Officiell tråd: Park Beyond – Ny nöjesparkssimulator!
*Sponsrad tråd*
Bygg dina drömmars nöjespark!
Den 16 juni släpps Park Beyond – en nöjesparkssimulator för dig som vill drömma dig bort bland storslagna åkattraktioner, fantasifulla berg-och-dalbanor och trilskande gäster. I spelet antar du rollen som nyanställd visionär arkitekt för ett företag som kämpar för sin överlevnad. Ditt uppdrag blir att skapa imponerande nöjesparker med upplevelser som annars inte skulle kunna existera i verkligheten.
Under spelets gång kommer du att samarbeta med flera olika karaktärer, såsom Phil, en entusiastisk parkveteran, och Izzy, en sträng men vänlig direktör. Tillsammans kommer ni att arbeta för att bygga ett framgångsrikt och lönsamt företag.
Park Beyond erbjuder lättanvända kontroller och en berättelsedriven kampanj som hjälper spelaren att lära sig grunderna i nöjesparkhantering samt att bygga alltmer avancerade och fantasifulla berg-och-dalbanor. Framgången i spelet beror helt på spelarens kreativitet och förmåga att skapa unika och spännande nöjesparker.
För att snacka om detta spel har vi skapat denna tråd tillsammans med utvecklarna Bandai Namco!
Dela med dig i tråden
Vad är dina bästa minnen från liknande nöjesparks-sims? Har du byggt någon berg-och-dalbana som du fortfarande kommer ihåg idag? Dessutom vill vi gärna veta vad du helst vill se i ett nöjesparkssimulatorspel och om det finns något särskilt du skulle vilja ha möjlighet att bygga eller prova på i Park Beyond. Skriv i tråden och berätta!
Var med och spela betan!
Bandai Namco har 100 betanycklar att dela ut till er FZ-are! Allt du behöver göra är att inkludera "#jagvillspelabeta" i ditt inlägg här i tråden så skickar Johannes ut betanycklar till de 100 första. Betan startar nu på tisdag 9 maj och nycklarna skickas ut som PM här i forumet.
Instruktioner:
Gå in i ditt Steam-konto och lägg till beta-nyckeln, som du har fått
Betatestningen startar tisdag 9 maj klockan 16:00
Spela så det ryker!
Vinn fullversionen av spelet!
Alla som är med och diskuterar Park Beyond här i tråden är dessutom med och tävlar om en fullversionen av Park Beyond!
Onsdag den 17/5 drar vi en lycklig deltagare i denna tråd som vinner spelet.
Kolla in streamen!
Den 9 maj kommer vår alldeles egen Wakkaah att streama Park Beyond på Youtube. I streamen finns chans att vinna ytterligare en fullversion av spelet. Missa inte den!
Johannes från Bandai Namco är här på FZ
Spelexperten Johannes, Community Manager på Bandai Namco, kommer att delta i diskussionstråden för att svara på era frågor och dela med sig av sin expertis. Johannes har lång erfarenhet inom gaming och är väl insatt i Park Beyond, så passa på att ställa frågor om spelet, spel generellt, eller varför inte något mer personligt som hans hemstad Borås (hehe!).
Hej!
Johannes heter jag och är Community Manager på Bandai Namco Nordic. Jag har spelat ända sedan Mario på SNES och jag kommer aldrig glömma när jag fick en Playstation med Tony Hawk Pro Skater i födelsedagspreset som 6-åring. På senare år har mina absoluta favoritspel blivit alla SoulsBorne-spelen, och jag blev fullkomligt besatt av Elden Ring när det släpptes, så det känns sjukt lyxigt att få jobba med en del av dem hos Bandai Namco. Just nu har jag precis börjat en ny playthrough på Demon's Souls. Ett annat spel som ligger mig enormt varmt om hjärtat är Dota 2.
