Hur många timmar har ni lagt ner på erat mest spelade spel?

Skribent

Tror inte att det är särskilt mycket. Runt 100 timmar i spel som WoW, The Witcher 3 och Skyrim skulle jag tro. Final Fantasy IX kan nog vara det jag lirat mest, möjligtvis i ett par hundra timmar uppdelat på olika plattformar.

Medlem

Som en one-and-done-kille brukar jag mest dra igenom berättelsen i ett spel och sedan ta mig vidare, även i spel med onlinefunktionalitet, så det blir inga tusentals timmar per spel som många här uppvisar.

När det första Titanfall släpptes körde jag det ganska mycket (i mitt tycke) under en period och det är nog den senaste gången jag anser att jag tog mig tiden att bli någorlunda bra på ett multiplayerspel. När jag kollade upp hur många timmar det faktiskt blev stannade det tydligen vid 145h vilket i jämförelse med andra här i tråden inte direkt är jätteimponerande..

Jag och två polare "nötte" det första Destiny när det släpptes. Vi körde igenom berättelsen, alla expansioner, grindade strikes och rockade PvP. Av olika anledningar skildes våra vägar åt men när jag sprang på en av dem några år senare pratade vi faktiskt om vår tid med Destiny och hur uppslukade vi varit av det, varpå vi med fasa kollade upp hur många timmar vi faktiskt lagt ner. För mig blev det 96 timmar och för honom nästan det dubbla.. Inte riktigt så farligt som jag bävade för.

Därför blir det med stor sannolikhet WoW som tar priset då jag spelade aktivt från Vanilla till halvvägs genom WotLK där jag slutade spela strax efter att Argent Tournament öppnade. Efter några års paus hoppade jag in igen under MoP men då 75% av alla jag spelat med tidigare hade slutat och jag inte längre hade tid att raida på den nivån som de återstående gjorde blev det en ganska kort visit. Finns det någon möjlighet att kolla upp sin profil med tillhörande speltid online någonstans?

När jag läser här känns det nästan som att någonting saknas och har saknats i mitt gamingliv då det till synes mest bestått av kortare flirter och temporära relationer. Var är min "the one" liksom?

Medlem

Tror mitt spelade i Quake 3 var extremt, WoW kommer nog på en andra plats men inte alls i den utsträckningen som Q3 hade.

Medlem

Har 3581 timmar i Guild Wars 2. Inget annat spel kommer i närheten. Har dock inte spelat nämnvärt de senaste åren: var tvungen att offra ett par intressen när jag fick barn.

Medlem

WoW utan tvekan, längesedan jag kollade nu men med aktiv sub sedan 2007 fram tills idag kan jag bara tänka mig vad det landar på. En bra bit över 10.000, kanske till och med närmare 20.000.

Diablo 3 har garanterat några tusen också, men vet inte om man kan kolla det någonstans.

På Steam ligger Binding of Isaac i topp med 1100 timmar, följt av Civ 5 med 950 och Payday 2 med 750.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Oj, jag önskar jag kunde fastna och grotta ned mig i ett spel på det sättet många i tråden verkar gjort!
På Steam är mina mest spelade mellan 200-250 timmar, andra spel från min ungdom har troligen fått mer tid än så man tvivlar på att något är över 500h.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Snowrunner ca 350 timmar på EGS av dom jag kan kolla upp speltid.

sen finns det en hel del spel som inte räknat speltid


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag brukar känna mig klar med spelet när alla achievement/trophies är plockade, så det är sällan ett spel tar över 150timmar.
Snowrunner har jag dock spelet en del, 100% på Xbox, ps5 och PC, tar ca 100-120 timmar per gång.

Annars har jag nog 200-300 timmar med Stardew Valley.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av anon_328997:

Diablo III med ca 4000 timmar. Annars Civ V med 2400 timmar.
Spelar inte WoW längre så kan inte ta reda på hur mycket tid som försvann där.

