Embracers omsättning i Ryssland "ökade kraftigt" under 2022

Robot
Embracers omsättning i Ryssland "ökade kraftigt" under 2022

Företaget avböjer att kommentera uppgiften, men fördömer det ryska kriget.

#embracer


Medlem

Sicken hyckleri! Fördömer med ena handen men fortsätter att gagna landets ekonomi med andra. Har ju haft 1.5 år på sig att planera uttåg, men inget händer. Hoppas de sätter girighet i halsen en vacker dag.

Medlem

Älskar hycklandet när Swedbanks informationschef för just deras rysslansfond (!) uttalar sig om att det inte är positivt på lång sikt 🤡

Medlem

Money rulez eller vad säger man. Allt annat är sekundärt. Typ.

Releasehästryttare
Skrivet av 9t45ngPGK49:

Sicken hyckleri! Fördömer med ena handen men fortsätter att gagna landets ekonomi med andra. Har ju haft 1.5 år på sig att planera uttåg, men inget händer. Hoppas de sätter girighet i halsen en vacker dag.

Ägs inte Embracer mestadels av Saudi arabien som är för kriget?

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Money rulez eller vad säger man. Allt annat är sekundärt. Typ.

Ah visst, samtidigt så finns det nog inte en enda svensk som kan gå igenom livet utan att konsumera mängder av sånt som producerats, distribuerats eller framtagits med hjälp av diktaturer, barnarbete och annat. Oavsett som det gjorts genom staten eller den privata sektorn i allt från produkter till ägande.

Där i ligger nog det största hyckleriet bland alla som bölar högst och vill att alla som har associationer med Ryska marknaden ska gå under i guilt by association, en svensk specialite. Finns nog hundar som desperat ger sig på embracers personal privat nu.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ägs inte Embracer mestadels av Saudi arabien som är för kriget?

Kan ha fel, men som jag minns köpte de in sig. Men absolut ingen majoritetsposition.

Avstängd

Hur vet vi att dom gynnar stadskassan. Hört angående andra spel som görs i Ryssland inte gynnar Rysslands stadskassa. Har dom uttalat sig eller 100% bevis att dom gynnar Putin och kriget?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Hur vet vi att dom gynnar stadskassan. Hört angående andra spel som görs i Ryssland inte gynnar Rysslands stadskassa. Har dom uttalat sig eller 100% bevis att dom gynnar Putin och kriget?

Alla pengar skattas och skatten finansierar rysk militär.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ah visst, samtidigt så finns det nog inte en enda svensk som kan gå igenom livet utan att konsumera mängder av sånt som producerats, distribuerats eller framtagits med hjälp av diktaturer, barnarbete och annat. Oavsett som det gjorts genom staten eller den privata sektorn i allt från produkter till ägande.

Där i ligger nog det största hyckleriet bland alla som bölar högst och vill att alla som har associationer med Ryska marknaden ska gå under i guilt by association, en svensk specialite. Finns nog hundar som desperat ger sig på embracers personal privat nu.

Ja så är det tyvärr

Medlem

Har jag råkat gå in på Aftonbladet?
Man kan inte ens gå in på en "spelsida" och läsa nyheter om spel utan att någon skall börja hetsa mot enskilda företag och personer bara för man inte råkar följa de senaste "CURRENT THING" som alla måste tycka och tänka om. Hoppas skribenten känner sig nöjd nu då antagligen folk skall börja hota och trakassera arbetare på företagen som inte har något med detta att göra, bara för de kan känna sig glada att ha hoppat på enskilda företag/personer och klappa sig själva på ryggen.

Redaktör
Skrivet av mobmoben:

Har jag råkat gå in på Aftonbladet?
Man kan inte ens gå in på en "spelsida" och läsa nyheter om spel utan att någon skall börja hetsa mot enskilda företag och personer bara för man inte råkar följa de senaste "CURRENT THING" som alla måste tycka och tänka om. Hoppas skribenten känner sig nöjd nu då antagligen folk skall börja hota och trakassera arbetare på företagen som inte har något med detta att göra, bara för de kan känna sig glada att ha hoppat på enskilda företag/personer och klappa sig själva på ryggen.

Du var ju inne och klagade igår också, och sen slutade du svara när jag svarade dig. Äger du aktier i Embracer eller vad är problemet?

Du kan ju bara låta bli att läsa nyheten om du ogillar den - det finns uppenbart andra som vill läsa om det här. Och apropå att "hetsa mot företag" - du minns kanske att du var förbannad i går på att vi INTE hade skriivt om trakasserianklagelserna mot Acti-Blizz? (Vilket vi har gjort, och som jag upplyste dig om i går, men jag kan inte se att du har erkänt att du hade fel då.)


signatur
Redaktör
Skrivet av Devan:

Ägs inte Embracer mestadels av Saudi arabien som är för kriget?

Nä, Savvy (Saudiariabien) äger en minoritetspost. Info här.


signatur
Medlem

Hoppas de sjunker lite till så man kan gå in snart (obs ingen köp rek.)