När jag inte spelar eller jobbar så hänger jag helst i Klätterhallen. Började bouldra för ungefär två år sedan och nu tycker jag det är det roligaste som finns. Apropå nöjesparker så är världens bästa självklart Liseberg. Att de nu ska ta bort FlumeRide från parken ser jag självklart rakt av som landsförräderi.
Fråga mig gärna om Park Beyond, gaming, bouldering, min hemstad Borås (mardröm, jag vet...), eller något helt annat. Jag svarar på (nästan) vad som helst. Hoppas vi hörs!
Kan man öka mängden salt på stripsen och mängden is i läsken!?
Som i gamla Theme Park? Ja, det tricket körde man ju alltid.
Som i gamla Theme Park? Ja, det tricket körde man ju alltid.
Oh yeah
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Är riktigt sugen på det här!
Verkar riktigt intressant detta! Växte upp med Rollercoaster Tycoon och har spelat Planet Coaster en del, så fingrarna kliar lite i att bygga berg och dalbanor
Ser ut som ett modernt Theme park. 😀 #jagvillspelabeta
Ser ju riktigt lovande ut det här!
Lirade en hel del "Planet Coaster" för att sedan fortsätta med "Parkitect".
Men efter det har det varit svältfött med pc-karuseller. Kanske ändring snart då
Såg en kille lira någon sorts beta eller demo utav spelet igår på youtube. Ser onekligen kul ut.
#jagvillspelabeta
Verkar vara ett utmärkt alternativ till barnen så att de kan bredda vyerna längre än till The Sims och Unpacking
Nice! Hoppas på många spyor på gångvägarna som på den gamla goda tiden
hoppas det kommer till psvr2
Kul! Jag har nog spelat alla park sims 😀
#jagvillspelabeta
work hard play hard
Jag vet att inget "Park" spel någonsin kommer att slå RCT2 personligen, men man vill ju alltid att dessa spel ska lyckas!
Om inte detta blir en succé så borde väl Planet Coaster 2 vara nära snart.
Det hade ju vart väldigt roligt att få testa i alla fall.
#jagvillspelabeta
Woah! Ser sjukt snyggt ut! Hur "avancerat" är gäst systemet och deras "personligheter"? Flesta parkspel jag kört på sista tiden har haft problemet att gästerna har funnit där men de har oftast känts "döda". Man ser dom gå runt men thats about it.
Minns när jag och pappa spelade första Rollercoaster Tycoon spelet och satte en hambugarkiosk vid en Water slide. Var så kul hur man såg gästerna komma ut helt gröna i ansiktet och vägen därifrån blev ommålat i spya efter ett tag.
Gästerna hade en "större" personlighet. Alla gäster hade ett random namn, saker de tyckte om och inte tyckte om i parken. Man kunde även se dom hoppa till av glädje efter att åkt något.
Ser fram emot ett nytt park sim med ny dator! Kul.
Kul initiativ och kul att se officiell närvaro! Som frälst gammal theme park-räv är man givetvis sugen! #jagvillspelabeta
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Stämmer det att det alltid, eller nästan alltid regnar i Borås? Där skulle man ju bo…så har man ju en god anledning att sitta inne och spela 😀
Att bygga lite nöjesparker är alltid kul! Ser fram emot streamen imorn också!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Såna här spel ligger ju en nära hjärtat, spelade rollercoaster tycoon samt zoo tycoon till förbannelse som barn. Nu på sistone har jag spelade planet coaster samt planet zoo med min sambo. Alltid trevligt att ha ett nytt spel att spela ihop!
#jagvillspelabeta
Nice! Gillar park management spel
Ser ut som det har potential.
Ohhh nice! Något att sätta tänderna i!
Jag minns tillbaka till tiden då RollerCoaster Tycoon spelades en hel del hemma! Detta ser ju lovande ut! Bara fantasin som sätter gränserna!
"Do. Or do not. There is no try." - Yoda
Theme Park och Rollercoaster Tycoon var riktigt skoj när det begav sig.