och blastern som lyste upp de mörka områdena
H-L - fienden i spelet var så realistiskt
Unreal - introt och spegelreflexerna börjar ana vart vi är påväg
Quake 3 - böjda ytorna i banorna
Crysis - spelet som banade vägen för framtidens otroliga banrikedom både i frihet och detaljer
Värda att nämnas är Homeworld, Red Alert 2, WarCraft 2
Fallout 3, när jag kom ut ur "vault 101" hade en känsla som jag minns än idag. Jag satt då och vägde HL2 mot F3 och efter den öppningen så var jag såld. HL2 fick vänta lite...
Crysis var dock något som fick mig att tappa hakan. Var grymt läckert när det kom.
Tyckte faktiskt inte det med tanke på att texturerna var ganska pixliga samt objekten polygoniga. Ett annat exempel på liknande skönhet är enligt mig Subnautica.
DOOM från 1993. Första gången man fick prova tredje dimensionen i ett spel. Det var mindBlowing!!
Gillade lira LaserGames på den tiden, så passade liksom tiden just då.
Minns inställningarna var galna enligt dagens mått. Vi körde med mus, men för att röra sig så rörde man musen.
Svepa musen fram, gubben rörde sig framåt. Svepa musen bak, backa…
Hade ju fått musarm efter en dag idag…
IK+ ser fortfarande löjligt bra ut utifrån förusättningarna. Är inget fel på ljudet heller.
Har jag som canvas tavla på väggen samt imorgon hade vi plannerat turnering i just IK+
Scramble på vectrex 💯. kommer ihåg det med riktigt tjocka nostalgiglasögon men spelen till vectrex var jävligt snygga.
Spelade det för en tid sedan, fortfarande kanonkul
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>