Lies of P-tråden
Glad att jag klara spelet innan dundernerfsen i senaste patchen.
"Lies of P patch notes nerf some of its hardest boss fights"
https://www.pcgamesn.com/lies-of-p/patch-notes-1-2
Lade nerfsen i spoilertag för man kanske inte vill veta vissa bossnamn
Decreased the HP of certain field monsters
Decreased the HP of ‘Fallen Archbishop Andreus’
Decreased the HP of ‘King of Puppets’ in the first phase
Decreased the HP of ‘Simon Manus, Arm of God’
Decreased the damage of ‘Simon Manus, Awakened God’
Increased the chance to break the stance of ‘Simon Manus, Awakened God’
Increased the Specter’s HP and damage
Det går att köra med pre-nerf patchen om man tricksar lite, om man hellre vill det, läste jag någonstans.
Förstår inte varför dom ska gå och nerfa saker, speciellt efter så kort tid. Är spelet stundtals utmanande? Ja. Men det är inte i närheten av omöjligt eller trasigt. Har folk whinat så pass mycket alltså?
Lite besviken på utvecklarna.
Oj, glad att jag hunnit med en stor del av spelet redan. Svårighetsgraden nu är ju, vad ska man säga riktigt BITIG ibland men inte omöjlig..... varför ska det whineas så in i helvete så att dom känner sig tvungna att sänka den. Det är ju menat när dom skapade spelet att det skulle vara svårt tänker jag.
Näe, också lite besviken på detta.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Jag har absolut inte något emot att det blir lättare, jag njuter inte fullt lika mycket som ni verkar göra när man dör. På tok för mycket tid spenderas på att respawnas...
Hade jag kunnat börja direkt från bossen igen utan någon fördröjning så kan dom göra det precis huuur svårt som helst. Men att vänta på animationen att jag dött ska passera och sen vänta på att jag kommer fram med en visuell effekt sen för att ibland springa många minuter innan jag ens kan försöka igen är rätt irriterande.
Ja.. jag vet det är lite en del av hela grejen men tvåbarnspappa som har sporter och andra aktiviteter också så vill man verkligen utnyttja all speltid man hinner få in. Har för övrigt hunnit få ner puppet king innan patchen... Game Pass versionen har fortfarande inte patchats så vill man fortfarande ha utmaning kan man köra där
Tog ner Scrapped Watchman precis och det var en fin utmaning som bjöd på pisk! Tog ett gäng försök innan jag drog huvudet ur rövah och slutade vara girig, vågade blocka mer och faktiskt insåg att hans pattern inte var så speciellt Ganska lättläst ändå men ändå skönt att känna mig lite "rookie" igen med ett Souls(like)spel, tex bjöd Elden Ring knappt på motstånd för mig och samtliga(Förutom våran kära rödhåriga ruttna beskyddare av Miquella, tog nog fan 30 försök där haha) bossar togs ner på 1-4 försök (men missförstå mig inte dock, jag älskade skitN ur spelet!).
Äventyret fortsätter efter middag!
Jag avundas er som hann klart innan nerfen kom. Inte alls lika coolt att klara det nu 😂
Trist att dom nerfade men hur pass stor är skillnaden egentligen? Är det verkligen en markant stor skillnad? Vi på Xbox har inte ens fått patchen än.
Nyss påbörjat NG++ här.
Topp tre svåraste bossarna enligt mig.
1. Nameless Puppet (NG+)
2. Laxasia the Complete
3. Puppet-Devouring Green Monster
Är på typ sista området så har väl bara sista bossen kvar, nerfades den oxå? aja han köra nästan hela innan iaf.
Simon Manus nerfade dom. Nameless Puppet är inte nerfad. Nameless Puppet möter du bara om du vägrar att ge bort ditt hjärta i slutet. Han var svårast att få ner enligt mig.
Trist att dom nerfade men hur pass stor är skillnaden egentligen? Är det verkligen en markant stor skillnad? Vi på Xbox har inte ens fått patchen än.
Nyss påbörjat NG++ här.
Topp tre svåraste bossarna enligt mig.
1. Nameless Puppet
2. Laxasia the Complete
3. Puppet-Devouring Green Monster
Kändes lättare på något sätt, har strugglat med green monster ett tag men efter patch tog jag honom på andra försöket. Vet inte om det bara var mentalt eller om det är något annat som gjorde det lättare ( känns som han inte gjorde lika mycket damage längre ? )
Simon Manus nerfade dom. Nameless Puppet är inte nerfad. Nameless Puppet möter du bara om du vägrar att ge bort ditt hjärta i slutet. Han var svårast att få ner enligt mig.
