Rykte: Uncharted-remake "ombyggd från grunden"

Robot
Rykte: Uncharted-remake "ombyggd från grunden"

Ska finnas (ha funnits?) i Sonys planer.

#uncharted


Skribent

Spelade igenom Remaster-versionerna på PS4 och jag måste säga att 1an är väldigt daterad idag. Kontrollerna är rätt "fladdriga" och sen finns det vissa moment i spelet som är äckligt frustrerande. När man åker vattenskoter uppför floden och blir beskjuten med raketgevär t.ex. är en av gångerna jag funderade på att bara ge upp spelet. En remake hade faktiskt suttit fint här, även om alla dessa remakes och reboots börjar bli lite tröttsamt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Enda jag inte gillade med serien var allt jäkla klättrande blev lite väl mycket av det där. Annars en skön serie.

Medlem

Ser hellre att de släpper Drake och låter serien spinna vidare med nya karaktärer, men i samma anda. En spirituell fortsättning så att säga. Inte för att jag ogillar Drake, men hans historia känns färdig.

Medlem

Mhm


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelade igenom Remaster-versionerna på PS4 och jag måste säga att 1an är väldigt daterad idag. Kontrollerna är rätt "fladdriga" och sen finns det vissa moment i spelet som är äckligt frustrerande. När man åker vattenskoter uppför floden och blir beskjuten med raketgevär t.ex. är en av gångerna jag funderade på att bara ge upp spelet. En remake hade faktiskt suttit fint här, även om alla dessa remakes och reboots börjar bli lite tröttsamt.

Det räcker väl med en remaster i så fall där dom moderniserar hur man kontrollerar spelet. Frustrerande jank-moment är något dom bör ha kvar, det är ändå en del av spelets arv.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tajm flajs indiid.

Medlem

Fan om dom nu tvunget ska göra remasters och remakes hela tiden kan dom ju börja med Jak and Daxter.

Medlem

Skulle varit perfektion om som de gjorde remasters på 1,2 och 3 fast den här gången remakes på alla 3.

Där ( tillskillnad från The Last of Us) snackar man ur åldrade spel från sin tid till idag.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Ja, testa de igen för inte allt för länge sedan och var kul att se hur Drake framstår lite som en psykopat i ettan xD Men var dock bara roligt.

Medlem

Ps5 konsolen där man kan spela gamla spel....

När ska Sony släppa nått nytt?

Medlem

Världens bästa spelserie borde få remakes eller fler helt nya spel.

Medlem

Roligt för de som aldrig spelat det. Tycker det är en av de bättre spelserierna.

Medlem

Remake är väl per definition omgjord från grunden? Annars är det ingen remake

Medlem
Skrivet av Ralf:

Ps5 konsolen där man kan spela gamla spel....

När ska Sony släppa nått nytt?

Kommer nya spel typ hela tiden. Nästa succé är bara runt hörnet iom FF7 Rebirth.

Du får googla lite.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kommer nya spel typ hela tiden. Nästa succé är bara runt hörnet iom FF7 Rebirth.

Du får googla lite.

Berätta mer om alla de nya spelen😊

FF7 är ett gammalt spel.

Medlem
Skrivet av Ralf:

FF7 är ett gammalt spel.

Där fick jag bekräftat att du trollar. Tack och hej.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det första delen i serien är högst medioker dock. Andra delen någon?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Där fick jag bekräftat att du trollar. Tack och hej.

Okej du hade inget svar alltså?

Demon soul är nytt också enligt dig? The last of us 2 också kanske?

Men visst kan du berätta vilka mer nya spel ps5 har? Förutom då en uppföljare på en remake på ett gammalt spel?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det räcker väl med en remaster i så fall där dom moderniserar hur man kontrollerar spelet. Frustrerande jank-moment är något dom bör ha kvar, det är ändå en del av spelets arv.

Nej en remake bör göra spelet modern och möta dagens standard när det kommer till grafik och kontroll. De som tycker om uc 1 kontrollen kan spela originalet. Själv har jag aldrig kört igenom ettan pga kontrollen (ps3 versionen) så ja köper gärna en bra remake till pc.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Nej en remake bör göra spelet modern och möta dagens standard när det kommer till grafik och kontroll. De som tycker om uc 1 kontrollen kan spela originalet. Själv har jag aldrig kört igenom ettan pga kontrollen (ps3 versionen) så ja köper gärna en bra remake till pc.

Så du menar att en remaster där man gör om kontrollen så att den följer en modern standard inte duger, det måste vara en remake?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Så du menar att en remaster där man gör om kontrollen så att den följer en modern standard inte duger, det måste vara en remake?

Du ville ju ha kvar jank och spelets kontroller är ju det. Tyckte det var ospelbart.
Men visst kan de fixa det i en remaster är det väl okej. Men det vore inte dumt att få spelet i modern grafik också. Så en remake är inte jag emot.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Du ville ju ha kvar jank och spelets kontroller är ju det. Tyckte det var ospelbart.
Men visst kan de fixa det i en remaster är det väl okej. Men det vore inte dumt att få spelet i modern grafik också. Så en remake är inte jag emot.

Läs det jag skrev igen i så fall för du förstod inte vad jag skrev.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Tvåan får det gärna göra en Remake på, en av de bästa äventyrspelen enligt mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Men visst kan du berätta vilka mer nya spel ps5 har? Förutom då en uppföljare på en remake på ett gammalt spel?

Sony ger ut Helldivers 2 denna vecka, MLB 24 (ej exklusivt) och Rise of the Ronin i mars och Stellar Blade i april.

Det ser väl ut som en ganska stark inledning av året jämfört med andra konsoltillverkare?

Medlem
Skrivet av Margy:

Sony ger ut Helldivers 2 denna vecka, MLB 24 (ej exklusivt) och Rise of the Ronin i mars och Stellar Blade i april.

Det ser väl ut som en ganska stark inledning av året jämfört med andra konsoltillverkare?

Uppföljare och ett sportspel imponerar inte.

Men dom andra spelen ska jag kolla in.

Jag är bara trött på uppföljare och remakes osv. Men jag kanske har blivit gammal och gubbtjurig.😂 De tidigare generationerna var kanske lika usla.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Okej du hade inget svar alltså?

Demon soul är nytt också enligt dig? The last of us 2 också kanske?

Men visst kan du berätta vilka mer nya spel ps5 har? Förutom då en uppföljare på en remake på ett gammalt spel?

Trollololo.

❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Trollololo.

❤️

Jaha du är en sån person 😂

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jaha du är en sån person 😂

Jepp, jag är en sådan. En sådan som fick dig till att skapa en tråd där din ton var skärpt. Varsågod. 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jepp, jag är en sådan. En sådan som fick dig till att skapa en tråd där din ton var skärpt. Varsågod. 😀

Oj?

Internet är en svår plats. Tråd har jag skapat, dock har inte tonen varit skarp med mening. 😊

Edit. Lite kul att vi verkar missuppfattat varandra ordentligt 😂

12
Skriv svar