Hur kan man se det för diablo eller gissar du bara?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Jag har lagt 2000 timmar på Team Fortress 2. Dock köpte jag spelet i januari 2008 och slår man då ut det på de 15 år som gått sedan dess blir det 133 timmar per år, eller 2,5 timme i veckan. Merparten av timmarna är dock mest under perioden 2008-2011.

Om vi tar ett spel som inte är "oändligt" så har jag väl 250-300 timmar sammanlagt i Skyrim. Kört igenom storyn flera ggr och på flera olika plattformar (PC/Series X/PS3).


signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Inaktiv
Skrivet av Verdurakh:

Hur kan man se det för diablo eller gissar du bara?

På PC är det väl bara trycka på "P" för att få upp profilen sen får man räkna ihop alla karaktärers speltid.
Den mesta tiden har jag spelat på PS4/5 där man ser hur mycket man spelat på varje spel.
Så ca 800h på PC och 3226h på PS.

Medlem

3594h har det blivit i Europa Universalis 4. Spelar betydligt mindre nu dock då deras senare DLC varit extremt dåliga.

WoW tar säkert kakan dock, men kan inte se speltid, men om jag inte minns fel har jag minst 3 karaktärer med nästan exakt 100 dagar played.. det var ändå ganska kul när det begav sig. Inte spelat på 2 expansioner nu

Skrivet av alias:

Skäms nästan när räknaren gick upp i 2800 timmar för The division 2. (2800 Timmar = 116.67 Dagar) Kanske skulle kunna gjort något bättre av 2800 timmar samtidigt sägs det att för att bli riktigt bra på något så krävs det 10K timmar. För mitt försvar så släpptes spelet 2019..

Hehe

https://www.fz.se/forum/trad/442886-spelet-som-du-spenderat-f...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av anon_328997:

På PC är det väl bara trycka på "P" för att få upp profilen sen får man räkna ihop alla karaktärers speltid.
Den mesta tiden har jag spelat på PS4/5 där man ser hur mycket man spelat på varje spel.
Så ca 800h på PC och 3226h på PS.

aha, hade hoppats att det fanns gömt inne i battle.net appen bara, saknas där av någon konstig anledning


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Flakmonkey

Måste vara Unreal Tournament 2003/2004, finns inga timmar loggade men borde väl vara över 1000h iaf, kanske uppemot 2. På senare tid har jag blivit mer one and done-person som någon annan person här uttryckte det och jag tycker faktiskt inte det är något dåligt i det. Visst är det kul att ha något spel att komma tillbaka till men då tar jag hellre något multiplayer-spel som är mer av social karaktär än något annat. På det stora hela så ser jag mer värde i att uppleva flera olika saker än att helt sugas upp i något, det finns så otroligt mycket där ute som är fantastiskt som man missar om man bara håller sig till sin grej. Det gäller för övrigt inte bara spel utan allt från mat och människor som man träffar till film, musik och vilka resmål man väljer.

Medlem
Skrivet av Majoren:

590h med Skyrim.
Vet inte riktigt varför jag spelar det så mycket. Det känns lite som att komma hem till norrland, kanske därför.

Jag har hittills 2200 timmar i Skyrim.

Medlem

Lotro - drygt 2000h på mina två mains. Spelade aktivt några år.

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Galet vad många timmar vissa lagt (OBS! ingen värdering lagd)! Själv har jag väl runt 300h som mitt max i spel som RDR2, Witcher 3 samt ME-trilogin.

En genuin fråga: Jag förstår att timmarna kan rinna iväg i multiplayerspel, som ju ofta är så mycket mer än själva spelet, men hur orkar ni lägga 1000+ timmar på singelplayerspel?

Det singleplayer jag lagt mest på är nog dead cells med 1200 timmar. Tycker det är rätt skön avkoppling plus att jag älskar spelet. Få spel som har så tajt kontroll och combat.

