Headset till sonen
Tjena!
Har rätt kass koll på gaming headsets nu för tiden men min son behöver verkligen nytt då hans hans gamla håller på att vittra sönder. Han fyller snart och jag undrar om någon med koll här har rekommendationer?
Han spelar främst på PC men det hade varit bra om det även gick att använda på hans series S. Jag vill givetvis inte betala överpris eller för massa funktioner man ändå aldrig använder. Så jag säger "vettigt" pris. Det behöver inte betyda att headsetet inte får kosta, det får det om priset går att motivera.
Tack på förhand!
/M
Tjena!
Har rätt kass koll på gaming headsets nu för tiden men min son behöver verkligen nytt då hans hans gamla håller på att vittra sönder. Han fyller snart och jag undrar om någon med koll här har rekommendationer?
Han spelar främst på PC men det hade varit bra om det även gick att använda på hans series S. Jag vill givetvis inte betala överpris eller för massa funktioner man ändå aldrig använder. Så jag säger "vettigt" pris. Det behöver inte betyda att headsetet inte får kosta, det får det om priset går att motivera.
Tack på förhand!
/M
Jag är ingen expert på något sätt, men jag gillar Playstations officiella headset. Det går att koppla in till konsoler (åtminstone PS5) samt PC. Bra pris för bra kvalitet.
Edit: detta har bekanta samt nätet hyllat. Just nu bra pris då det är Black Friday. Dock verkar det endast fungera till PC, PS4, PS5 och Switch. Av någon anledning så funkar det alltså ej till Xbox.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...
Ännu en dag i paradiset.
För ungefär två år sedan så köpte jag ett par EPOS H3 och har varit löjligt nöjd. Använder den både till PC och Playstation, men den klarar av Xbox också. Kostar runt 700kr när den är på rea så rätt okej pris med.
För ungefär två år sedan så köpte jag ett par EPOS H3 och har varit löjligt nöjd. Använder den både till PC och Playstation, men den klarar av Xbox också. Kostar runt 700kr när den är på rea så rätt okej pris med.
Ser intressant ut. Tack!
Att välja "rätt" headset är oerhört personligt så kan vara knepigt men rekommenderar varmt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5718551 om man vill sträcka sig till 1000-lappen. Bra ljud för pengen.
Länken fungerar inte för mig. Vilket är det du menar?
Länken fungerar inte för mig. Vilket är det du menar?
Länken är till xbox wireless headset.
Har ett där hemma funkar bra helt okej för pengarna, gillar att man kan mixa in ljud från telefonen har dock inte testat pc funktionaliteten. För 1099kr som är ordinarie pris är det riktigt bra.
Tjena!
Tack på förhand!
/M
Jag rekommenderar microsofts egna headset. Jätte skönt och bra passform.
🖥️ AMD Ryzen 5 7600x
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34gb Corsair Vengeance DDR5 5200Mhz cl40
Thermalright! Peerless Assassin 120 SE
Kingston Kc3000 1Tb
Kör 2 såna här hemma, en till frugan och en till mig. Fungerar superbra faktiskt och skönt med trådlöst.
https://www.amazon.se/dp/B01MYW8COY/ref=asc_df_B01MYW8COY/?ta...
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gamingtillbehor/gami...
Skulle jag inte rekommendera. Hade föregångaren och gillade verkligen ingenting med den. Varm som satan, vägde mycket, dålig mick (enl folket jag pratade med), mjukvaran var värdelös (har ingen anledning att tro sista är bättre nu). Jag ger ljudet "OKAY", men menar det skall vara mer än okay i dagsläget, för det priset.
Jag testade hyperX och har varit riktigt nöjd med dem. Dock köptes dessa innan de tog fart och tycker mig se att priset har gått upp. Misstänker att det skall vara ett headset som inte är trådbundet också; de blir snart dyra.
(Jag hade en blue mick, som började tjuta, för dem som lyssnade, efter 4 år. Jag köpte då en hyperX-mick för halva priset av en blue, har hållt i åtminstone 5 år, närmar sig nog 7 samt använt den för att fånga in ljudets rum när jag och sambon spelar något samtidigt med några andra och pratar över discord; fångar perfekt upp ljudet utan att störa med knapptryck osv)