FSR 3 Xbox
Om det är som nvidias dlss3 så är det bara nya serien grafikkort som kan nyttja det, dvs inte xbox.
Ska även vara för äldre grafikkort och det är det som gör det så unikt. Många säger att Xbox får FSR 3 men sen även endel som säger att Xbox inte får FSR 3. Själv tror jag att Xbox får FSR 3. Därför det tar sådan tid att släppa FSR 3 eftersom äldre grafikkort ska få det.
AMD kan se till att lansera det till sina egna grafikkort först
Xbox S/X kommer kunna köra FSR 3 eftersom det endast är mjukvaruuppdatering och AMD sagt att man inte behöver nytt grafikkort.
Har du hört att AMD nu vill låsa FSR 3 helt till AMD?
Det finns såvitt jag vet inget som förhindrar att spelutvecklare använder FSR3. Däremot är inte FSR3 någon mirakelfunktion som vissa clickbait YouTube videos gärna vill få oss att tro.
Jag tror det finns delar av FSR3 som kommer användas på Xbox, som till exempel bättre 4K reconstruction än idag. Däremot är jag mer tveksam till frame generation. Den funktionen fungerar sämre och sämre ju lägre framerate du har. Att öka från 30fps till 60fps med frame generation? Nej, då tror jag 30fps är att föredra.
Xbox S/X kommer kunna köra FSR 3 eftersom det endast är mjukvaruuppdatering och AMD sagt att man inte behöver nytt grafikkort.
Har du hört att AMD nu vill låsa FSR 3 helt till AMD?
Det är mycket möjligt att Xbox's GDK får tillgång till FSR 3.0 någon gång i framtiden men det återstår att se när i så fall eftersom AMD har inte annonserat något lanseringsdatum för FSR 3.0 till PC ännu.
I dagsläget är det bara ett fåtal spel på Xbox Series X|S som utnyttjar FSR och då är det inte ens den senaste versionen utan 1.0 eller 2.0 (t.ex. Scorn). Så jag skulle inte ha alltför stora förhoppningar med tanke på det låga utbudet som du finner idag
Det finns såvitt jag vet inget som förhindrar att spelutvecklare använder FSR3. Däremot är inte FSR3 någon mirakelfunktion som vissa clickbait YouTube videos gärna vill få oss att tro.
Jag tror det finns delar av FSR3 som kommer användas på Xbox, som till exempel bättre 4K reconstruction än idag. Däremot är jag mer tveksam till frame generation. Den funktionen fungerar sämre och sämre ju lägre framerate du har. Att öka från 30fps till 60fps med frame generation? Nej, då tror jag 30fps är att föredra.
Är AI som FSR 3 ska använda låst till dom nya AMD geafikkorten och har då ett AI chip eller kommer även det äldre grafikkort som Xbox har att kunna köra AI?
Jag kan gissa att båda har AI men att det helt enkelt fungerar bäst med senaste AMD grafikkort med AI chip.
Du gör en tråd och frågar
Kan Xbox S/X köra kommande FSR 3 eller får vi nöja oss med FSR 2.2 som Xbox har idag?
Sen svara du på den direkt att dom kan?!?
Xbox S/X kommer kunna köra FSR 3 eftersom det endast är mjukvaruuppdatering och AMD sagt att man inte behöver nytt grafikkort.
Har du hört att AMD nu vill låsa FSR 3 helt till AMD?
Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.
Du gör en tråd och frågar
Sen svara du på den direkt att dom kan?!?
Det är ganska uppenbart nu att det är ett trollkonto
Hört att FSR förmodligen får bättre bildkvalité mitt DLSS 3 sen tror jag inte man lär märka någob skillnad om det endast är 5-10 FPS mindre.
Du hör mycket du..
Du hör mycket du..
Tror du FSR 3 kan släppas till Xbox 2023?
Tror du FSR 3 kan släppas till Xbox?
Det tror jag
Dock har jag gått över till PC för att slippa undra
Det tror jag
Dock har jag gått över till PC för att slippa undra
Kommer det 2023 eller 2024?