Ah okej, så kan va smart o göra backup på savefilerna så man kan göra båda valen utan att behöva spela om för att få båda sluten antar jag? Har haft fullt upp så inte kunnat spela på ett tag nu...
Ah okej, så kan va smart o göra backup på savefilerna så man kan göra båda valen utan att behöva spela om för att få båda sluten antar jag? Har haft fullt upp så inte kunnat spela på ett tag nu...
Japp, det borde gå! Jag har dock både tid och lust att köra igenom det ännu en gång så jag kör legit. Det finns tre slut.
Vanliga mobs slår rätt hårt i NG++ nu känner jag men ska väl justeras med patchen. (När får Xbox den?!)
Kändes lättare på något sätt, har strugglat med green monster ett tag men efter patch tog jag honom på andra försöket. Vet inte om det bara var mentalt eller om det är något annat som gjorde det lättare ( känns som han inte gjorde lika mycket damage längre ? )
Ibland kan en paus göra underverk!
Tog ner Scrapped Watchman precis och det var en fin utmaning som bjöd på pisk! Tog ett gäng försök innan jag drog huvudet ur rövah och slutade vara girig, vågade blocka mer och faktiskt insåg att hans pattern inte var så speciellt Ganska lättläst ändå men ändå skönt att känna mig lite "rookie" igen med ett Souls(like)spel, tex bjöd Elden Ring knappt på motstånd för mig och samtliga(Förutom våran kära rödhåriga ruttna beskyddare av Miquella, tog nog fan 30 försök där haha) bossar togs ner på 1-4 försök (men missförstå mig inte dock, jag älskade skitN ur spelet!).
Äventyret fortsätter efter middag!
Jag gillade Scrapped Watchman. Det var där man fick lära sig vikten av att blocka och leta efter perfect guards, inte bara ducka hejvilt genom hela spelet. Påminde lite om Genichiro i Sekiro: Shadows Die Twice - en boss som var designad för att få det där rytm-tänket och melodin i att blocka svärdhugg i det spelet att sätta sig. Tror många spelare "fattade" Sekiro då, och jag tror att det är lite samma sak med Scrapped Watchman. Att man inte ska bli skraj för hans yviga vevande och konstant hålla på och backa och cheesa genom hela fajten, utan blocka och slå tillbaka.
Jag gillade Scrapped Watchman. Det var där man fick lära sig vikten av att blocka och leta efter perfect guards, inte bara ducka hejvilt genom hela spelet. Påminde lite om Genichiro i Sekiro: Shadows Die Twice - en boss som var designad för att få det där rytm-tänket och melodin i att blocka svärdhugg i det spelet att sätta sig. Tror många spelare "fattade" Sekiro då, och jag tror att det är lite samma sak med Scrapped Watchman. Att man inte ska bli skraj för hans yviga vevande och konstant hålla på och backa och cheesa genom hela fajten, utan blocka och slå tillbaka.
Håller med! S-Watchman fick mig att börja blocka mycket bättre!
Haha du har helt rätt om Genichiro! Det var just den bossen som fick Sekiro att "klicka" för mig! Herrejösses vet inte hur många försök jag la på den bossen och sen från "ingenstans" så bara fattade jag och han gick ner hyffsat enkelt. Underbart när spel hjälper spelaren att komma in i rytm på det sättet!
Japp, det borde gå! Jag har dock både tid och lust att köra igenom det ännu en gång så jag kör legit. Det finns tre slut.
Vanliga mobs slår rätt hårt i NG++ nu känner jag men ska väl justeras med patchen. (När får Xbox den?!)
Jag har oxå lusten men tyvärr inte tiden just nu att köra igenom 3 gånger. Snart kommer Lords of fallen som ska hinnas med oxå.
Också lite besviken. Visst hade man lite bekymmer med några bossar men aldrig något som kändes helt omöjligt. Förmodligen har folk gnällt.
Nu sitter jag dock fast på Nameless Puppet på NG+ och han är nog svårast hittills. Har du eller någon annan fixat honom i NG+? Så mycket HP... Första fasen är rätt lätt och rolig men sen spårar han ju ur i fas 2...
Är första gången jag möter honom då jag gav bort mitt hjärta första genomspelningen. Han hade förmodligen känts lättare i NG.
Tips?