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Har jag råkat gå in på Aftonbladet?
Man kan inte ens gå in på en "spelsida" och läsa nyheter om spel utan att någon skall börja hetsa mot enskilda företag och personer bara för man inte råkar följa de senaste "CURRENT THING" som alla måste tycka och tänka om. Hoppas skribenten känner sig nöjd nu då antagligen folk skall börja hota och trakassera arbetare på företagen som inte har något med detta att göra, bara för de kan känna sig glada att ha hoppat på enskilda företag/personer och klappa sig själva på ryggen.

Att en svensk spelsajt skriver om ett svenskt spelbolag kan väl ändå inte anses vara konstigt?

Om en "spelnyhet" är stor nog att tas upp i andra medier vore det väl konstigt om medier fokuserade på spel hoppar över nyheten?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Har jag råkat gå in på Aftonbladet?
Man kan inte ens gå in på en "spelsida" och läsa nyheter om spel utan att någon skall börja hetsa mot enskilda företag och personer bara för man inte råkar följa de senaste "CURRENT THING" som alla måste tycka och tänka om. Hoppas skribenten känner sig nöjd nu då antagligen folk skall börja hota och trakassera arbetare på företagen som inte har något med detta att göra, bara för de kan känna sig glada att ha hoppat på enskilda företag/personer och klappa sig själva på ryggen.

Sveriges största spelsajt skriver om svenska spelföretag, helt overkligt!


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skrivet av 9t45ngPGK49:

Sicken hyckleri! Fördömer med ena handen men fortsätter att gagna landets ekonomi med andra. Har ju haft 1.5 år på sig att planera uttåg, men inget händer. Hoppas de sätter girighet i halsen en vacker dag.

Jamen, de hoppas ju på att när kriget väl är över och Ryssland släpps in i värmen igen så är de där och kan tjäna multum på att redan vara etablerade där.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jamen, de hoppas ju på att när kriget väl är över och Ryssland släpps in i värmen igen så är de där och kan tjäna multum på att redan vara etablerade där.

Ryssland kommer att släppas in i värmen igen?

De kommer att få vänta länge.

Avstängd
Skrivet av filbunke:

Ryssland kommer att släppas in i värmen igen?

De kommer att få vänta länge.

Tror inte jag kommer vara såhär nu även om det kan bli lite bättre för att försöka hålla EU fritt från krig.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Har jag råkat gå in på Aftonbladet?
Man kan inte ens gå in på en "spelsida" och läsa nyheter om spel utan att någon skall börja hetsa mot enskilda företag och personer bara för man inte råkar följa de senaste "CURRENT THING" som alla måste tycka och tänka om. Hoppas skribenten känner sig nöjd nu då antagligen folk skall börja hota och trakassera arbetare på företagen som inte har något med detta att göra, bara för de kan känna sig glada att ha hoppat på enskilda företag/personer och klappa sig själva på ryggen.

Frågan är väl snarare varför du ens besöker FZ längre? Du gör absolut ingenting annat än gnäller och grinar.

En återkommande fras passar in här. Om du inte tycker om vad som publiceras, ge f-n i att läsa det då! Konsumera det som gör dig glad istället. Så skall du se att du även mår bättre själv.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ah visst, samtidigt så finns det nog inte en enda svensk som kan gå igenom livet utan att konsumera mängder av sånt som producerats, distribuerats eller framtagits med hjälp av diktaturer, barnarbete och annat. Oavsett som det gjorts genom staten eller den privata sektorn i allt från produkter till ägande.

Där i ligger nog det största hyckleriet bland alla som bölar högst och vill att alla som har associationer med Ryska marknaden ska gå under i guilt by association, en svensk specialite. Finns nog hundar som desperat ger sig på embracers personal privat nu.

Det där är väl ändå prima exempel på "whataboutism" som jag tror Embracer och Ryssland är väldigt tacksamma för. Vi kan inte ta alla strider på en och samma gång. Om några bestämmer sig för att idag dumpa sina aktier i Embracer över detta på grund av moraliska övertygelser, men samtidigt fortsätter att köpa vissa produkter med komponenter tillverkade i Kina, betyder det ju inte att det goda beslutet man gjorde nullifieras.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det där är väl ändå prima exempel på "whataboutism" som jag tror Embracer och Ryssland är väldigt tacksamma för. Vi kan inte ta alla strider på en och samma gång. Om några bestämmer sig för att idag dumpa sina aktier i Embracer över detta på grund av moraliska övertygelser, men samtidigt fortsätter att köpa vissa produkter med komponenter tillverkade i Kina, betyder det ju inte att det goda beslutet man gjorde nullifieras.

Bra sagt. Om något skulle jag gärna bli upplyst i större utsträckning när företag fular sig. Vill minnas att man ibland kan läsa om (inte på FZ då) diverse företag som gör si och så utan att företagets namn nämns, vilket känns rätt knepigt.
Jag vet att många direkt gör oetiska saker, som de lovar förbättra så fort de får medias ljus på sig, och många som gärna döljer sitt fiffel genom en uppsjö av dotterbolag, affärspartners och underentreprenörer (som gärna i sin tur har underentreprenörer).
Så fort något fuffens avslöjas kan moderbolaget dra på sig offerkoftan och säga: men så hemskt, så här får det verkligen inte gå till, vi ska genast ställa krav, vi ska gå till botten, försäkra oss om att det inte händer igen etc etc.

1
Skriv svar