Spel utan stress
Nu har jag inte spelat spelet i fråga men stardew valley, yonder och i princip allt ifrån ”amanita design” är spel som jag tyckt varit avslappnande och med charmig design.
Sen är ju nya ”Palia” i betastadiet och har fått mycket god kritik för att vara avslappnande
Nu tycker jag också Stardew Valley var mysigt, men de kort dagarna i spelet gjorde en lite stressad. Man behöver iofs. inte gå på alla marknader och så... Då körde vi co-op också.
Håller med! Fantastiskt spel om man gillar att läsa. Grymt välskrivet och väldigt skönt tempo om man är ute efter något lugnare. Galet med massor av oväntade dialoger och händelser.
Nu behöver man inte ens läsa längre! Bara luta sig tillbaka och lyssna.
Nu tycker jag också Stardew Valley var mysigt, men de kort dagarna i spelet gjorde en lite stressad. Man behöver iofs. inte gå på alla marknader och så... Då körde vi co-op också.
Hmmm, du har en poäng där
Jaha, är det de som gjort Stray det hade jag missat! Ser mycket fram emot att få kunna spela det!
Är tyvärr inte dom som gjort Stray utan BlueTwelve Studio. Men ändå ett delvis mysigt spel
Är tyvärr inte dom som gjort Stray utan BlueTwelve Studio. Men ändå ett delvis mysigt spel
Jaha, framstod så på sättet det listades på. Nåväl, är ändå ett måste spel att ta igen så fort jag kan!
Det var just Sable jag tänkte rekommendera också. Även om det hade ganska dålig prestanda på PS5 var det en väldigt trevlig resa.
PSN: OAKTHYR
Håller med! Fantastiskt spel om man gillar att läsa. Grymt välskrivet och väldigt skönt tempo om man är ute efter något lugnare. Galet med massor av oväntade dialoger och händelser.
Jäkligt trivsam musik med. Spelar det ibland bara för musiken, framförallt den på andra sidan kanalen. Ger en väldigt skön ödslig vinterkänsla.
Dorfromantik tycker jag är ganska avkopplande.
Hehe, skulle just skriva detta!
Väldigt avslappnande!
Letade också efter lite stressfria spel för ett tag sedan, skönt att bara luta sig tillbaka och ta det lugnt ibland.
Vad som man anser är "stressfritt" är lite individuellt men jag hittade två spel som jag kan rekomendera.
* Killer Frequency - Riktigt skön stil på det spelet, är för mig helt perfekt stressfritt.
* Dredge - Även detta spelet har en go' stil. Riktigt " laid back ". Såg att detta nämnts i tråden sedan innan.
* Firewatch - Alltid tyckt att man får ett slags lugn av det här spelet.