1993 års Doom har äntligen fått 3d-fiender
Imponerande!
Själv tycker jag att Voxlar är framtiden för 3D grafik, när vi väl har hårdvara som är kapabel att driva komplexa världar med högupplösta voxlar (och förde fram den åsikten i våras under ett högskole-seminarium i Datorgrafik).
Men för närvarande så skulle det vara intressant om ett flertal klassiska 3D spel får uphottade remasters med voxelgrafik, för att bibehålla den ursprunliga känslan, men ändå ge det ett lyft grafiskt.
Ärligt så vet jag inte om det ser bättre ut.
Monstren har aldrig varit problemen i DooM.
Andra sprites som träd och smyckningar som ska stå stilla men när man går runt dem inser man att bara en sida har ritats så bilden "följer efter", det är väl på dem 3d vore mycket bättre.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Känns som man snackat om potentialen hos voxlar i evigheter. Vet inte riktigt varför det aldrig slagit igenom brett. Svenska Teardown är ju voxelbaserat men annars vet jag inga andra större spel som kör det.
Coolt att det verkligen lyckats hitta den perfekta balansen mellan att göra något snyggare utan att det minsta fucka med looken 👍
Jag kanske kan någolunda svara på det. Det här är ett uttdrag ur sammanfattningen av vad min grupp kom fram till, vid vår diskussion under seminariet.