Nu kan man lira Microsoft Flight Simulator via Xbox Cloud Gaming
Så man skulle egentligen kunna prova utan att ens ha en xbox, så länge man bara skaffar sig ett sånt där "Xbox Game Pass Ultimate"?
Korrekt, jag har ingen xbox men lirar massor av game pass spel på PC... namnet xbox är hela plattformen nu och inkluderar PC/XBOX och cloud gaming.
1# FZ Troll
Korrekt, jag har ingen xbox men lirar massor av game pass spel på PC... namnet xbox är hela plattformen nu och inkluderar PC/XBOX och cloud gaming.
Fint dä, tackar!
Skönt ändå, jag gillar att flyga runt som avslappning. Men spelet tar ju upp så jäkla stor plats både på PC och Xbox, så hade svårt att motivera att ha det kvar på hårddisken. Men blir ju perfekt att flyga i molnet (pun intended).
Ifall bildkomprimeringen blir bra så är ju detta ett perfekt spel för tjänsten i så fall, det kräver ju ingen snabb responstid och man sparar ju lagringsutrymme och prestanda ifall man sitter på Series S eller lite billigare PC.
Problemet för Microsoft är väl tyvärr att de helst skulle vilja spara på bandbredd och prestanda, så det är ju inte det billigaste spelet att streama vid hög kvalité.
Ifall bildkomprimeringen blir bra så är ju detta ett perfekt spel för tjänsten i så fall, det kräver ju ingen snabb responstid och man sparar ju lagringsutrymme och prestanda ifall man sitter på Series S eller lite billigare PC.
Problemet för Microsoft är väl tyvärr att de helst skulle vilja spara på bandbredd och prestanda, så det är ju inte det billigaste spelet att streama vid hög kvalité.
Jag kan nog vara rätt förlåtande ändå tror jag? Har inte provat än, men att jag just använder spelet som lite avslappning nu och då så kan jag gå med på lite sämre bildkomprimering i utbyte att slippa ha spelet installerat.
"Writer and Fighter"
Försökte pröva igen efter en rejäl tumme ner sen senast, idiot patch laddade ner hela spelet igen pg av att Asobo förändrade sökvägen på installationen.
Går numera knappt att ladda ner, max hastighet = 0.5 MB/s, sunkar ner i hastighet så fort solen går upp och kraschade förra gången så du hinner inte dra ner det under natten. Det gick från spelbart till katastrof, seriöst pissed off på Asobo.