Jedi: Survivor är det näst största Star Wars-släppet på Steam
Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:
Det är svinstort fortfarande, men tack vare att Kenned på Disney och EA har sjabblat bort hela franchisen så har nog många tappat lusten och hoppen om bra filmer och spel. Även om det börjar komma några små guldkorn igen, som Mandalorian, Andor och nu Jedi: Fallen Order och Jedi: Survivor. Så det kanske sakta men säkert är på g igen.
Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:
Du får också tänka på att det är enbart är Steams siffror.. så varken konsol eller EA's egen app syns där. Jag och flera av mina vänner kör via EA Play Pro, så där försvinner nog en del också.
Spelet är klart värt öööh pengar iaf. Spelade 16h under söndagen, trodde jag skulle får en hjärtinfarkt nästan, men problemen påminner allt för mycket om hur Hogwarts Legacy var vid lanseringen. Sub 30 fps oavsett grafiska inställningar och konstigt varierande mängd RAM används, ibland använder spelet nästan allt och ibland är det runt 3-4GB även på stora planeter.
Nog för att franchisen är stor, men det är på både gott och ont.
Personligen så försöker jag att undvika allt som det står Star Wars på nuförtiden. Jag känner att det IPet är himla uttjatat, överspelat och urmjölkat. Och att mycket av all Star Wars det senaste decenniet har varit av medioker kvalitet hjälper ju inte heller.
Jag har blivit så mätt på Star Wars så jag vill helt enkelt inte ha mer, oavsett hur bra produkten må vara i övrigt. Jag vet också att det är många andra som känner likadant...
Mycket snack om prestandabekymmer men även om det fixas verkar Jedi Survivor precis som dess föregångare lida av medioker trist stridsmekanik.
Hade varit intressant att se om dagens Raven Software kunnat göra något bättre.
Outcast / Acadamy var knappast perfekta spel och även i stridsmekaniken fanns en del man skulle kunnat förbättra och byggt vidare på. Vilket gör det än mer frustrerande att efter 20år har dessa spel fortfarande bäst stridsmekanik i något Star Wars spel och spel överlag.
Oj, relativt få ändå. Trodde Star Wars som franchise var större och skulle ha betydligt mer o:
Att det är väldigt många som har prestandaproblem med spelet får nog en hel del andra att undvika spelet. Så det påverkar nog också.
Någon som hunnit prova med patchen som släpptes idag?
Kan vara för tidigt att säga, men för min del försvann mycket av stuttrandet. FPSen är hyffsat densamma, men det känns mycket mjukare än innan. Men vi får se, ska fortsätta lira. Verkar iaf vara den allmänna uppfattningen på Steam forumen med.
Tråkigt att dom alltså anser det framgångsrikt och därför aldrig kommer ändra sitt sätt att släppa buggiga ofärdiga spel, för "se vad bra det sålde", och därför så förblir dom övertygade att problemen är mycket mindre än dom egentligen är. samtidigt hade det såld ÄNNU bättre och fått ÄNNU bättre mottagande, hade det faktiskt fungerat bra.
Aja kul för ägarna iaf.
Någon som hunnit prova med patchen som släpptes idag?
Betydligt mindre stutter utan RT. Med RT är det lika illa som innan patchen, men det var väntat då de verkar ha fokuserat på icke-RT prestanda.
Hade gärna spelat med RT men inte värt stutterfest deluxe.