FSR är inte en teknik som sitter på grafikkortet utan en API som utvecklarna kan bygga in om de så känner för det. Det kan vem som helst implementera. Det är bara ett sätt att rendera.
Tror du att FSR 3 kan vara något som komner med Starfield? Själv tror jag samarbetet handlat om FSR 3
Tror du att FSR 3 kan vara något som komner med Starfield? Själv tror jag samarbetet handlat om FSR 3
Starfield använder inte FSR3
Starfield använder inte FSR3
Hur vet vi det?
Hur vet vi det?
För att både AMD och Bethesda pratat om det.
In a YouTube video posted to the official AMD account, it was announced that AMD is an exclusive partner for the game. FSR 2 support was then mentioned by Todd Howard at the 1:19 mark, saying that AMD engineers are in their code base working on the upscaling and image processing of FSR 2.
Källa: https://steamdeckhq.com/news/starfield-will-have-fsr-2-0-amd-...
Du gör en tråd och frågar
Sen svara du på den direkt att dom kan?!?
Vad knasigt det blev. Man skulle kunna tro att någon glömde byta konton innan den svarade i tråden.
Tror du att FSR 3 kan vara något som komner med Starfield? Själv tror jag samarbetet handlat om FSR 3
Varför är du så taggad på FSR? Som sagt det är inget microsoft bestämmer att nu ska det vara FSR i Starfield, utan det är bethesda som väljer om dom vill implementera det eller ej, självklart kommer det använda FSR i nån mån men jag förstår inte vad du är ute efter i denna diskussion? Har du en bra dator så är FSR meningslöst. Det enda det är bra till är att super sampla upplösningen för sämre hårdvara. Dvs rendera en bild med låg upplösning och sen uppskala den till hög upplösning. De som tjänar bäst på det är folk med dålig hårdvara som tex en steam deck. Jag är utvecklare själv så.
1# FZ Troll
Jag tycker din fascination för FSR3 är väldigt överdriven. Känns som du förväntar dig en fullständig grafisk revolution, och då kommer du tyvärr bli väldigt besviken. Det är en evolution av uppskalningen som AMD erbjuder idag.
Varför är du så taggad på FSR? Som sagt det är inget microsoft bestämmer att nu ska det vara FSR i Starfield, utan det är bethesda som väljer om dom vill implementera det eller ej, självklart kommer det använda FSR i nån mån men jag förstår inte vad du är ute efter i denna diskussion? Har du en bra dator så är FSR meningslöst. Det enda det är bra till är att super sampla upplösningen för sämre hårdvara. Dvs rendera en bild med låg upplösning och sen uppskala den till hög upplösning. De som tjänar bäst på det är folk med dålig hårdvara som tex en steam deck. Jag är utvecklare själv så.
Hen påverkas väl samtidigt av all rent vansinnig hype som inte minst GPU-tillverkare totalt öser över sina uppskalnings- och frame generation-tekniker (oavsett om de heter FSR, XeSS eller DLSS), de vill väl sälja sina GPUer med prislappar de kanske inte riktigt förtjänar. Till slut bankas väl hypen in i folks huvud som att det skulle vara något alla spelare vill ha.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Hen påverkas väl samtidigt av all rent vansinnig hype som inte minst GPU-tillverkare totalt öser över sina uppskalnings- och frame generation-tekniker (oavsett om de heter FSR, XeSS eller DLSS), de vill väl sälja sina GPUer med prislappar de kanske inte riktigt förtjänar. Till slut bankas väl hypen in i folks huvud som att det skulle vara något alla spelare vill ha.
För Xbox är det toppen även om riktig 4K alltid ger bästa bild och grafik mot uppskalat skit. Men lär ju bli så pass bra i framtiden att man inte lär se någon större skillnad. Hoppas verkligen att FSR börja använda AI snart. Då skulle FSR vara mycket bättre med AI mot vad den lär bli när vi har FSR 3 sant uppdatering till ny FSR kommer gå snabbare vid varje relese.