Outcast: A New Beginning visades upp av THQ
Det är väl mycket större att de visade upp Titan Quest 2.
Verkligen! Förhoppningsvis pissar det på såväl poe som diablo
- Hur mycket voice-over ska vi ha till vår trailer?
- Ja!
Helskotta så generiskt open world det såg ut annars. Känns inte så mycket som Outcast mer än till settingen. Trots originalgänget fick jag en ganska oinspirerad känsla av detta.
Jag tänkte direkt: "Dark Void 2", eller "Dude in flying contraption - in a over saturated green world that is not Avatars Pandora ".
Är det meningen att texten på bilden ska vara spegelvänd? Någon sorts artistisk flärd som jag inte förstår mig på?
I övrigt gillade jag det första Outcast när det kom men tiden har inte direkt varit snäll mot det och suget på den här uppföljaren är väl inte jättestort precis.
haha, nej det är det inte. Ska fixa den! XD
Ettan kändes ju som svartmagi när det kom. Storleken på världen och allt det där som kunde målas upp med voxlar. Men idag har det åldrats väldigt dåligt. Tyckte inte remaken kändes så bra heller, ironiskt så saknades den där "storskaligheten" som voxel-motorn lyckades skapa back in the days.
Men jag är ändå lite nyfiken över 2an.
"Writer and Fighter"
haha, nej det är det inte. Ska fixa den! XD
Ettan kändes ju som svartmagi när det kom. Storleken på världen och allt det där som kunde målas upp med voxlar. Men idag har det åldrats väldigt dåligt. Tyckte inte remaken kändes så bra heller, ironiskt så saknades den där "storskaligheten" som voxel-motorn lyckades skapa back in the days.
Men jag är ändå lite nyfiken över 2an.
Håller med! I efterhand var nog Og Outcast mer av ett techdemo för voxlar som aldrig tog fart. Älskade verkligen hur det såg ut rent grafiskt, men har väldigt lite minne av själva gameplay.
I min värld känns det ”onödigt ” att släppa en 2a om man inte kommit på en ny lösning för att rendera grafik. Då hade man lika gärna gjort ett helt annat spel, som inte är fjättrad av sin föregångare
Håller med! I efterhand var nog Og Outcast mer av ett techdemo för voxlar som aldrig tog fart. Älskade verkligen hur det såg ut rent grafiskt, men har väldigt lite minne av själva gameplay
Voxlar hade ändå en rätt bra run där ett tag med Novalogics olika militärspel så som Delta Force och Commanche-serien. Men Outcast var det första äventyrsspelet som använde voxelteknologin. Kanske var det enda också? Voxlar kunde göra imponerande stora miljöer men det var rätt svårt att kombinera med vanliga 3D-modeller och få det att se bra ut minns jag?
Egentligen är ju Minecraft lite av voxlar, hela världen där är ju byggd i block...men stora block.
"Writer and Fighter"
Är det meningen att texten på bilden ska vara spegelvänd? Någon sorts artistisk flärd som jag inte förstår mig på?
I övrigt gillade jag det första Outcast när det kom men tiden har inte direkt varit snäll mot det och suget på den här uppföljaren är väl inte jättestort precis.
Spelade remaken lite förra året och måste ändå säga att för att vara ett 3d-spel från 90-talet så tycker jag ändå att det står sig hyfsat. Inte många 3d-spel från nittiotalet som jag skulle säga det om.
Tycker som vissa andra, det här ser faktiskt intressant ut. Jag tycker inte det känns för generiskt. En grönskande värld är ju knappast unikt för Avatar, får lite dålig smak i munnen av alla som typ menar att det skulle vara någon wannabe Avatar-värld för att det finns en jungelliknande alienvärld.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Ge mig en tight story och jag är såld.
Förhoppningsvis inte: Kaufman och Xues forskning ledde till att människan fann ett stabilt sätt att färdas till Adelpha och har nu kommit en masse för att sörpla i sig resurser. Talanerna ber åter igen Ulukai om räddning från det nya hotet mot deras värld. När Cutter Slade ser förstörelsen hans medmänniskor medför tar han på nytt på sig den orangea tröjan och med sin trogna HK-P12 ger sig ut för att på nytt rädda Adelpha med våld om så krävs. Eller att lära Talanerna hur man strider mot människornas teknologiska överlägsenhet.
Viam inveniam aut faciam
Outcast var en milstolpe när det släpptes. Att kunna springa igenom ett enormt landskap med runda former i realtids 3D var ofattbart på 90-talet. Lägg även till ett soundtrack framfört av en riktig symfoniorkester.
Har läst att benämningen voxlar egentligen var missvisande då spelet faktiskt bestod av polygoner men använde sig av en väldigt tidig variant av vad vi nu kallar ray tracing.
Eftersom action-äventyr i öppna miljöer är så långt ifrån en bristvara man kan komma nu så kan jag förstå dom som är skeptiska till vad en uppföljare skulle kunna tillföra idag. Tycker det ser relativt lovande ut så ska ändå bli intressant att se vad det blir.