Castlevania: Nocturne redan förnyat för en andra säsong
Den var inget vidare, svag story och ännu svagare voice acting i min åsikt.
Håller med vilket är trisst då jag såg fram emot den.
Men sååånt é livet ibland!
Såg nyss klart och i vanlig ordning när det gäller Castlevania serien så höll den hög kvalité, uppskattade att man gick bakåt i tiden och fick följa en en föregångare denna gång. Börjar dock bli lite tjatigt men den mörka, dystra miljön men håller nog ett tag till
Nu har jag inte sett klart allt, men föregångare? Richter är ju 300 år efter Trevor från första serien? Eller är det något jag inte kommit till än?
"Writer and Fighter"
Nu har jag inte sett klart allt, men föregångare? Richter är ju 300 år efter Trevor från första serien? Eller är det något jag inte kommit till än?
Hoppsan det har du rätt i, jag missuppfatta helt där
Hoppsan det har du rätt i, jag missuppfatta helt där
Ja alltså, det är inte lätt att hålla redan på alla Belmonts och när de hör hemma.
"Writer and Fighter"
Blandade känslor, ganska bergochdalbana i dialogen men man måste ju komma ihåg att Richter Belmont är en yngling också vilket kan förklara en ibland omogen dialog. Mest intressanta karaktärerna är nog dock Olrox och biskopen tycker jag. Olrox (grymt röstskådespelad) för sina dunkla motiv men också hans kärlekstrassel och biskopen som slits mellan att vara tjänare av gud och hädare av densamme vilket också gäller hans "familjeanknytning". Visst får man lite "woke-vibbar" emellanåt men jag tycker analogin mellan slaveri/imperialism kontra vampyrhärskare med liknande ambitioner blev bättre ju längre avsnitten gick. De senare avsnitten var de bättre och sista scenen i sista avsnittet var en riktig godbit 😉. Ser fram emot säsong 2.