Du verkar klarat dig galant utan några tips. Sen vette fasen vad man skulle gett för tips, nöta och lära sig blocka hans jobbiga mönster hehe. Git gud, kanske? ;P
Tog ner Scrapped Watchman precis och det var en fin utmaning som bjöd på pisk! Tog ett gäng försök innan jag drog huvudet ur rövah och slutade vara girig, vågade blocka mer och faktiskt insåg att hans pattern inte var så speciellt Ganska lättläst ändå men ändå skönt att känna mig lite "rookie" igen med ett Souls(like)spel, tex bjöd Elden Ring knappt på motstånd för mig och samtliga(Förutom våran kära rödhåriga ruttna beskyddare av Miquella, tog nog fan 30 försök där haha) bossar togs ner på 1-4 försök (men missförstå mig inte dock, jag älskade skitN ur spelet!).
Äventyret fortsätter efter middag!
Ja Elden Ring är förmodligen det enklaste spelet i FromSoftwares bibliotek. Kanske därför det blev det populäraste?
Igår blev jag klar med spelet! Nu kan man äntligen läsa lite forumtrådar utan att oroa sig över spoilers
Riktigt bra spel! En hyllning till FromSoft.
Blir spännande att se vad Neowiz/Round8 kommer med i framtiden.
Grattis! Ja dessa utvecklare kommer jag verkligen hålla ögonen på. Om du såg after-credit scenen så ger det en hint om vad deras nästa projekt blir, riktigt spännande! Hoppas det blir ett nytt spel snarare än DLC.
Jag avundas er som hann klart innan nerfen kom. Inte alls lika coolt att klara det nu 😂
Äsch, spelet ger fortfarande en utmaning och är fortfarande riktigt bra.
Jag har oxå lusten men tyvärr inte tiden just nu att köra igenom 3 gånger. Snart kommer Lords of fallen som ska hinnas med oxå.
Det ska bli jäkligt intressant och se hur Lords of the Fallen står sig nu efter Lies of P som jag tyckte lyckades riktigt bra.
The more I practice, the luckier I get.
Det ska bli jäkligt intressant och se hur Lords of the Fallen står sig nu efter Lies of P som jag tyckte lyckades riktigt bra.
Har höga förhoppningar rent spelmässigt, ser otroligt intressant ut. Undrar hur companions funkar om det bara är i bossfighter som Lies of P eller om man har dem med sig hela tiden.
Enda jag är orolig över är buggar och dålig framerate...
Oj, glad att jag hunnit med en stor del av spelet redan. Svårighetsgraden nu är ju, vad ska man säga riktigt BITIG ibland men inte omöjlig..... varför ska det whineas så in i helvete så att dom känner sig tvungna att sänka den. Det är ju menat när dom skapade spelet att det skulle vara svårt tänker jag.
Näe, också lite besviken på detta.
Ja, ne, tråkigt med gnällandet. Dom flesta nerfsen känns obefogade faktiskt. Men men, vad ska man göra, upp till utvecklarna, men visst är man besviken. Spelet är fortfarande bra så.
Tur att du hann köra det mesta iallafall.
The more I practice, the luckier I get.
Spelet får 9/10 , nästan fullpott. Tack för denna upplevelse! Nu ska jag vandra in i ng+ och experimentera med vapen.
<Uppladdad bildlänk>
Grattis, själv får jag tokspö av slutbossen och nu har jag fått slut på kubitems och specter summons stenar så måste farma sånt skit. *gäsp* får bli senare nu orkar jag inte.
Btw hade de inte nerfat denna buse? jaja nåväl.
Spelet får 9/10 , nästan fullpott. Tack för denna upplevelse! Nu ska jag vandra in i ng+ och experimentera med vapen.
<Uppladdad bildlänk>
Såja äntligen klar med slutbossen, blev lite nötande men gick till slut
The more I practice, the luckier I get.
Har nog bara 2 bossar kvar nu, tycker senare delen av spelet var lite lite lättare än början. Men får väl se vad sista bossarna har att säga om detta...
Har hittat en bra vapenkombo jag gillar också som kanske hjälper.
Fixade också spelet ni på förmiddagen. Jag tycker inte spelet blir onödigt enkelt i slutet men har man lärt sig spelets mekaniker så har man ju ”koll på läget”
Överlag var det ett jättebra spel. Roliga och varierade vapen och fantastiska spelmiljlöer.
Minus är väl att banorna är ganska korta och att det känns lite märkligt att ha så många olika equipment slots.
Fixade också spelet ni på förmiddagen. Jag tycker inte spelet blir onödigt enkelt i slutet men har man lärt sig spelets mekaniker så har man ju ”koll på läget”
Överlag var det ett jättebra spel. Roliga och varierade vapen och fantastiska spelmiljlöer.
Minus är väl att banorna är ganska korta och att det känns lite märkligt att ha så många olika equipment slots.
Medhåll, förutom sista som aaaaaaaaaldrig tog slut tyckte jag haha.
Fanns en viss boss som var ballare än alla andra, där jag till och med fick nackhår vid fas2.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5