Wild Hearts
Är det bara i vissa genrer av spel där grafik hamnar med i det positiv/negativa i en recension? När blir grafik viktigt? är det enbart i vissa typer av spel?
Generellt har det lite med tycke och smak att göra, men det gäller mer spelets "art direction". Vissa spel kan se ut som ett PS3-spel och släpps till PS5 vilket de flesta nog skulle se som ett minus
Är det bara i vissa genrer av spel där grafik hamnar med i det positiv/negativa i en recension? När blir grafik viktigt? är det enbart i vissa typer av spel?
Det är en smaksak. Plus/Minus plockar ut det som recensenten tycker sticker ut i spelet. Jag är personligen inte så grafikfokuserad och tar bra framerate över grafik. Men det finns en gräns även för mig och i detta fall är den ojämn där det kan se ok ut till att verkligen se ut som ett tidigt spel från förra generationen. När vi är så långt in i denna generation tycker jag man borde förvänta sig mer, speciellt av ett spel som inte ens släppts till förra generationen. Att det sen flyter på så horribelt på PC gör saken ännu värre i mina ögon, vilket då måste pointeras ut.
Men för att svara på din fråga så är det inte speciella spel. Snarare vad vi recensenter personligen har för preferenser. Sen handlar grafik om mer än bara tekniska bells and whistles förstås. Art direction är viktigt också, vilket räddar Wild Hearts lite.
"Writer and Fighter"
Monster Hunter Rise verkar inte ha så bra grafik heller, hur är det jämfört med det?
Spelet släpptes också initialt till Switch och då får man ha lite andra förväntningar.
Wild Hearts kommer till senaste PS och Xbox och då är det självklart att ha lite andra krav.
Monster Hunter Rise verkar inte ha så bra grafik heller, hur är det jämfört med det?
Jag skulle säga att bitvis ser Rise snyggare ut.
"Writer and Fighter"
Det är en smaksak. Plus/Minus plockar ut det som recensenten tycker sticker ut i spelet. Jag är personligen inte så grafikfokuserad och tar bra framerate över grafik. Men det finns en gräns även för mig och i detta fall är den ojämn där det kan se ok ut till att verkligen se ut som ett tidigt spel från förra generationen. När vi är så långt in i denna generation tycker jag man borde förvänta sig mer, speciellt av ett spel som inte ens släppts till förra generationen. Att det sen flyter på så horribelt på PC gör saken ännu värre i mina ögon, vilket då måste pointeras ut.
Men för att svara på din fråga så är det inte speciella spel. Snarare vad vi recensenter personligen har för preferenser. Sen handlar grafik om mer än bara tekniska bells and whistles förstås. Art direction är viktigt också, vilket räddar Wild Hearts lite.
Snyggt! Tack för svar
Har dem nedgraderat grafiken i spelet sedan trailers? Vill minnas att jag tyckte det såg rätt bra ut i den första gameplay videon med den gigantiska grisen?
Sedan när det kommer till att bedömma spels grafik skulle jag själv utgå ifrån vad det försöker göra i form av stil och design samt plattform.
Försöker man göra något mer realistiskt till "next-gen" och PC så bör det se bättre ut i alla situationer än spel som släpptes för 10år sedan.
Ska ändå ta och testa Wild Heart då jag gillar Monater Hunter.
Fick panik av rise efter 10 minuter, orkade inte mer än så.
Kan knappt släppa wild hearts.
Där monster hunter gör allt krångligt bara för att (?), är wild hearts pang på, enligt mig.
För min del blir det 4 av 5 till wild hearts!
Håller helt med dig, jag skippade Rise dock. Men lirade en hel del MH:World vilket jag gillade. Men jag hade väldigt svårt för flödet i striderna, dom kändes extremt tröga och långsamma. I Wild Hearts är det mycket bättre OM du kan använda 'karakuri' ordentligt.
Om jag skulle jämföra dom är MH:World en 3:a medans Wild Hearts blir en 4:a även om jag tycker att dom är identiska så gör den där skillnaden i combat flödet extremt stor skillnad för mig.
Lirar på PC så FPS var/är ett stort problem har en 3 år gammal high mid-end PC och jag brukar kunna lira alla spel 1440p men Wild Hearts slaktar min PC och i vissa zoner får jag ej spelbara FPS (<20). Är tvungen att köra 1080p för att det ska funka, men ändå dippar den ner mot 30 FPS ibland.
Håller helt med dig, jag skippade Rise dock. Men lirade en hel del MH:World vilket jag gillade. Men jag hade väldigt svårt för flödet i striderna, dom kändes extremt tröga och långsamma. I Wild Hearts är det mycket bättre OM du kan använda 'karakuri' ordentligt.
Om jag skulle jämföra dom är MH:World en 3:a medans Wild Hearts blir en 4:a även om jag tycker att dom är identiska så gör den där skillnaden i combat flödet extremt stor skillnad för mig.
Lirar på PC så FPS var/är ett stort problem har en 3 år gammal high mid-end PC och jag brukar kunna lira alla spel 1440p men Wild Hearts slaktar min PC och i vissa zoner får jag ej spelbara FPS (<20). Är tvungen att köra 1080p för att det ska funka, men ändå dippar den ner mot 30 FPS ibland.
Det här är ändå intressant, jag håller med om at striderna i MH är lite segare och långsammare. Men på något viss tycker jag de ändå känns "bättre". Även om Wild Hearts strider roligare de med, men finner ändå som mer tyngd i MH som jag personligen gillar mer.
Jag skulle ge MH: Word en 4a och detta ger jag ju en 3a (stark), men kan mycket väl se hur man kan vända på de betygen.
"Writer and Fighter"