Medlem

Man har faktiskt ett liv utanför sitt spel, så jag har lagt 300 timmar på breath of the wild

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag kollade antal spelade matcher och räknade ett genomsnitt på 30 min per match.

Och jäklar vad du har spelat, härligt

24904 matcher, skicka hjälp

Medlem

Har cirka 300 timmar i Rocket League tydligen men annars så har man 100-150 timmar nedlagt i diverse SP-spel som t.ex. TW3/RDR2/Just Cause 3/BotW.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag kollade antal spelade matcher och räknade ett genomsnitt på 30 min per match.

Och jäklar vad du har spelat, härligt

Vad jag kan se ligger en match i genomsnitt på 20 min

Medlem
Skrivet av Switchlover94:

Man har faktiskt ett liv utanför sitt spel, så jag har lagt 300 timmar på breath of the wild

Att spela Breath of the Wild räknar jag som utomhusvistelse i friska luften, med motion.

Medlem
Skrivet av caracarn:

24904 matcher, skicka hjälp

Hahaha satan i gatan! Skickar Morales i Medivacen att ta hand om dig.

Skrivet av Loxus:

Vad jag kan se ligger en match i genomsnitt på 20 min

Med kötid och gastande på Discord mellan matcherna tänker jag att det blir närmare 30. Och i en sådan här tråd vill jag avrundar uppåt


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

mer än halva livet i CSGO och Valorant + lite äldre MMOs

Medlem

Ca 12000 timmar WoW
5500 timmar DotA 2
1400 timmar MW2 MP (det gamla då)

Topp 3 är där det finns registrerad tid.

Sen kan jag inte svara på hur många timmar jag lagt på Diablo 2 men det är jävligt många timmar


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

För mig är det nog utan tvekan wow, spelade väldigt mycket när det kom, höll i sig till och med WOTLK efter det dalade det rejält och avtog helt. Svårt att estimera exakt antalet timmar men det måste ligga högst.

Utav spel mer i nutid så är det football manager (olika verisioner) som ligger högst.
Ett par av dessa på 2000+ timmar. CSGO ligger nog rätt högt med på typ 1000-1500 timmar.(cs 1,6 kanske kvalar in här med ). Sen diverse fifa titlar som ligger runt 500.
Det spel som är aktivt just nu (förutom fm) är nog Hell let loose, det ligger runt 300-400 timmar.

Detta är det som jag kommer ihåg på rak arm, en notis när det kommer till FM är att det inte är helt ovanligt att man låtit datorn vara igång och simulerat när man varit på jobbet/sovit/festa så rätt stor % så har man inte fysiskt suttit vid spelet.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Med kötid och gastande på Discord mellan matcherna tänker jag att det blir närmare 30. Och i en sådan här tråd vill jag avrundar uppåt

Hehe, det är sant, 20 min-siffran är nog från början till slut av själva matchen

Medlem
Skrivet av Tubb3:

Galet vad många timmar vissa lagt (OBS! ingen värdering lagd)! Själv har jag väl runt 300h som mitt max i spel som RDR2, Witcher 3 samt ME-trilogin.

En genuin fråga: Jag förstår att timmarna kan rinna iväg i multiplayerspel, som ju ofta är så mycket mer än själva spelet, men hur orkar ni lägga 1000+ timmar på singelplayerspel?

Ja undrar också?Tror inte jag har mer än 200 med något som är singleplayer endast.
Man måste nog vara djupt deprimerad om man lägger mer än så på ett icke multiplayerspel. Inget fel, hjälper det så varför inte.
Minns när jag spelade GTA3, ja, länge sedan som en galning när någon allra närmast mig gick bort.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

För mig så var det ett underbart spel, min älskade hade dött, fanns ändå något i framtiden som man kunde längta efter.
Nu är det endast skräck, AI, för intelligent för vårat bästa. Vad kommer hända?


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar